نوشته شده توسط : آدراپانا

رسیدن به آرزوها؛ نقطه ی صفر مسکو

در ابتدا باید بگوییم که نقطه ی صفر یا کیلومتر صفر چیست؟

مسکوی شگفت انگیز، پایتخت کشور روسیه، شهری بزرگ است که قلمرو ای به مساحت ۲۵۱۱ کیلومتر مربع را در بر داشته و بیش از ۱۲ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر مرکز میراث فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و سیاسی کشور به شمار می‌رود. مسکو مرکز زندگی شهری بوده و نه تنها اهالی خود روسیه را به خود جذب می‌کند که گردشگرانی از سرتاسر جهان نیز به دیدن آن می‌آیند. با توجه به اینکه مسکو بزرگ‌ترین نقطه حمل و نقل کل کشور به شمار می‌رود، به آسانی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

رسیدن به آرزوها؛ نقطه ی صفر مسکو

کیلومتر صفر یکی از اماکن دیدنی روسیه است، ولی کیلومتر صفر به چه مکان هایی گفته می شود؟ کیلومتر صفر عموما به نقطه ای از پایتخت هر کشور گفته می شود که فاصله تا دیگر نقاط کشور، نسبت به این نقطه اندازه گیری می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با جادوی این مکان زیبا آشنا شویم.


مطالب مرتبط: میدان سرخ


کیلومتر صفر یکی از اماکن دیدنی روسیه است، البته تنها بیست سال از زمان رسمی شدن آن گذشته و یک جاذبه نو پا به حساب می‌آید. این نقطه مرجع، در بسیاری از شهرهای جهان وجود دارد. در برخی از آن‌ها این نقطه تنها یک نشان است، اما در برخی شهرهای دیگر به صورت یادمان در آمده که از این میان می‌توان به «بارنائول» (Barnaul) و یا «مینسْک» (Minsk) اشاره کرد.

برای نشان دادن کیلومتر صفر روسیه، از یک پلاک دایره ای شکل برنزی استفاده شده و در شهر مسکو رو به روی کلیسای ایبریان در نزدیکی میدان سرخ قرار گرفته است. در زمان امپراطوری روسیه، کیلومتر صفر در پایتخت آن زمان یعنی سن پترزبورگ قرار داشت.

رسیدن به آرزوها؛ نقطه ی صفر مسکو

رسیدن به آرزوها؛ نقطه ی صفر مسکو

بر اساس شواهد، این نشان برنزی متعلق به سال ۱۹۸۵ بوده و به خاطر بحث بر سر اینکه در کدام نقطه کشور قرار بگیرد، در طی رویدادهای تاریخی آن زمان مفقود گشت. خوشبختانه این نشان در سال ۱۹۹۵ در یک انبار پیدا شده و به عنوان مکانی پر افتخار در شهر مسکو نصب گردیده و امروزه گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند.

در سفرتان به مسکو، می توانید با یک تیر چند نشان بزنید و میدان سرخ، کاخ کرملین، کلیسای ایبریان و همچنین کیلومتر صفر مسکو را از نزدیک ببینید.

برآورده شدن آرزوها در کیلومتر صفر مسکو:

علت دیگر جذابیت این مکان دیدنی، این است که مردم تصور می کنند که اگر روی دایره ی برنزی نقطه ی صفر ایستاده و آرزو کنند، ممکن است آرزویشان برآورده شود.

به این صورت که روی دایره ی برنزی ایستاده و پس از این که آرزو کردید، یک سکه را از روی شانه ی خود پرتاب می کنید. اگر سکه در محوطه ی دایره برنزی بیفتد، بدین معناست که آرزوی شما برآورده خواهد شد و گرنه نباید چندان امیدوار باشید.

رسیدن به آرزوها؛ نقطه ی صفر مسکو

همیشه می‌توانید مردمی را ببینید که وقتی کسی نگاه نمی‌کند مشغول جمع‌آوری سکه‌ها هستند. البته بنا به خرافات روسی، این سکه‌ها را اگر آدم بدی پرت کرده باشد حامل انرژی منفی می‌شوند و اگر آن‌ها را بردارید بیماری و بدیمنی می‌آورند.

این باورها شاید که نه حتما یک نوع خرافات می باشد ولیکن که خود مردم روسیه هم بارها این کار را برای برآورده شدن آرزویشان انجام می دهند و با این که همه اعتقاد قلبی به این افسانه ندارند ولی باز هم سکه را پرتاب می کنند زیرا که آدمیزاد به امیدهای کوچک زنده است.



:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

تخم مرغ های سلطنتی؛ بهترین سوغاتی روسیه

جشن ها و اعیاد مهم ترین بهانه هدیه دادن به دوستان و آشنایان است. عید پاک هم مهمترین عید مسیحیان محسوب می شود و در آن روز مسیحیان تخم‌مرغ‌های نقاشی‌شده‌ خود را برای متبرک شدن به کلیسا آورده و سپس آنها را به دوستان و خانواده‌ خود هدیه می‌دهند.

رفته رفته این نقاشی ها پیشرفته تر شدند تا به فرم زیبا و سلطنتی امروزی در آمدند. در ادامه با آدراپانا همراه باشید تا با این تخم مرغ های زیبا بیشتر آشنا شویم.


مطالب مرتبط: سوغات سوچی چیست؟


در سال ۱۸۸۵ میلادی «الکساندر سوم» تزار روس؛ تصمیم گرفت تخم‌مرغ عید پاک به همسرش هدیه دهد؛ اما این هدیه یک تخم‌مرغ معمولی نبود، چرا که آن سال نیز سالی عادی نبود. سال ۱۸۸۵، بیستمین سالگرد ازدواج سزار و همسرش «سزارینا ماریا فیودوروفنا» بود؛ به‌همین دلیل سزار می‌بایست هدیه‌ای به همسرش بدهد تا او را تحت‌تأثیر قرار دهد. بنابراین الکساندر، جواهرساز دربار، «پیتر کارل فابرژ» را برای ساخت با ارزش‌ترین تخم‌مرغ عیدپاک به خدمت گرفت.

تخم مرغ های سلطنتی؛ بهترین سوغاتی روسیه

فابرژ با پیروی از دستور‌العمل‌های خودِ امپراتور، یک تخم‌مرغ سفید لعاب‌دار طراحی کرد که دقیقاً مانند تخم‌مرغ واقعی بود؛ با این تفاوت که با باز کردن آن جواهری طلایی خودنمایی می‌کرد. درون جواهر طلایی یک مرغ طلایی وجود داشت و درون آن مرغ، نسخه‌ کوچک یا همان ماکتی از تاج سلطنتی از جنس الماس و نیز یک تخم‌مرغ کوچک یاقوتی قرار داشت. ماریا از هدیه‌ای که الکساندر برای او تدارک دیده بود بسیار شگفت‌زده شد. این هدیه که توسط فابرژ، طلاساز دربار ساخته شده بود، موجب شد تا امپراتور از او بخواهد هرساله تخم‌مرغی برای عید پاک بسازد. و این‌گونه بود که پایه‌های یک سنت بنا نهاده شد.

