نوشته شده توسط : آدراپانا

تحصیل در کالج های کانادا

دوره کالج در کانادا مربوط به دوره هایی می شود که بیشتر روی آماده سازی متقاضی برای ورود به بازار کار تمرکز دارند، بنابراین کالج ها از نظر تئوری تمرکز کمتری روی دروس گذاشته و بیشتر به جنبه کاربردی و عملیاتی توجه می کنند. دوره کالج در کانادا به متقاضیانی توصیه می شود که قصد ورود سریع به بازار کار را دارند و به دنبال شغل های با درآمد متوسط و کاربرد زیاد هستند.

برای آشنایی بیشتر در رابطه با تحصیل در کالج های کانادا، شرایط و هزینه های آن با ما همراه باشید.


مطالب مرتبط: هزینه ی زندگی در کانادا


ما شرکت در کالج هایی را توصیه می کنیم که دارای دوره کارورزی بعنوان بخشی از دوره اصلی هستند، زیرا این دوره به متقاضی این فرصت را می دهد تا بتواند در دوره کارورزی ارتباطات کاری خود را گسترش داده و شانس خود را برای استخدام شدن افزایش بدهد.

تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کالج های کانادا

کالج ها در کانادا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. شرایط ادامه تحصیل در کالج های کانادا معمولا نسبت به دانشگاه ساده تر بوده و پیش نیاز های کمتری جهت ورود به کالج های کانادا وجود دارد. همچنین نمره زبان مورد نظر جهت ورود به دوره کالج کانادا نسبت به دانشگاه ها ساده تر خواهد بود. اخذ پذیرش جهت ادامه تحصیل کالج در کانادا کار تخصصی بوده و پیشنهاد می کنیم با مشاور خود این موضوع را مطرح سازید. مخصوصا اگر متقاضی قصد اخذ اقامت دائم کانادا از روش تحصیلی را داشته باشد، دانش کامل نسبت به انتخاب دوره مورد نظر در کالج بسیار اهیمت دارد.

اگر بخواهیم کالج در کانادا را با سیستم تحصیلی ایران مقایسه کنیم، در واقع کالج ها همان مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در کانادا به شمار می آیند که نقش اصلی آنها آماده سازی نیروی کار برای ورود به بازار کار است. در حالی که دانشگاه های کانادا متقاضیان را برای هدف های آکادمیک آماده می کنند.

تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کالج های کانادا

کالج ها در کانادا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. دوره های زیر در کالج ها تدریس می شود:‌

  • دوره DEC. این دوره در کالج های کبک ارائه میشود و پیش نیاز ورود به آن دیپلم دبیرستان است.

  • دوره دیپلما ( پیش نیاز این دوره دیپلم و پیش دانشگاهی میباشد)

  • دوره سرتیفیکیت (‌پیش نیاز این دوره ها دوره دیپلم میباشد)

  • دوره پست بچلر (‌پیش نیاز این دوره ها دوره لیسانس میباشد)

  • دوره بچلر ( این دوره همان دوره لیسانس بوده که پیش نیاز ورود به آن دوره دیپلم وپیش دانشگاهی است)

نمره زبان مورد نیاز جهت اخذ پذیرش کالج در کانادا

برخی از کالج ها نیاز به نمره زبان حداقل آیلتس ۶ دارند. البته در بسیاری از کالج ها این امکان وجو دارد که متقاضی از طریق انجام تست آنلاین سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را اثبات نماید.

تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کالج های کانادا

شهریه کالج در کانادا

شهریه کالج های کانادا بین ۸۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار در سال می باشد. رنج هزینه ها بستگی به دوره و فشردگی کلاس ها دارد. در طول دوران تحصیل در کالج ها باید هزینه بیمه درمانی خود را نیز پرداخت نمائید. هزینه زندگی در کانادا را هم به لیست هزینه های تحصیلی خود اضافه کنید.

شرط سنی برای اخذ پذیرش تحصیلی در کالج های کانادا

طبق قانون هیچ شرط سنی برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا تحصیلی کانادا وجود ندارد. البته آفیسرهای اداره مهاجرت مسلما فاکتور سن را در ارزیابی پرونده ویزای متقاضیان در نظر می گیرند و می بایست برنامه تحصیلی متقاضی برای آفیسر توجیه پذیر باشد. برای مثال متقاضی که ۵۰ سال دارد و قصد تحصیل در دوره کالج کانادا را داشته باشد به سختی می تواند آفیسر را با مدارک خود قانع نماید که قصد تحصیل و بازگشت به کشور خود را دارد. بنابراین طبق قوانین قانون برای ممنوعیت اخذ پذیرش در مورد سن وجود نداشته ولی پرونده متقاضی باید برای آفیسر اداره مهاجرت توجیه پذیر باشد.

تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کالج های کانادا

امکان اخذ ویرای همراه باری متقاضی تحصیل در کالج کانادا

متقاضی همراه متقاضی اصلی می تواند برای دریافت ویزای بازدید یا ویزای کار اقدام نماید و محدودیتی در این مورد نیست و فرزند متقاضی نیز امکان برخورداری از تحصیل رایگان در کانادا را خواهد داشت.

انتقال واحد های درسی از کالج به دانشگاه های کانادا

Credit Transfer شیوه مرسوم در مورد ادامه تحصیل در کانادا برای دانشجویان کانادایی و هم چنین دانشجویان بین المللی است. در این روش، دانشجو ابتدا در کالج مورد نظر خود دوره ای را شروع کرده و در ادامه بر اساس معدل بدست آورده در کالج می تواند دروس خود را به کالج یا دانشگاه دیگری انتقال دهد. این روش برای متقاضیانی که قصد ورود به دانشگاه های با رنک قوی را دارند بسیار مرسوم است زیرا متقاضی می تواند در دوره کالج که ورود به آن رقابت کمتری می طلبد وارد شده و با تقویت مهارت زبان و هم چنین پایه درسی دروس خود را به دانشگاه مورد نظر انتقال دهد و ادامه آن را در آن دانشگاه پیگیری کند. کانادا در زمینه انتقال واحد های درسی بین کالج ها و دانشگاه ها پیشرفته ترین کشور دنیا می باشد. در بین استان های کانادا در زمینه انتقال واحد های درسی قویترین سیستم را استان بریتیش کلمبیا دارد. سالیانه در کل کانادا بیش از ۶۰ هزار دانشجو از سیستم انتقال واحد درسی استفاده می کنند.

تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کالج های کانادا

انتخاب نوع کالج مورد نظر در کانادا بسیار حائز اهمیت است، زیرا شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در کالچ های کانادا، نسبت به دوره انتخاب شده تفاوت زیادی دارد. یعنی یک سری از دوره ها متقاضی را برای اخذ اقامت و ویزای کار واجد شرایط می کنند در حالیکه برخی از دوره ها این ویژگی را ندارند. ازین رو اهمیت مشاوره با کارشناسان پذیرش و ویزای تحصیلی، جهت ادامه تحصیل در کانادا بسیار زیاد است.

فرم ارزیابی آنلاین اخذ ویزای تحصیلی کانادا (رایگان)
با تکمیل فرم در چند ثانیه، شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا

تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کالج های کانادا

امکان اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در کالج های کانادا

 پس از تحصیل در دوره های کالج درکانادا، بسته به استانی که در آن تحصیل کرده اید روش های مهاجرتی برای اخذ اقامت دائم کانادا دیده شده است. برای اخذ اطلاعات بیشتر میتوانید اطلاعات موجود در صفحه اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا را مطالعه کنید.

در هر یک از ۱۱ استان کانادا جهت اخذ اقامت پس از تحصیل در دوره های کانادا شرایط خاصی وجود دارد. در برخی از استان ها پس از ادامه تحصیل بلافاصله امکان اخذ اقامت دائم وجود داشته و در برخی دیگر متقاضی ابتدا اجازه کار و سپس ویزای اقامت را دریافت می کند.



:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

هزینه های تحصیلی در کانادا

شهریه تحصیل در کانادا در مقایسه با انگلیس، استرالیا و نیوزیلند پایینتر می باشد. برای کمک به هزینه های تحصیل بورس های زیادی (مخصوصا دانشجویان برتر) وجود دارد و بیشتر این بورس ها برای مقاطع فوق لیسانس و بالاتر می باشد ولی برای مقطع لیسانس هم تعدادی این بورس ها وجود دارد که می تواند هزینه تحصیل در کانادا را کاهش چشمگیری دهد.


مطالب مرتبط: بورسیه تحصیلی در کانادا


شهریه دانشگاه های کانادا به شرح زیر می باشد:

  • شهریه دانشجویان بین المللی در کانادا: میانگین شهریه برای هر سال بین ۱۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار

  • شهریه دانشجویان کانادایی: میانگین شهریه در هر سال بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار

  • شهریه دانشجویان کبکی در استان کبک: میانگین شهریه در هر سال بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار

هزینه های تحصیلی در کانادا

هزینه های تحصیلی در کانادا

چه افرادی از شهریه کانادایی بهره مند هستند؟

  • شهروندان و افراد دارای اقامت دائم کانادا

  • افراد محافظت شده  و خانواده وابسته آنها طریق قانون اداره مهاجرت کانادا ( منظور افرای هستند که پ ن ا ه ن د ه کانادا شده اند)

  • دانشجویان بین المللی واجد شرایط:

    • ۱- همراه فرد سیتیزن یا دارای اقامت دائم کانادا

    • ۲- فرد بازدید کننده از کانادا و خانواده وابسته او به شرطی که این فرد دارای مجوز کار در کانادا باشد. ( استثناها: graduate teaching assistant، co-op، medical residency employment، post-graduate work،  فرد دارای ورک پرمیت که ویزای خود را به خاطر ویزای تحصیلی همسر دریافت کرده باشد،  Off-Campus Work Permit، )

    • ۳- فرد بازدید کننده از کانادا که طبق مجوز ماندن در کانادا را داشته باشد

  • فرد بازدید کننده از کانادا که که از طرف وزارت امور خارجه در کانادا حضور دارد تا وظایف محول شده به او را انجام دهد. مانند سفرا و …

هزینه های تحصیلی در کانادا

هزینه های تحصیلی در کانادا

خلاصه هزینه زندگی در کانادا:

  • هزینه زندگی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه

  • شهریه بین ۱۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ در سال

هزینه زندگی در کانادا در شهر های کوچک پایین تر از شهر های بزرگ هست و البته شانس یافتن کار هم در شهر های کوچک تر کمتر خواهد بود. در صورتی که هزینه تحصیل در کانادا را حتی بدون بورسیه میتوانید تامین کنید، فرصت های شغلی دانشجویی در این کشور پهناور بسیار زیاد است و شما میتوانید هزینه  زندگی دانشجویی خود را در حین تحصیل با کار پاره وقت تامین کنید.  البته توصیه میکنیم که حداقل برای سال اول به اندازه هزینه تجصیل و هزینه زندگی بودجه در نظر بگیرید. هزینه تحصیل در کانادا به همراه هزینه زندگی در کانادا برای سال اول در حدود ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان خواهد بود.

هزینه های تحصیلی در کانادا

هزینه های تحصیلی در کانادا

حساب بانکی لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

در زمان اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا، متقاضی باید به آفیسر اثبات کند که تمکن مالی برای سال اول تحصیل از نظر شهریه و هزینه زندگی را دارد. این مبلغ به صورت زیر محاسبه می شود.

  • در صورتی که مجرد هستید:

    شهریه سال اول شما + ۱۲ هزار دلار

  • اگر متاهل هستید و همسر شما شما را همراهی می کند:

    شهریه سال اول شما + ۱۸ هزار دلار

  • اگر متاهل هستید و همسر و فرزند شما شما را همراهی می کند:

    شهریه سال اول شما + ۲۲ هزار دلار

اینکه چه نوع حسابی را به سفارت ارائه کنید بسیار حائز اهمیت است. توصیه می کنیم در این خصوص با کارشناسان ویزا مشورت کنید.

جهت دریافت مشاوره و اخذ ویزای کانادا با همکاران ما تماس حاصل نمایید:

۰۲۱-۸۸۵۴۲۰۹۴

قیمت حدودی موارد ضروری در کانادا

موردقیمت
شیر ۲ دلار
تخم مرغ ( ۱۰ تا) ۳ دلار
سیب زمینی ۱ دلار
خورد و خوراک ۱ نفر در یک ماه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار
۱ لیتر بنزین ۱.۲ تا ۱.۴ دلار
۱ ماه موبایل ۲۰ تا ۵۰ دلار
۱ ماه اینترنت ۴۰ تا ۶۰ دلار
اجاره اتاق در شهرهای بزرگ کانادا در ماه ۴۵۰ تا ۶۰۰ دلار
اجاره اتاق در شهر های کوچک کانادا در ماه ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار
اجاره آپارتمان تکخوابه در شهرهای بزرگ کانادا در ماه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار
اجاره آپارتمان تکخوابه در شهرهای کوچک کانادا در ماه ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلار
هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا در ماه ۷۰ تا ۹۰ دلار
یک وعده غذا در رستوران معمولی در کانادا ۱۰ تا ۲۰ دلار
بیمه درمانی در هر ماه ۸۰ تا ۱۰۰ دلار

به خاطر داشته باشید در کانادا فرهنگ عمومی است که در جاهایی مانند رستوران یا به راننده تاکسی ها تیپ داده شود. این تیپ معمولا ۱۵٪ قیمت خدمات هست.

جدول مقایسه ی بین هزینه های تحصیل در کانادا و سایر کشورها:

هزینه های تحصیلی در کانادا

هزینه های تحصیلی در کانادا



:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

تحصیل در استان های کانادا چگونه است؟

کانادا علاوه بر اینکه سیستم آموزشی قوی دارد و بسیار مناسب برای زندگی است، بعد از تحصیل هم امکان اقامت و زندگی در آنجا را به دانش آموزان و دانشجوبان خواهد داد. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید ولی نمی دانید کدام شهر یا استان کانادا برای شما مناسب تر است، در ادامه با ما همراه باشید.


مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی کانادا


تحصیل در استان کبک

تحصیل در کبک یک تجربه ی فراموش نشدنی است. مونترال به عنوان برترین شهر برتر دانشجویی جهان انتخاب شده است.
کانادا دارای 80 دانشگاه و 240 کالج است. سالیانه بیش از 150000 دانشجو از خارج از کانادا جهت ادامه تحصیل به کانادا می آیند و استان کبک به نوعی بهشت دانشگاهی کانادا می باشد. هزینه های تحصیل در کبک نسبت به دیگر شهر های کانادا ارزانتر می باشد و برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. کمترین میزان شهریه در میان دانشگاههای کانادا مربوط به دانشگاه های استان کبک می باشد.
در استان کبک 9 دانشگاه وجود دارد که سه دانشگاه انگلیسی زبان هستند: هم چون مک گیل که دارای رتبه 17 میباشد (تمرکز بر رشته های علوم پایه/پزشکی و مهندسی) و کنکوردیا که دانشگاهی تازه تاسیس و با سرعت رو به پیشرفت است (تمرکز بر رشته های علوم پایه/ پزشکی و مهندسی و بازرگانی) و بیشاپ هستند. و همچنین چهار دانشگاه فرانسه زبان: هم چون دانشگاه مونترال که بزرگترین دانشگاه فرانسه زبان قاره آمریکاست (تمرکز بر رشته های علوم پایه/پزشکی و مهندسی) و لاوال و شربروک و کبک هستند. دو دانشگاه دیگر اکول پلی تکنیک و اچ ای سی HEC  (مدرسه بازرگانی) می باشند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در کبک به لینک زیر مراجعه نمایید:


مطالب مرتبط: تحصیل در کبک





:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

پیدا کردن کار در کانادا پس از تحصیل

اکثر دانشجویان بین المللی می توانند در طول دوران تحصیل خود کار کنند. کار کردن در حین تحصیل در کانادا می تواند تجارب ارزشمندی به همراه داشته باشد و شما را با افراد جدید آشنا و به سازگاری و قرار گرفتن شما در کشور و فرهنگ جدید کمک کند. در ادامه نکاتی برای راحت تر پیدا کردن شغل در کانادا را بیان می کنیم:


مطالب مرتبط: کار همزمان با تحصیل در کانادا


5 نکته برای یافتن شغل در کانادا

دانشجویان تمام وقت بین المللی که دارای یک مجوز کار هستند، می توانند خارج از دانشگاه اشتغال داشته باشند. اگر شما نیز شرایط دانشجوی بین المللی را دارید می توانید تا سقف 20 ساعت در هفته در طول ترم و تا سقف 40 ساعت در هفته در طول تعطیلات زمان بندی شده کار کنید. دانشجویان واجد شرایط بین المللی می توانند برای هر کارفرمای کانادایی و در هر جایی از کانادا کار کنند. گام اول یافتن شغل است.

پیدا کردن کار در کانادا پس از تحصیل

  • تحقیق کنید

به محض مشخص شدن مقصد خود در کانادا جستجو برای شغل را شروع کنید. اگر افرادی را در کانادا می شناسید برای توصیه گرفتن یا برقراری ارتباطات کاری با آنها صحبت کنید و برای ایده گرفتن در مورد اینکه کارفرمایان در آنجا به دنبال چه چیزی هستند، سمت و موقعیت های شغلی را بخوانید.
اگر در حال حاضر در دانشگاه یا کالج حضور دارید دفتر خدمات شغلی موسسه ی خود را پیدا کنید. اکثر موسسات یک مرکز شغلی با کارکنان و لیست مشاغل شناخته شده دارند که ممکن است در هیچ جای دیگر اعلام نشده باشد. از جمله کارهای داخل خود دانشگاه.
جستجو برای شغل در کانادا را همین امروز از طریق ابزارهای جستجوی شغل ویزای کانادا شروع کنید.

پیدا کردن کار در کانادا پس از تحصیل

  • رزومه و کاور لتر (Cover Letter) خود را درست نمایید.

آماده کردن رزومه (که CV نیز خطاب می شود) اولین و مهمترین گام در فرآیند درخواست شغل است. مطمئن شوید که رزومه ی شما کوتاه و مطلوب باشد. روزمه در حد یک صفحه ایده آل می باشد.
در کانادا داشتن یک کاور لتر همراه با روزمه یک روش رایج است. این نامه اظهارنامه ای کوتاه از علاقه به شغل پیشنهاد شده و فرصت بیان مختصری در مورد اینکه چرا شما یک داوطلب قوی برای آن سمت هستید، می باشد. بهتر است وضعیت ویزا در کاور لتر ذکر شود.
اگر تاکنون سابقه ی کار زیادی نداشته اید، CV خود را بیشتر بر موارد با ارزش دیگر همانند مهارت های زبان، مهارت های کامپیوتری، کارهای داوطلبانه یا فعالیت های باشگاه و انجمن ها متمرکز کنید.
رزومه و کاور لتر خود را مطابق با هر شغل خاص تنظیم کنید. این کار به کارفرما نشان می دهد که شما به راستی علاقمند به کار در سازمان آنها هستید و می توانید مهارت های مرتبط خود را نیز به نمایش بگذارید.