تخم مرغ های سلطنتی؛ بهترین سوغاتی روسیه

«فابرژ» می‌بایست هر سال یک تخم‌مرغ خاص و منحصربه‌فرد طراحی کند که درونش یک اتفاق غیرمنتظره وجود داشته باشد. فابرژ و گروهش که متشکل از هنرمندان ماهر بود، برای ساخت هر تخم‌مرغ چندین ماه به‌طور مخفیانه و در پسِ پرده مشغول به کار بودند. حتی تزار هم نمی‌دانست چه چیزی درون تخم‌مرغ‌ها قرار دارد. فابرژ برای هر تخم‌مرغ طرحی در نظر می‌گرفت که مربوط به خانواده سلطنتی باشد و یا وقایع و دستاوردهای مهم سلسله‌ی «رومانوف» را دستمایه‌ی کار خود قرار می‌داد. برخی از این دستاوردها عبارت بودند از: بزرگداشت پانزدهمین سالگرد جلوس نیکولاس دوم بر تخت پادشاهی و یا سیصدمین سالگرد خاندان رومانوف.

تخم مرغ های سلطنتی؛ بهترین سوغاتی روسیه

تخم مرغ های سلطنتی؛ بهترین سوغاتی روسیه

این غافلگیری‌های درون تخم‌مرغ، ارتباط مستقیم و ثابتی با دربار پادشاهی داشت. این غافلگیری‌ها از ماکت کالسکه‌ تاج‌گذاری گرفته تا یک سه‌پایه‌ نقاشی با طرح قلب و شمایل ۱۱ تن از اعضای خانواده‌ سلطنتی که هر ساله درون تخم‌مرغ‌ها یافت می‌شدند. تمامی این تخم‌مرغ‌ها از فلزات گران‌قیمتی مثل طلا و طلای سفید ساخته می‌شدند که با الماس، زمرد، یاقوت و دیگر جواهرات با ارزش تزئین شده بودند. یکی از گران‌قیمت‌ترینِ این تخم‌مرغ‌ها،«Winter Egg» بود که در سال ۱۹۱۳ ساخته شد؛ ارزش تقریبی این تخم‌مرغ به پول امروز، ۲.۳۶ میلیون پوند است. تخم‌مرغ Winter Egg در یک حراجی در سال ۲۰۰۲ به قیمت ۹.۶ میلیون دلارِ آمریکا به فروش رفت.

تخم مرغ های سلطنتی؛ بهترین سوغاتی روسیه

تخم مرغ های سلطنتی؛ بهترین سوغاتی روسیه

بعد از مرگ الکساندر سوم، پسرش نیکولاس دوم، این سنت را ادامه داد. بعد از سال ۱۸۹۴، پیتر کارل فابرژ هر سال ۲ تخم‌مرغ طراحی کرد؛ یکی برای همسر نیکولاس دوم، «الکساندرا فیودوروفنا» و یکی برای مادر نیکولاس، «ماریا فیودوروفنا». طی یک دوره‌ ۳۲ ساله، یعنی تا زمان وقوع انقلاب روسیه در سال ۱۹۱۷ که به حکومت سزارها پایان داد، فابرژ و همکارانش، ۵۰ تخم‌مرغ عید پاک برای خانواده‌ سلطنتی طراحی کردند؛ تخم‌مرغ‌هایی بسیار نفیس و ارزشمند که دنیا تا کنون به خود دیده است. این تخم‌مرغ‌ها تبدیل به بزرگترین و ماندگارترین دستاوردهای فابرژ شدند.

تخم مرغ های سلطنتی؛ بهترین سوغاتی روسیه

تخم مرغ های سلطنتی؛ بهترین سوغاتی روسیه

اکنون از ۵۰ تخم‌مرغ اصلی، ۴۳ عدد از آن‌ها سالم مانده‌اند. امروزه این تخم‌مرغ‌های کمیاب که ارزششان به میلیون‌ها دلار می‌رسد، در اختیار کلکسیونرهای شخصی، موزه‌ها و مؤسسات مختلف در سراسر دنیاست.



:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

ایده ای جالب برای هدیه ی ولنتاین!

روز ولنتاین، روز عشق یا روز عشاق در فرهنگ مسیحی سده های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. این مناسبت هر سال در روز ۱۴ فوریه یا همان 25 بهمن ماه برگزار می‌شود. چند سالی است که این جشن بسیار بین ایرانیان هم رواج پیدا کرده است. در این روزها که به ولنتاین نزدیک می شویم، آیا تصمیم گرفته اید که چه چیزی هدیه بدهید؟

در ادامه با آدراپانا همراه باشید تا یک ایده ی جالب برای هدیه ولنتاین را به شما بدهیم.


مطالب مرتبط: دانستنی های گوناگون


یک ایده ی جالب و کمی عجیب، هدیه ای است که فرانسوی ها در نظر گرفته اند. (از کشور دیگری هم انتظار ایده ی جالب برای روز عشق نمی رفت! فرانسه و به خصوص پاریس، سرزمین عشق هاست.)

چراغ‌های برج ایفل در بسته‌بندی‌های خاص و در جعبه‌های قرمز رنگ با نزدیک شدن به ولنتاین به فروش می‌رسند.

ایده ای جالب برای هدیه ی ولنتاین!

پاریس یکی از عاشقانه‌ترین شهرهای جهان است. این شهر عاشقانه به خاطر درخشش و نوری که شب هنگام دارد به شهر نور هم شهرت دارد. برج ایفل در شب، بخشی از همین نورهای شبانه پاریس است. هر شب حدود ۲ هزار چراغ، این برج مرتفع را نورانی و درخشان می‌کنند و این نورها منظره‌ای دیدنی و عاشقانه ایجاد می‌کنند. ولنتاین روز عاشقان نزدیک است. اگر قصد دارید هدیه‌ای متفاوت و منحصربه فرد تهیه کنید می‌توانید یکی از همین چراغ‌های برج ایفل را برای معشوقتان خریداری کنید.

ایده ای جالب برای هدیه ی ولنتاین!

ایده ای جالب برای هدیه ی ولنتاین!

با گذشت زمان حدود ۴۵۰ تا از چراغ‌های برج ایفل کنار گذاشته شدند و این چراغ‌ها را با تغییرات و تزییناتی که بر روی آن‌ها انجام شده است با نام دایموند لایتس (Diamond Lights) به فروش می‌رسانند. این چراغ‌ها همگی از برج جدا شده‌اند و در جعبه‌ای فلزی و قرمز رنگ قرار گرفته‌اند. جنس جعبه‌ها شبیه به فولادی است که گوستاو ایفل از آن برای ساخت برج استفاده کرد.

هر یک از این چراغ‌ها منحصربه‌فرد است و نشان خاص خودش را دارد. این چراغ‌ها با ضمانت به شما تحویل داده می‌شوند و کاملا سالم هستند. اینها بخشی از وجود و هستی برج ایفل هستند، برجی که پربازدیدترین بنای جهان است و تاریخ فرانسه را به نمایش می‌گذارد. قیمت تقریبی هر چراغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با خرید این چراغ‌ها در حقیقت بخشی از تاریخ فرانسه و نماد عشق را هدیه خواهید داد.

در هر جعبه عکسی از کارن جورج قرار دارد که آتش سوزی برج ایفل در جریان نمایشگاه جهانی در سال ۱۲۶۷ هجری شمسی (۱۸۸۹ میلادی) را به تصویر کشیده است.

ایده ای جالب برای هدیه ی ولنتاین!

ایده ای جالب برای هدیه ی ولنتاین!

آیا شما هم دوست دارید این هدیه را دریافت کنید؟  (این مطلب را با عشقتان به اشتراک بگذارید. :mrgreen: )



:: بازدید از این مطلب : 628
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

با کاخ کرملین شکوهمند آشنا شوید

روسیه از آن دسته کشورهایی است که ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه تاریخی، هنر، فرهنگ و طبیعت دارد ولی شاید در بین ما ایرانیان کمتر شناخته شده باشد. یکی از این جاذبه‌های که هم از نظر تاریخی و هم از نظر هنری ارزشمند است مجموعه کاخ کرملین مسکو است. در ادامه با آدارپانا همراه باشید تا با این کاخ شکوهمند آشنا شوید.


مطالب مرتبط: کلیسای جامع سن باسیل؛ روسیه


کاخ کرملین، محور و اساس پایتخت روسیه یعنی مسکو محسوب می‌شود. این کاخ نماد و محلی است که دولت فعلی روسیه در آن زمام امور را به دست گرفته است و همچنین یکی از مکان‌هایی است که بیشترین تعداد بازدید در این کشور را دارد. اصولا، بسیاری از شهرهای روسیه عادت به ساختن کاخ‌های کرملین داشتند که در واقع نسخه‌ی روسی یک دژ نظامی محسوب می‌شدند. از این رو کاخ کرملین به عنوان یک دژ نظامی بنا شده است. اما شهر رو به رشد رفت و تا بیرون از کرملین گسترده شد. این کاخ در حال حاضر در بخش شرقی میدان سرخ واقع شده است.

با کاخ کرملین شکوهمند آشنا شوید

بنای چوبی در قرن ۱۲ میلادی در مکان کنونی کرملین تاسیس شد، با این وجود، بر اثر آتش‌سوزی‌های مداوم در قرن ۱۶ میلادی سنگ را به جای چوب در بازسازی این بنا به کار گرفتند. دیوار بنای مذکور در ابتدا به طور خالص به رنگ سفید بود. یکی از دیگر جاذبه‌های شهر مسکو صومعه‌ی نوودویچی است که به عنوان یک کپی از کاخ کرملین ساخته شده است و به همین دلیل است که دیوارهایش هنوز سفید هستند.

بسیاری از قسمت های داخلی کاخ در محدوده گردشگری نیستند و جزو املاک دولت و ریاست جمهوری اند، اما گنجینه هایی هم که در اختیار عموم بازدیدکنندگان قرار می گیرند کم نیستند. گنجینه هایی که این مجموعه را به یک قهرمان اصلی در دنیا تبدیل کرده اند و در القای صفت جاودانگی به آن بسیار موثرند.

با کاخ کرملین شکوهمند آشنا شوید

برای ورود به این مکان تهیه بلیط ضروری است. میهمانان می توانند از طریق غرفه های متعددی نظیر الکساندروفسکی ساد Alexandrovsky Sad)) واقع در قسمت غربی کرملین وجود دارد. با تهیه بلیط قلمرو کرملین امکان بازدید از خود مجموعه همراه با کلیساها و ساختمان های قدیمی برای بازدیدکنندگان وجود دارد. اما ورود به موزه اسلحه کرملین و نمایشگاه صندوق الماس محل ذخیره جواهرات و الماس های جادویی مستلزم تهیه بلیطی جداگانه خواهد بود.
برخی از ساختمان های کرملین به ویژه کاخ پترییاک (Patriarch’s Palace) در طول سال میزبان نمایشگاه های ویژه ای است که ورود به آنها مستلزم پرداخت هزینه می باشد. بلیط نمایشگاه ها معمولاً در سمت ورودی ساختمان های محل برگزاری آنها توزیع می گردد. اما بهتر است قبل از وارد شدن به کرملین در مورد آنها اطلاعات لازم را کسب نمایید.

داخل کرملین 

می توان از کلیسای اعظم آرچانگل میخائیل (Cathedral of the Archangel Michael) به عنوان یکی از بزرگترین کلیساهای کرملین نام برد، ساختمانی باشکوه که در سال 1508 بنا شد و میزبان مقبره پاشاهان مسکو از ایوان کالیتا تا ایوان پنجم می باشد. سنگ کاری های سفید و مناره های کوچک این کلیسا ریشه در سبک رنسانس ایتالیایی دارد.

با کاخ کرملین شکوهمند آشنا شوید

با کاخ کرملین شکوهمند آشنا شوید

کلیسای اعظم بشارت (Annunciation Cathedral) یکی دیگر از آثار تاریخی کرملین است که در سال 1482 توسط معماران پسکوف طراحی و ساخته شد. کلیسایی با شکوه که محل انجام غسل تعمید و مراسم ازدواج تزارهای بزرگ روس بوده است. در داخل این کلیسا نقاشی های دیواری شگفت انگیزی به چشم می خورد، نقاشی هایی از هنرمندان برجسته آن زمان نظیر آندری روبلوف (Andrey Rublyev) و تئوفانس (Theophanes) یونانی.
کلیسای ردای بکارت (Church of the Deposition of the Robes) نام خود را از یک فستیوال باستانی که از فلسطین به قسطنطنیه (استانبول امروزی) آورده شده، گرفته است، یک کلیسای تک گنبدی ارزشمند که در سال های 1484 تا سال 1485 توسط هنرمندان پسکف ساخته شده. از منحصربه فردترین ویژگی های این کلیسا می توان به طراحی زیبا و نسبتاً ساده آن به کمک شیشه های رنگی، نشانه های و نقاشی های آبرنگ عالی و مجسمه های چوبی مربوط به قرن پانزدهم اشاره کرد.