پیدا کردن کار در کانادا پس از تحصیل

  • از هر فرصت برای شبکه سازی استفاده کنید.

شبکه سازی صرف نظر از مکانی که قصد اقامت در آنجا را دارید، یک عامل کلیدی برای یافن شغل مناسب می باشد. اکثرا از کارفرمایان سوال می شود که از کجا می دانند که یک فرد گزینه ی ایده آل و کاملی برای یک شغل است؟ داشتن رفرانس، حضور در وقایع و رویدادها و ثبت نام برای فعالیت ها. اگر شرکتی که دوست دارید در آنجا مشغول به کار شوید داوطلب و کارآموز قبول می کند، کار خود را از آنجا شروع کنید. داوطلبان و کارآموزان یک شرکت معمولا اولین افرادی هستند که کارفرمایان در هنگام استخدام به سراغشان می روند. صفحه لینکدین شما در این مورد بسیار با اهمیت بوده و سعی کنید از ابزارهای لینکدین به خوبی در این زمینه استفاده کنید.

پیدا کردن کار در کانادا پس از تحصیل

  • سابقه ی کار در کانادا را داشته باشید.

 اولین شغل شما در کانادا شاید شغل رویاهایتان نباشد اما داشتن کار در کانادا هنوز نیز گام مهمی است. داشتن رفرانس از کارفرمایان کانادایی در آینده به درخواست های شغلی شما کمک خواهد کرد. اما چگونه می توانید در کانادا سابقه ی کار بدست آورید؟

داوطلب شوید:

شما با کارهای داوطلبانه می توانید در کانادا سابقه ی کار کسب کنید و کارفرمایان تا حد زیادی به این کارها توجه می کنند. با فعالیت در کارهای داوطلبانه علاوه بر بدست آوردن سابقه کار، فرصت شبکه سازی و یافتن دوستان کانادایی را نیز پیدا خواهید کرد. کارهای داوطلبانه را دست کم نگیرید.

پیدا کردن کار در کانادا پس از تحصیل

دوره های کو- آپ (مشارکتی) را انتخاب کنید:

بسیاری از دوره های تحصیلی در کانادا یک بخش کو- آپ نیز ارائه می کنند که در آن فرد برای دوره ی کارورزی دستمزد پرداخت می شود. این دوره ها به فرد امکان فعالیت در حوزه ی تحصیلی خود و یادگیری در محل را در ضمن داشتن درآمد را می دهد. به علاوه داشتن سمت شغلی دوره های کو- آپ فرصت اشتغال برای فرد را بعد از فارغ التحصیلی فراهم می کند.

شغل های دیگر را نیز در نظر بگیرید:

مدیریت انتظارات بسیار مهم است. پیدا کردن شغل مناسب ممکن است مقداری زمان بگیرد و اولین سمت شغلی شما ممکن است با آنچه که شما در گذشته انجام می دادید، متفاوت باشد. همیشه فرصت بدست آوردن تجارب دیگر را قبول کنید زیرا شما نمی دانید که آن تجربه به کجا می انجامد.
از تجارب تحصیلی خود استفاده کنید. شما برای تحصیل به کانادا می آیید تا بهترین دانشجو باشید. مشارکت در فعالیت های کلاسی و اجتماعی برای کسب تجربه و بالا بردن نمرات شما اهمیت زیادی دارد که هر دو مورد به اشتغال شما بعد از فارغ التحصیلی کمک خواهد کرد.

پیدا کردن کار در کانادا پس از تحصیل

پیدا کردن کار در کانادا پس از تحصیل

  • از تجربه ی بین المللی خود استفاده کنید.

شما مزیت هایی دارید که بسیاری از افراد ندارند. شما در خارج از کشور زندگی کرده و احتمالا اشتغال داشته اید و ممکن است به بیش از یک زبان صحبت کنید. شما جهان را از چشم انداز متفاوتی دیده اید و میان فرهنگ ها و مردم متفاوتی قرار گرفته اید. این امر دارایی و فرصت مهمی برای شما است. شروع مجدد در یک کشور جدید هیچ وقت کار آسانی نبوده است اما با انگیزه و نگرش خوب فرصت های زیادی در کانادا برای شما فراهم است.