با کاخ کرملین شکوهمند آشنا شوید

می توان از کلیسای جامع اسامپشن (Cathedral of the Assumption) به عنوان پدربزرگ کلیساهای کرملین نام برد، کلیسایی قدیمی و بزرگ که در سال 1457 توسط معمار ایتالیایی ساخته شد. مراسم تاجگذاری ایوان مخوف در سال 1475 در این مکان برگزار گردید، در سال 1812 ناپلئون این مکان را به اصطبل اسب هایش تبدیل کرد و سربازان وی لوسترهای باشکوه و 5 تنی آن را باز کردند. این کلیسا برای آخرین بار در سال 1918 میزبان مراسم عید پاک بود تا اینکه برگزاری این مراسم در سال 1990 مجدداً از سر گرفته شد.
کلیسای پدرسالاران مسکو دارای ساختمان قرون وسطایی بزرگی است که امروزه به عنوان موزه ای برای نمایش گنجینه های کلیسای ارتودوکس، وسایل با ارزش، مبلمان، جواهرات و لباس های مورد استفاده تزارهای روسی در قرون وسطی مورد استفاده قرار می گیرد.
برج ناقوس ایوان مخوف با ارتفاع 60 متر در بین سال های 1505 تا 1508 ساخته شد، 15 سال بعد در مجاورتش برج ناقوس با 20 زنگ بنا گردید. تا زمان انقلاب روسیه این ساختمان مرتفع ترین ساختمان شهر به شمار میرفت زیرا ساخت ساختمان های بلندتر از آن ممنوع بود. در سال های اخیر برج ناقوس جایگاه نمایشگاهی جدید از تکنولوژی های پیشرفته می باشد که تاریخچه تغییرات سبک معماری کرملین را به نمایش می گذارد. میهمانان می توانند با 137 پله از این برج بالا برویند و علاوه بر تماشای زنگ های برج از نزدیک یکی از زیباترین چشم اندازهای مسکو را در زیر پاهایشان نظاره گر باشند. بازدید از این مکان مستلزم تهیه بلیط جداگانه خواهد بود.

با کاخ کرملین شکوهمند آشنا شوید

با کاخ کرملین شکوهمند آشنا شوید

بازدید از کرملین

ساعت بازدید: میهمانان می توانند روزانه به جز پنجشنبه ها از ساعت 10 تا 18 از این مکان بازدید نمایند. ساعت خدمات رسانی برج ناقوس ایوان مخوف از اول ماه اکتبر روزانه به جز پنجشنبه ها از ساعت 10 تا 17 تغییر می کند. این مکان از ماه می تا سپتامبر باز و در گاهی اوقات نیز بسته می باشد.

هزینه: هزینه ورودی به کرملین بین 250 تا 500 روبل است. برای شرکت در برنامه گردشگری با راهنمای زبان انگلیسی انجام هماهنگی های لازم از یک ماه قبل و پرداخت هزینه ای معادل 2500 روبل ضروری است.

نکته: میهمانان می توانند در ساعات 10، 12، 14:30 و 16:30 با پرداخت هزینه ای معادل 300 تا 700 روبل بلیط موزه تسلیحات را خریداری و از آن بازدید نمایند.

نکته: تمام بلیط های کرملین از طریق دفاتر بلیط باغ الکساندوفسکی یا به صورت آنلاین قابل تهیه می باشند.

نکته: برای بازدید از ایزمِیلوو کرملین می توان از متروی پارتیزانسکی (Partizanskaya) استفاده کرد. پس از خروج از ایستگاه به سمت چپ رفته و با یک پیاده روی کوتاه به کرملین برسید. لطفاً توجه داشته باشید که ایستگاه مترویی به نام ایزمِیلوو (Izmailovo) نیز وجود دارد ولی از کرملین دور است.

با کاخ کرملین شکوهمند آشنا شوید



:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

در سوچی از کجا خرید کنیم؟

خرید از مهمترین نکات هر سفر است، ولی وقتی برای اولین بار به کشوری خارجی سفر می کنید، شاید مراکز خرید یا خیابان های معروف آن را نشناسید. پس در ادامه با آدراپانا همراه باشید تا با راهنمای خرید از شهر سوچی روسیه، آشنا شویم.


مطالب مرتبط: سوغات سوچی چیست؟


سوچی یک شهر تفریحی و توریستی است و همین مسئله بر مراکز خرید و سوغاتی‌های این شهر تاثیر گذاشته است. خوشبختانه این شهر، شهر گرانی برای خرید نیست و در آن می‌توانید انواع محصولات با قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف را به راحتی پیدا کنید.

در سوچی از کجا خرید کنیم؟

در سوچی از کجا خرید کنیم؟

مراکز خریدی که در آنها می توانید یک خرید لوکس اما گران داشته باشید، عبارتند از:

مرکز خرید الکساندریا (Alexandria)

این مجتمع تجاری ۱۴ طبقه، برای برگزاری مسابقات المپیک ساخته شده است. در این مرکز، برندهای لوکس و گران و برخی از برندهای متوسط و معمولی نمایندگی دارند که معمولا برندهای بین‌المللی هستند. البته اخیرا محصولات ارزان‌قیمت‌تر هم اضافه شده است تا همه بتوانند با دست پر از این مرکز خرید خارج شوند. لوازم آرایش، زیورآلات و هدایای خاص و غیرمعمول از مهم‌ترین محصولاتی هستند که در این مرکز می‌توانید خریداری کنید.

مرکز خرید ملودیا (Melodiya)

طبقه‌ی هم‌کف این مرکز خرید در منطقه‌ی پیاده‌رو واقع شده است و برندهای لوکسی مثل گوچی و ورساچه، در آنجا نمایندگی دارند. طبقه‌ی اول و دوم به پوشاک کودکان و نوجوانان از برندهای گران و میان‌رده اختصاص دارد. علاوه بر این، در این مجموعه می‌توانید هدایای لوکس و گران‌قیمت هم خریداری کنید.

ناحیه‌ی بندری Sea Port و مناطق اطراف

یکی دیگر از مناطق خرید گران و لوکس در سوچی، حوالی Sea Port است. در این منطقه و در خیابان‌های اطرافش، برندهای محبوب بین‌المللی محصولات خود را عرضه می‌کنند. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، قدم زدن در این مناطق تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود.

در سوچی از کجا خرید کنیم؟

مراکز خرید با قیمت مناسب عبارتند از:

مرکز تجاری و تفریحی مورمال (Moremall)

این مرکز خرید جدید و محبوب از نظر اهالی سوچی، هیچ دست کمی از مراکز خرید مسکو ندارد. این مرکز محصولات متنوع با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و همین مسئله باعث شده که مورد توجه قرار بگیرد و از شهرهای اطراف هم برای خرید به آن سر بزنند.

این مجموعه‌ی تجاری، ۱۶۹ هزار مترمربع وسعت دارد و در آن برندهای محبوب بین‌المللی به خصوص برندهای متوسط و تولیدکنندگان روسی، بهترین محصولات خود را عرضه می‌کنند. در این مرکز می‌توانید چیزهایی مثل لباس، اسباب بازی، لوازم ورزشی، لوازم خانه، سوغات و هدیه و هزاران محصول دیگر را خریداری کنید. تنوع و کیفیت محصولات این مرکز خرید، جالب توجه و راضی‌کننده است. در فودکورت بزرگ این مجموعه، رستوران‌های ارزان زیادی پیدا می‌شود. جوان‌ترها معمولا ساعتی را در مجموعه‌ی سینمایی مرکز می‌گذرانند.

در سوچی از کجا خرید کنیم؟

در سوچی از کجا خرید کنیم؟

خیابان Navaginskaya

این خیابان یکی از خیابان‌های اصلی مخصوص پیاده‌روی در شهر است که فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای خرید دارد. در همین خیابان فروشگاه مشهور Torgovaya Galereya قرار دارد و در آن می‌توانید انواع کالا با قیمت‌های مختلف پیدا کنید. چند مرکز خرید دیگر هم در این خیابان وجود دارد؛ مرکز خرید زنیت، آتریوم، لاک‌استار و Detsky Mir. علاوه بر مرکز خرید، بوتیک‌ها و فروشگاه‌های مستقل هم از برندهای گران و هم از برندهای مقرون‌به‌صرفه در این خیابان دیده می‌شود. پس حتما به این خیابان سر بزنید تا بتوانید مراکز خرید مختلف را مشاهده نمایید. چون علاوه بر تنوع محصول و قیمت، چندین رستوران هم دارد که می‌توانید پس از خرید و برای استراحت، یکی از آنها را انتخاب کنید.

مرکز خرید Sochi TsUM

این مرکز خرید یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های سوچی است و از آنجایی که در نزدیکی ایستگاه قطار قرار دارد، همیشه شلوغ است. در طبقه‌ی پنجم، فروشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی عرضه‌ کننده‌ی پوشاک از برندهای روسی وجود دارد. علاوه بر پوشاک، کالاهایی چون زیورآلات و لوازم جانبی، لوازم ورزشی، کیف و کفش، لوازم آرایش و انواع سوغات و صنایع دستی هم در این مرکز به فروش می‌رسد. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، قدم زدن در این مرکز، تجربه‌ی جالبی خواهد بود. این بنا ۵۰ سال پیش ساخته شده و هنوز جذابیت و ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده است.

در سوچی از کجا خرید کنیم؟

در سوچی از کجا خرید کنیم؟

مراکز خریدی که می توانید از آنها اجناسی ارزان تهیه کنید، عبارتند از:

مرکز خرید سان سیتی (Sun City)

این مجموعه‌ی تجاری، یکی از مراکز خرید ارزان سوچی است که در شمال ایستگاه قطار قرار دارد. در این مجموعه محصولات متنوعی از قبیل پوشاک زنانه، انواع پارچه و منسوجات، لباس کودکان از برندهای داخلی، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و هدیه و سوغات عرضه می‌شود. یک شعبه از سوپرمارکت مشهور روسی یعنی Perekrestok در این مرکز، وجود دارد. فروشگاه‌های کوچک فروش و خدمات لوازم خانگی، بخش دیگری از این مجموعه‌ی تجاری را تشکیل می‌دهند.

مرکز خرید مگنولیا (Magnolia)

اگر می‌خواهید لباس‌های باکیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنید، این مرکز خرید بهترین مکان است. بسیاری از محصولات عرضه شده در این مرکز خرید از برندهای خارجی هستند که شهرت چندانی ندارند اما کیفیت آنها قابل قبول است و اگر خوب بگردید می‌توانید محصولات بسیار باکیفیت را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید.

بازارچه‌ی Avangard

این بازارچه یکی از ارزان‌ترین بازارچه‌های شهر برای خرید کردن است. در این بازارچه می‌توانید محصولاتی مثل لوازم آرایش از برندهای روسی، لباس و زیورآلات ارزان و انواع سوغات و هدیه را خریداری کنید. تنوع لباس و کفش در این بازارچه قابل توجه است. در بین این همه محصول متنوع، هم کالاهای باکیفیت پیدا می‌شود و هم اجناس نامرغوب. بنابراین باید حسابی بگردید تا محصول باکیفیتی خریداری کنید. قیمت‌ها در این بازارچه ارزان و به‌صرفه است ولی امکان چانه زدن هم وجود دارد.

در سوچی از کجا خرید کنیم؟


مطالب مرتبط: سوغات سوچی چیست؟


چه چیزهایی بخریم؟

  • سوغات شیک و لوکس

 سوغاتی‌های لوکس و گران‌قیمت در حوالی Sea Port عرضه می‌شوند. در این مناطق، می‌توانید پوشاک و زیورآلات خاص پیدا کنید. کیفیت بالای این محصولات باعث شده که هم قیمت زیادی داشته باشند و هم سوغاتی ارزشمندی برای دوستان و نزدیکان باشند.

علاوه بر پوشاک، سوغات سنتی روسیه یعنی عروسک‌های ماتروشکا هم در این مناطق با بهترین کیفیت پیدا می‌شوند. قیمت این عروسک‌ها به تعداد آنها و میزان ظرافتی که در طراحی و نقاشی آنها به کار رفته است بستگی دارد.

  • سوغات باکیفیت و مقرون به صرفه

سوغاتی‌هایی مثل مگنت، سنگ‌های نقاشی شده با مناظری از سوچی، انواع تی‌شرت و صنایع دستی ساخته شده با صدف‌ها، یادآور خاطرات سفر به سوچی هستند و در عین حال قیمت مناسب‌تری دارند. این محصولات به همراه انواع صنایع دستی، با کیفیت‌های مختلف در مراکز خرید به وفور پیدا می‌شوند.

  • سوغات ارزان

اگر به دنبال سوغاتی‌های ارزان هستید و نمی‌توانید برای خرید هدیه زیاد هزینه کنید، باید به بازارچه‌ی Avangard سر بزنید. در این بازارچه می‌توانید صنایع دستی مختلف از جمله اشیای چوبی و ساخته شده از بامبو را خریداری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

نمایشگاه سیستم های اطلاعات و توزیع برق انتاریو | EDIST Markham | کانادا

درباره ی نمایشگاه سیستم های اطلاعات و توزیع برق انتاریو:

در EDIST، آخرین نوآوری ها در سیستم های اطلاعاتی توزیع برق و تکنولوژی ارائه می شود و مورد بحث قرار گرفته خواهد شد. در این کنفرانس، تعداد زیادی از حرفه ای ها و اعضای شرکت در مورد نوآوری ها و پیشرفت های تکنولوژیکی شرکت خواهند کرد. در نمایشگاه انواع شرکت های فیلد فناوری ها و سیستم ها شرکت خواهند کرد. بنابراین EDIST یک پلت فرم بسیار خوب برای کسب اطلاعات و یک مکانی برای جلسه و کنفرانس ها می باشد.

برای دریافت ویزای کانادا، به لینک زیر مراجعه نمایید:

در کوتاه ترین زمان، ویزای کانادا دریافت کنید!

ویزای 5 ساله کانادا


جهت هماهنگی در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری با شماره 09120676792 تماس حاصل فرمایید.
***ساعت کار آژانس ایام معمولی 9 صبح الی 17. پنج شنبه و جمعه ها 9 صبح الی 13.***


اطلاعات نمایشگاه سیستم های اطلاعات و توزیع برق انتاریو:

تاریخ های ذکر شده احتمالی هستند و با توجه به نمایشگاه های سال گذشته، انتظار می رود که در این تاریخ ها نمایشگاه برگزار شود.