برای اقدام به اخذ ویزای تحصیلی، فرم زیر را پر کنید:

فرم ارزیابی آنلاین اخذ ویزای تحصیلی کانادا (رایگان)
با تکمیل فرم در چند ثانیه، شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا



:: بازدید از این مطلب : 566
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

کار همزمان با تحصیل در کانادا

یکی از مهمترین مشکلات تحصیل در کانادا، پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آن کشور است. بهترین راهی که می تواند به دانشجویان در این زمینه کمک کند، کار همزمان با تحصیل است. برای آشنایی با روش های متفاوت کار همزمان با تحصیل در کانادا، در ادامه با آدراپانا همراه باشید.


مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی کانادا


کار دانشجویی در محیط دانشگاه On campus

اگر دانشجوی تمام وقت هستید و دارای ویزای معتبر تحصیلی، میتوانید درهمان دانشگاه که پذیرفته شدید کار کنید و نیازی به مجوز کار ندارید. برای کار دانشجویی کانادا باید SIN NIMBER داشته باشید، اگر ندارید از اینجا اقدام کنید. دقت کنید که پس از شروع کار در کانادا فقط ۳ روز مهلت دارید که این شماره را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام کنید. اقدام برای دریافت این شماره رایگان است. اگر یکی از این عبارات زیر را روی ویزای دانشجویی شما نوشته نشده است از اینجا برای درخواست SIN اقدام کنید.

May accept employment on the campus of the institution at which registered in full-time studies

May accept employment on or off campus if meeting eligibility criteria as per R186(f), (v) or (w). Must cease working if no longer meeting these criteria

کار همزمان با تحصیل در کانادا

کار دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه Off campus

از تاریخ ۱ جون ۲۰۱۴ اگر دانشجوی تمام وقت باشید و دارای ویزای تحصیلی معتبر، میتوانید هفته ای ۲۰ ساعت درزمان هایی دانشجویی و نامحدود در زمان هایی که دانشگاه تعطیل است کار دانشجویی در کانادا کنید. برای کارکردن باید SIN NIMBER داشته باشید، اگر ندارید از ینجا اقدام کنید. نیازی به مجوز کار نیز نخواهید داشت.

نکته مهم:‌ برای کار کردن بدون دریافت ویزای کار،  دقت کنید که روی روادید تحصیلی کانادای شما یکی از دو عبارت زیر وجود داشته باشد:

May work 20 hrs per week off-campus or full-time during regular breaks if meeting criteria outlined in section186(v) of IRPR

May accept employment on or off campus if meeting eligibility criteria as per R186(f), (v) or (w). Must cease working if no longer meeting these criteria

اگرهیچ کدام از این عبارات وجود نداشت برای دریافت SIN از اینجا اقدام کنید. فراموش نکنید که مشاورین آدراپانا آماده کمک به شما هستند.

کار همزمان با تحصیل در کانادا

کار همزمان با تحصیل در کانادا

فرم ارزیابی آنلاین اخذ ویزای تحصیلی کانادا (رایگان)
با تکمیل فرم در چند ثانیه، شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا

اگر روی ویزای شما این عبارت وجود داشته باشد اجازه کار ندارید:

This permit does not permit the holder to engage in off campus employment in Canada

در این حالت اگر موسسه یا دانشگاه خود را پس از ورود به کانادا تغییر دادید و شرایط تغییر کرد برای اعلام از اینجا اقدام کنید و هزینه لازم را بپردازید.

کار همزمان با تحصیل در کانادا

کار همزمان با تحصیل در کانادا

کار بعنوان کارآموز در کانادا co–op student or intern

برای واجد شرایط بودن میبایست:

  • ویزای تحصیلی معتبر داشته باشید

  • کارورزی باید جز برنامه تحصیلی شما باشد.

  • استخدام شما باید بخشی حیاتی از دوره در موسسات آموزشی معتبر در کانادا بوده و نامه تاییدیه از موسسه داشته باشید.

  • دوره کارورزی نباید بیشتر از ۵۰٪ دوره تحصیلی باشد.

کار همسر دانشجو در کانادا

مادامی که شرایط تحصیلی متقاضی اصلی سرجای خود باشد و ویزای تحصیلی او معتبر، همسر متقاضی اصلی با داشتن ویزای کاری می تواند به طور نامحدود در کشور کانادا کار کند. در این خصوص نیازی به دریافت ویزا یا اجازه یا اعلام جداگانه نمی باشد. بدیهی است برای کار در کانادا باید SIN دریافت شود.

کار همزمان با تحصیل در کانادا

دوره های غیر مجاز برای کار در کانادا

اگر در دوره های غیر از دوره های زیر تحصیل می کنید اجازه کار همزمان با تحصیل در کانادا را با حفظ شرایط خاصی خواهید داشت. قانون کار کانادا، کارفرمایان را مجاب می کند تا از نظر دستمزد حداقل را رعایت کنند. در دوره های زیر اجازه کار حین تحصیل وجود ندارد.