اطلاعات نمایشگاه شمسی میلادی
تاریخ شروع نمایشگاه 28 دی 1396 2018 ,18 January
تاریخ پایان نمایشگاه 30 دی 1396 2018 ,20 January
شرایط رزرو غرفه دارای ورودی رایگان
وبسایت نمایشگاه https://eda-connect.ca/connect-event-series/edist-2018
آدرس نمایشگاه Hilton Suites Conference Center
محصولات ارائه شونده در نمایشگاه کامپیوتر، انرژی، فناوری اطلاعات…

خدمات آژانس برای علاقه مندان به شرکت در نمایشگاه:

  • رزرو نزدیکترین هتل ها به محل برگزاری نمایشگاه

  • پیش فروش تورهای نمایشگاهی

  • ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی

  • ترانسفر رفت و برگشت به نمایشگاه


برای خرید یا رزرو تور تا قبل از به پایان رسیدن مهلت نمایشگاه، با دفتر آژانس به شماره تلفن 88542094-021 تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

راهنمای سفر به مسکو

مسکو از آن شهرهایی است که فقط اسمش هم می‌تواند آدم را به هیجان بیاورد؛ پایتخت اسرارآمیز امپراتوری تزارها؛ شهر مسکو ما را یاد سرمای شدید و خیابان های یخ زده که زیر نور چراغ های نئون مهتابی می درخشند، می اندازد. تاریخ هزار ساله این شهر را نمایشنامه های چخوف، رمان های داستایوفسکی و اپراهای چایکوفسکی روایت خواهد کرد. در ادامه با آدراپانا همراه باشید تا با این شهر زیبا بیشتر آشنا شویم.


مطالب مرتبط: چطور ویزای روسیه دریافت کنیم؟


 مسکو، پایتخت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روسیه و همین طور قلب تپنده ی روس هاست. این شهر، یکی از سرزنده‌ترین و پرهیجان‌ترین شهرهای روسیه و اروپا است که بیش از ۱۰ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. جاذبه‌های زندگی شهری مثل مراکز خرید بزرگ و باشکوه، در خیابان‌های جذاب و دیدنی آن به چشم می‌خورند.

 

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران مسکو در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +3 قرار دارد و یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.
زبان رسمی روسی
واحد پول روبل
نوع برق شهری برق شهری در روسیه ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز و دوشاخه‌ها و پریزها از نوع C و F است.
کد کشور
شماره‌های اضطراری
  • پلیس ۱۰۲
  • آمبولانس ۱۰۳
  • شماره اضطراری عمومی ۱۱۲
جهت رانندگی راست
فرودگاه‌های بین‌المللی
  •  فرودگاه بین‌المللی دوموده‌دوو
  • فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو
  • فرودگاه بین‌المللی ونوکووا

آب‌ و‌ هوای مسکو

مسکو دارای آب و هوای قاره‌ای مرطوب است. تابستان‌های گرم و گاهی بسیار گرم و مرطوب دارد و زمستان‌هایش طولانی و سرد است. در فصل زمستان، دمای هوا به طور معمول تا منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، البته دوره‌های هوای گرم هم در زمستان وجود دارد که دمای هوا تا صفر درجه بالا می‌آید.

تابستان مسکو از اواسط مه شروع می‌شود و تا اوایل سپتامبر ادامه دارد و زمستانش هم از اوایل نوامبر تا پایان مارس طول می‌کشد وبرف روی زمین می‌نشیند و شهر سفیدپوش می‌شود.
با توجه به این شرایط آب و هوایی، شاید بهترین زمان برای سفر به مسکو اواخر بهار و اوایل پاییز باشد؛ مخصوصا که در این ماه‌ها فستیوال‌هایی هم در شهر برگزار می‌کنند.

 

هزینه‌های سفر

هزینه روزانه برای سفر ارزان: تا ۱۵۰۰ روبل (۸۳ هزار تومان)

  • اقامت در خوابگاه هاستل: ۶۰۰ روبل (۳۳ هزار تومان)

  • غذای ارزان در کافه‌تریا: کمتر از ۴۰۰ روبل (۲۲ هزار تومان)

  • بلیط تک‌سفره مترو: ۵۵ روبل (۳ هزار تومان)

  • تورهای پیاده‌روی، سر زدن به پارک‌ها و کلیساها: رایگان

هزینه‌ی روزانه برای سفر میان‌رده: بین ۱۵۰۰ تا ۸ هزار روبل (۸۰ هزار تا ۴۴۰ هزار تومان)

  • اتاق دو تخته در هاستل یا هتل ارزان: از ۲۵۰۰ یا ۳۵۰۰ روبل (۱۳۸ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان)

  • غذاهای منوی ناهار: ۴۰۰ تا ۶۰۰ روبل (۲۲ هزار تا ۳۳ هزار تومان)

  • شام کامل به همراه نوشیدنی: ۸۰۰ تا هزار روبل (۴۴ هزار تومان)

  • ورودی موزه: ۳۰۰ تا ۷۰۰ روبل (۱۷ هزار تا ۴۰ هزار تومان)

هزینه‌های روزانه‌ی سفر لوکس و گران: بیش از ۸ هزار روبل (۴۴۰ هزار تومان)

  • اتاق دو تخته در هتل: ۸ هزار روبل (۴۴۰ هزار تومان)

  • غذای کامل با نوشیدنی: هزار روبل (۵۵ هزار روبل)

  • تورهای همراه با راهنما: از ۱۵۰۰ روبل (۸۲ هزار تومان)

  • رفت و آمد با تاکسی: از ۵۰۰ روبل (۲۷ هزار تومان)

  • توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

 

اقامتگاه های مسکو

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های سفر، هزینه‌ی اقامت است. اگر بتوانید در هاستل اقامت کنید، هزینه‌های سفرتان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. یکی از هاستل‌های ارزان مسکو، Godzillas Hostel است. این هاستل، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین هاستل‌های شهر است که در بخش تاریخی شهر در یک ساختمان قدیمی و در یک خیابان خلوت واقع شده است. کافه‌های ارزانی حوالی این هاستل وجود دارد و به ایستگاه مترو هم نزدیک است.

بیشتر هاستل‌های مسکو، اقامتگاه‌های متنوعی را با امکانات مختلف با قیمت‌های نسبتا یکسان و مناسب در اختیار گردشگران می‌گذارند. یکی دیگر از هاستل‌های مناسب که موقعیت مرکزی دارد، هاستل DaHostel است. حتی برای اقامت می‌توانید روی هتل‌های ارزان هم حساب کنید، مثلا هتل‌هایی مثل Ampir، Belorusskaya، Khitrovka یا هتل Elegant.


مطالب مرتبط: هتل ها و هاستل های مسکو


حمل و نقل عمومی

مسکو شهری بزرگ است و در زمستان‌ها سرد می‌شود. بنابراین گرچه قدم زدن، یکی از ارزان‌ترین و جذاب‌ترین روش‌ها برای رفت و آمد در شهر است، گاهی نیاز پیدا می‌کنید که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. خوشبختانه مسکو یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی دنیا را در اختیار دارد؛ متروی مسکو. مسافران مترو می‌توانند بلیط‌های تک سفره و دو سفره را با قیمت مناسب خریداری کنند.


 

غذا خوردن

غذا خوردن در رستوران‌های مسکو، یک تفریح جذاب و در عین حال بسیار گران است. این شهر رستوران‌های فوق‌العاده و مشهوری دارد البته این بدان معنا نیست که در مسکو نمی‌توانید غذا و رستوران ارزان پیدا کنید. مثلا رستوران‌های زنجیره‌ای Grabli برای هر بودجه‌ای، پیشنهادی جذاب دارد. برای اینکه رستوران‌های ارزان و خوب پیدا کنید، اهالی شهر را دنبال کنید و از آن‌ها بپرسید که کجا غذا می‌خورند. از مناطق توریستی فاصله بگیرید تا بتوانید رستوران ارزان پیدا کنید.


 

خرید در مسکو

اگه از اون دسته افرادی هستید که خرید کردن، جز برنامه های سفرتان قرار دارد، بهتر است در شهر مسکو به خیابان پتروسکاست سری بزنید که مهمترین خیابان خرید مسکو به حساب می آید. این خیابان از کنار تئاتر بلشوی شروع شده و به سمت شمال می رود. در دو طرف خیابان پتروسکاست پر از بوتیک‌های سطح بالا و درجه قرار دارد که شما با خیال راحت می توانید خرید کنید.
مرکز خرید GUM و مرکز خرید (Охотный Ряд) هم از بهترین های این شهر هستند و شما با مراجعه به این مراکز خرید می توانید اکثر برندهای روز دنیا رو ببینید و لوازم مورد نیازتان را خریداری کنید. فروشگاه برند شاپ BRANDSHOP هم از شناخته شده ترین فروشگاه های شهر مسکو محسوب می شود که پوشاک مردانه و زنانه و کفش و کیف و خیلی چیزهای دیگر را عرضه می کند.
لازم به ذکر است که کالاهای غیر روسی در بازارهای مسکو هم قیمت یا حتی گران تر از بازارهای کشورهای تولید کننده هستند پس اگه دیدید که این جور کالاها را با قیمت خیلی پایین می فروشند مطمئن باشید که با جنس تقلبی سروکار دارید.



:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

نمایشگاه طراحی داخلی ونکوور | Interior Design | کانادا

درباره ی نمایشگاه طراحی داخلی ونکوور:

این نمایشگاه یک نمایشگاه تجاری برای طراحی داخلی است و در ونکوور برگزار خواهد شد. غرفه داران بهترین طرح ها را از ونکوور، شمال امریکا و سراسر جهان به نمایش می گذارند. بازدیدکنندگان می توانند از این نمایشگاه بهترین محصولات جهانی را انتظار داشته باشند. آنها فرصت دارند که آخرین روند و ایده ها را ببینند و یا به سخنرانی های جالب توسط کارشناسان این صنعت گوش بدهند.


جهت هماهنگی در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری با شماره 09120676792 تماس حاصل فرمایید.
***ساعت کار آژانس ایام معمولی 9 صبح الی 17. پنج شنبه و جمعه ها 9 صبح الی 13.***


اطلاعات نمایشگاه طراحی داخلی ونکوور:

اطلاعات نمایشگاه شمسی میلادی
تاریخ شروع نمایشگاه 03 مهر 1397 September 25, 2018
تاریخ پایان نمایشگاه 06 مهر 1397 September 28, 2018
شرایط رزرو غرفه دارای ورودی رایگان
وبسایت نمایشگاه https://informa.com/
آدرس نمایشگاه Vancouver Convention & Exhibition Center
محصولات ارائه شونده در نمایشگاه صندلی، وان حمام، تخت، نیمکت، کابینت، صندلی، میزهای قهوه، میز ناهار خوری، تخت تاشو، آشپزخانه، لامپ، سینک ظرفشویی، مبل، عسلی، میز، رو مبلی و …

خدمات آژانس برای علاقه مندان به شرکت در نمایشگاه:

  • رزرو نزدیکترین هتل ها به محل برگزاری نمایشگاه

  • پیش فروش تور های نمایشگاهی

  • ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی

  • ترانسفر رفت و برگشت به نمایشگاه


برای خرید یا رزرو تور تا قبل از به پایان رسیدن مهلت نمایشگاه، با دفتر آژانس به شماره تلفن 88542094-021 تماس حاصل فرمایید.

نمایشگاه طراحی داخلی ونکوور | Interior Design | کانادا



:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

میزبان بازی ایران و مراکش؛ ورزشگاه سن ‌پترزبورگ

ورزشگاه سن پترزبورگ روسیه میزبان بازی اول ایران در جام جهانی 2018 روسیه است. بازی ایران مراکش در ورزشگاه سن پترزبورگ برگزار می‌شود.


مطالب مرتبط: چگونه در مسابقات جام جهانی 2018 شرکت کنیم؟


ورزشگاه کرستوفسکی واقع در شهر سن پترزبورگ روسیه از جمله استادیوم‌های برگزاری رقابت‌های جام جهانی، از جمله بازی ایران مراکش است. با جزییات بیشتر این ورزشگاه، محل دقیق آن، نحوه خرید بلیت و انواع خوراکی‌های و استراحت گاه‌های اطراف آن آشنا شوید.

 

تاریخچه ورزشگاه

 استادیوم سنت پترزبورگ که با عنوان‌های مختلف از جمله ورزشگاه Zenit Arena، ورزشگاه Krestovsky و Piter Arena شناخته می‌شود، استادیوم تازه‌ای از باشگاه Zenit است. این ورزشگاه در محل استادیوم سابق Kirov ساخته شده است.

برنامه‌ریزی برای استادیوم جدید در اواخر سال ۲۰۰۵ آغاز شد و اولین کارهای ساخت و ساز در پایان سال ۲۰۰۰۸ آغاز شد.

استادیوم در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود تا در سال ۲۰۰۹ تکمیل شود، اما کار با چندین تأخیر از جمله یک طراحی مجدد برای رعایت الزامات FIFA و بررسی تقلب، مواجه شد.

 

استادیوم سنت پترزبورگ ابتدا باید توسط شرکت گاز روسیه گازپروم حمایت می‌شد، اما پس از آنکه آن‌ها از این پروژه دست کشیدند، بودجه این پروژه توسط دولت شهر سنت پترزبورگ به تصویب رسید. در نهایت در سال ۲۰۱۶ کار به سرعت پیشرفت کرد و استادیوم در آوریل ۲۰۱۷ تکمیل شد، با این حال هزینه‌های کلی از یک میلیارد دلار پیشی گرفته و هم‌اکنون یکی از گران‌ترین استادیوم‌هایی است که تاکنون ساخته شده است.

اولین مسابقه رسمی در استادیوم سنت پترزبورگ در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۱۷ زمانی که Zenit میزبان اورال برای بازی در لیگ بود (۰-۲)، برگزار شد.

این ورزشگاه توسط شرکت معماری ژاپن، Kisho Kurokawa طراحی شده و شبیه به یک سفینه فضایی با پشت‌بام است که چهار ستون را نگه داشته و بسیار شبیه به استادیوم ژاپنی تویوتا که توسط همان شرکت طراحی شده است.