  • دوره های پاره وقت

  • دوره دبیرستان

  • دوره های زبان

  • دوره های پیش نیاز general interest or preparatory courses

کار همزمان با تحصیل در کانادا

سین نامبر کانادا (Social Insurance Number)

یک شماره ملی ۹ رقمی منحصر به فرد می باشد که برای هر فرد تازه وارد که اقامت دائم کانادا را دریافت نموده است و یا افرادی که با Study permit (دانشجویان) و یا Work permit وارد کانادا گردیده اند صادر می شود.
این شماره در واقع کد ملی در کاناداست که علاوه بر شناسایی افراد در کانادا، برای کلیه خدمات دولتی و معاملات کاربرد دارد. دانشجویان و همسران آنها که دارای اجازه کار (Work permit)هستند، پس از ورود به کانادا و انجام امور اولیه همچون اجاره منزل (مشخص شدن آدرس) می توانند با پاسپورت و استادی پرمیت و یا ورک پرمیت به نزدیکترین دفتر Service Canada مراجعه نمایند و برگه حاوی سین نامبر را دریافت نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

دوره زبان در کانادا با تنوع بسیار زیادی وجود دارد. تقریبا تمام دانشگاه های کانادا و هم چنین موسسات زبان و برخی از کالج ها دوره زبان انگلیسی یا دوره زبان فرانسوی در کانادا برگزار می کنند که طول این دوره ها از یک ماه تا دو سال می باشد. برای آشنایی بیشتر با شرایط گذراندن دوره ی زبان در کانادا آشنا شوید.


مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی کانادا


مدارک تحصیلی در مقطع لیسانس در بیشتر دانشگاه های کانادا و آمریکا مورد تایید سایر کشورها می باشند. شرایط اخذ پذیرش و سیستم آموزشی در دانشگاه ها در آمریکا و کانادا بسیار به هم نزدیک می باشد. متقاضیان برای تحصیل در مقطع لیسانس باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل 14 یا بالاتر داشته باشند. کسانیکه دوره پیش دانشگاهی را تمام نکرده باشند ممکن است بتوانند در مقطع لیسانس پذیرش بگیرند به شرطی که تعدادی از دروس اصلی دوره پیش دانشگاهی را قبل از شروع دوره لیسانس بگذرانند.

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

برای پذیرش در برخی از رشته ها مثل Mechanical Engineering معدل باید بالای 15 باشد. همچنین برای پذیرش از دانشگاه های ممتاز معدل بالای 15 ضروریست. برای اخذ پذیرش غیر شرطی در مقطع لیسانس (Unconditional Admission) داشتن یکی از مدرک زبان انگلیسی زیر ضروری می باشد:

  • مدرک دیپلم با حداقل 3 سال تحصیل و با معدل حداقل 15

  • statement of Interest متناسب با رشته تحصیلی

  • مدرک زبان انگلیسی (IELTS, 6.5) و یا (TOEFL, iBT: 80; CBT: 220; PBT: 550)

در برخی دانشگاه ها، در صورتی که متقاضی دارای تمامی شرایط لازم برای اخذ پذیرش باشد و یکی از مدارک زبان بالا را نیز داشته باشد ولی نمره زبان او پایین تر از نمره مورد نیاز باشد، می تواند همچنان پذیرش غیر مشروط گرفته ولی باید یک ترم زبان بگذراند.

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

در صورتی که متقاضی دارای هیچ گونه مدرک زبان نباشد، بایستی پذیرش مشروط ( Admission Conditional) گرفته و ابتدا دوره های زبان دانشگاه را طی نماید. طول دوره زبان بستگی به سطح زبان متقاضی داشته و ممکن است بین یک تا دو ترم تحصیلی طول بکشد.

در بعضی از دانشگاه ها، در صورتی که متقاضی دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده باشد می تواند پذیرش دوره لیسانس گرفته ولی تعدادی واحد اضافه در ابتدای دوره بگذراند.

برای دوره های زبان که کمتر از ۶ ماه است نیازی به ویزای دانشجویی نبوده و متقاضی می تواند صرفا با داشتن ویزای توریستی هم وارد این دوره ها شود. برای دوره های بیش از ۶ ماه باید ویزای دانشجویی گرفته شود.