 

استادیوم سنت پترزبورگ یکی از مراکز بازی‌های جام جهانی 2018 در روسیه است که در طی آن میزبان چهار بازی اول گروه‌ها، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و مسابقه جایگاه سومی است.

در جام ملت‌های ۲۰۱۷، میزبان ۴ بازی و مسابقه فینال بوده است.

ظرفیت استادیوم برای مسابقات منظم لیگ به ۵۶۱۹۶ نفر کاهش یافته است، اما برای جام جهانی به ۶۸۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

دسترسی به ورزشگاه سنت پترزبورگ

استادیوم سنت پترزبورگ در سمت غربی جزیره Krestovsky در شمال غربی سن پترزبورگ واقع شده است. استادیوم در فاصله تقریبا ۷٫۵ کیلومتری از میدان کاخ در مرکز شهر سن پترزبورگ قرار دارد.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو Krestovsky Ostrov در خط ۵ بنفش است که از خیابان مرکز سن پترزبورگ عبور می‌کند.

و از ایستگاه تا ورزشگاه ۲۵ دقیقه پیاده‌روی از طریق پارک Maritime Victory دارد.

اتوبوس‌های ۱۰ و ۲۵ کمی نزدیک به ورزشگاه ایستاده‌اند، اما هنوز هم یک پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای تا رسیدن به آنجا وجود دارد. اتوبوس ۱۰ از مرکز سن پترزبورگ عبور می‌کند، درحالی‌که اتوبوس ۲۵ از قسمت‌های شمالی سن پترزبورگ عبور می‌کند.

خوردن، نوشیدن و خوابیدن در نزدیکی استادیوم سنت پترزبورگ

 استادیوم سنت پترزبورگ در نوک جزیره Krestovsky واقع شده و در سه طرف دریای بالتیک قرار دارد.

در قسمت شرقی آن، امکانات ورزشی فراوان، پارک جالب و دریایی Maritime Victory، از جمله پارک تفریحی و همچنین مناطق مسکونی گنجانده شده است.

این منطقه بسیار زیبا و دل‌نشین است که مردم محلی محبوبی دارد. علاوه بر این، رستوران‌های معقول در این منطقه، بیشتر در ساحل جنوبی وجود دارد.

چند هتل در نزدیکی استادیوم سنت پترزبورگ وجود دارد، اما آن‌ها همه نوع لوکس هستند و انتظار می‌رود که یک قیمت سنگین را دریافت کنند. Arena Hotel و Hotel Park Krestovskiy در کنار استادیوم قرارگرفته‌اند، درحالی‌که Parklane Resort و SPA و Hermes Park Hotel در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارند.

 

بلیت‌های Zenit

بلیت‌های بازی‌های Zenit را می‌توانید به‌صورت آنلاین خریداری کنید همچنین در دفتر بلیت‌فروشی استادیوم پتروسکی، فروشگاه‌های باشگاه در Nevskiy Prospekt 20، در مرکز شهر، ایستگاه راه‌آهن Ladozhsky (طبقه دوم)، ایستگاه راه‌آهن Moskovsky یا هر مغازه M.Video قابل تهیه است.

قیمت بلیت‌ها به حریف بستگی دارد، اما از ۳۰۰ روبل (۱۸۰۰۰۰ ریال) برای یک صندلی بالای بالایی تا ۲۳۰۰ روبل (۱۴۰۰۰۰۰ ریال) برای صندلی مرکزی در یکی از طرفین هزینه دارد. دیگر صندلی‌های پایین‌تر از ۷۰۰ تا ۱۷۰۰ روبل (۴۲۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ ریال) هزینه دارد.



:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

میدان تکسیم؛ استانبول

میدان تکسیم یکی از مهم‌ترین مناطق شهر استانبول از نظر سیاسی، گردشگری و خرید است. این میدان از جمله جاهای دیدنی است که در طول استفاده از تور ترکیه باید از آن دیدن کنید.


مطالب مرتبط: چگونه در استانبول خریدی ارزان داشته باشیم


اگر قصد دارید به استانبول سفر کنید و می‌خواهید یکی از پر جنب و جوش‌ترین نقاط شهر که زندگی همواره در ۲۴ ساعت شبانه روز در آن جریان دارد را ببینید، میدان تکسیم یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. در این گزارش تصویری با این میدان بیشتر آشنا خواهیم شد. با آدراپانا همراه باشید.

میدان تقسیم یا آن طور که خود ترکیه‌ای‌ها آن را میدان تکسیم (Taksim Meydanı) می‌نامند، در بخش اروپایی استانبول قرار دارد.

میدان تکسیم؛ استانبول

میدان تکسیم؛ استانبول

این میدان یکی از نمادهای استانبول مدرن و در حقیقت چیزی مشابه میدان آزادی تهران است که راهپیمایی‌ها و رویداد و مراسم‌های خاص مردم ترکیه در این محل برگزار می‌شود.

میدان تکسیم؛ استانبول

میدان تکسیم؛ استانبول

اولین چیزی که پس از حضور در این میدان توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، نماد «یادبود جمهوریت» است که در میانه میدان قرار دارد.

این بنا توسط پیکرتراش سرشناس ایتالیایی، پیترو کانونیکا، در سال ۱۹۲۸ ساخته و رونمایی شده است.

میدان تکسیم؛ استانبول

میدان تکسیم؛ استانبول

در نمای اصلی این یادمان، مصطفی کمال پاشا، در لباس فرم نظامی و در میان سربازهای خود در روزهای جنگ استقلال جای گرفته است. در نمای پشت آن، آتاتورک با لباس شخصی در کنار عصمت اینونو و فوضی پاشا نخست وزیر و وزیر دفاع جمهوری ترکیه و همراهان نزدیک وی و در میان سربازان و مردم دیده می شوند.

میدان تکسیم؛ استانبول

میدان تکسیم؛ استانبول

در اطراف میدان تقسیم مراکز تفریحی و گردشگری مهم و زیادی قرار دارند. همین موضوع این میدان را به یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری در استانبول تبدیل کرده است.

میدان تکسیم؛ استانبول

خیابان معروف استقلال به این میدان منتهی می‌شود و اگر از میدان تقسیم وارد این خیابان بشوید، تعداد زیادی رستوران زنجیره‌ای، مرکز خرید و کافه را خواهید یافت که حضور در آن‌ها تجربه به یاد ماندنی برای شما خواهد بود.

میدان تکسیم؛ استانبول

دور تا دور میدان پر از گاری‌های فروش غذا است که در فصل‌های مختلف سال به فروش غذای فصل می‌پردازند. همچنین گروه‌های مختلفی به اجرای موسیقی خیابانی می‌پردازند.

میدان تکسیم؛ استانبول

میدان تکسیم؛ استانبول

در مجموع میدان تقسیم و خیابان استقلال از دیدنی‌ترین نقاط شهر استانبول هستند که اگر قصد سفر به این شهر را داشته باشید، حتما باید از آن‌ها دیدن کنید. اگر شما هم قبلا به این میدان سر زده‌اید، تجربه خود را با ما و خوانندگان ما در میان بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1396 | نظرات ()