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

بسیاری از دوره های زبان که در دانشگاه ها برگزار می شوند حالت پیش نیاز برای پوشش دادن سطح زبان مورد نیاز دانشگاه ها را دارند. در اکثر دانشگاه ها معمولا داشتن نمره یکی از آزمون های معتبر برای ورود به دوره های لیسانس یا فوق لیسانس یا دکتری الزامی است. اگر متقاضی نمره مورد نظر را نداشته باشد، این امکان فراهم است که در دوره های آمادگی آن دانشگاه شرکت کرده و مدرک آن دوره را ارائه نماید. گاها دانشگاه ها نامه پذیرش فردی که نمره آزمون زیان ندارد را به صورت مشروط صادر می کنند تا فرد بتواند برای ویزای دانشجویی اقدام کرده و پس از ورود به کانادا در دوره زبان شرکت کرده و سطح مورد نظر را بدست آورد.

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

قابل توجه متقاضیان دوره زبان انگلیسی یا دوره زبان فرانسوی در کانادا

برای آن دسته از متقاضیانی که قصد شرکت در دوره زبان انگلیسی در کانادا را دارند،  متاسفانه در حال حاضر سفارت کانادا برای ایرانیان ویزا صادر نمی کند. حتی با داشتن پذیرش مشروط در دوره های بالاتر، باز سفارت کانادا معمولا با درخواست ویزای دانشجویی ایرانیان برای شرکت در دوره های زبان آمادگی دانشگاه ها نیز موافقت نمی کند. بنابراین پیشنهاد ما این هست که اگر متقاضی مستقیم از کشور ایران برای ویزا اقدام می کند، حتما واجد شرایط برای سطح زبان دانشگاه مورد نظر باشد. اگر دانشگاه نیازی به نمره آزمون زبان برای دادن پذیرش ندارد، باز بهتراست حتما در آزمون زبان شرکت کنید. اگر از کشور ایران اقدام می کنید، لطفا برای شرکت دردوره های زبان درخواست پذیرش نفرستید.

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

Languages Canada یک انجمن دولتی است که تمامی موسسات زبان و مراکز آموزش زبان معتبر در ان عضو هستند. تمامی ۲۲۵ موسسات عضو در این انجمن دارای دوره های زبان معتبر در کانادا هستند.



:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

نمایشگاه تجهیزات پزشکی | Arab Health | دبی

درباره ی نمایشگاه تجهیزات پزشکی دبی:

نمایشگاه تجهیزات پزشکی دبی (عرب هلث) بزرگترین نمایشگاه و کنگره در خاورمیانه و دومین نمایشگاه بزرگ پزشکی در جهان است. در حقیقت هیچ عرصه مهم دیگری برای بازار “تجهیزات و مراقبت های پزشکی” همچون این نمایشگاه در جهان وجود ندارد که بتوان هم در آن آموخت، هم سایر بازرگانان و فعالان را ملاقات کرد و هم به تجارت پرداخت. بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می توانند با پیشگامان این صنعت جهانی در سازمان های منطقه ای و بین المللی در طی بیش از چهار روز ملاقات کنند و از ارائه طیف گسترده ای از محصولات و خدمات به طور همزمان بهره ببرند.

در دوره گذشته، بیش از ٤٠٠٠ تولید کننده، توزیع کننده و شرکت خدماتی مرتبط، نوین ترین فناوری ها، ابداعات شان و شیوه بهره برداری از آنها را در معرض نمایش گذاشتند. از جمله محصولات و خدماتی که تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در معرض نمایش قرار می دهند، می توان به محصولات تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات تشخیص طبی، فناوری های فیزیوتراپی و ارتوپدی، کالاها و لوازم مصرفی بیمارستان ها، محصولات و خدمات جراحی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مراقبت های بهداشتی، مدیریت تسهیلات، خدمات پزشکی، رادیولوژی، خدمات مشاوره ای در مراقبت های بهداشتی، اشاره کرد.


جهت هماهنگی در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری با شماره 09120676792 تماس حاصل فرمایید.
***ساعت کار آژانس ایام معمولی 9 صبح الی 17. پنج شنبه و جمعه ها 9 صبح الی 13.***


اطلاعات نمایشگاه تجهیزات پزشکی دبی:

اطلاعات نمایشگاه شمسی میلادی
تاریخ شروع نمایشگاه 09 بهمن 1396 January 29, 2018
تاریخ پایان نمایشگاه 12 بهمن 1396 February 01, 2018
شرایط رزرو غرفه دارای ورودی رایگان
وبسایت نمایشگاه https://www.arabhealthonline.com
آدرس نمایشگاه Dubai International Convention and Exhibition Centre
محصولات ارائه شونده در نمایشگاه تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات تشخیص طبی، فناوری های فیزیوتراپی و ارتوپدی، کالاها و لوازم مصرفی بیمارستان ها، محصولات و خدمات جراحی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مراقبت های بهداشتی، مدیریت تسهیلات، خدمات پزشکی، رادیولوژی، خدمات مشاوره ای در مراقبت های بهداشتی و …

خدمات آژانس برای علاقه مندان به شرکت در نمایشگاه:

  • رزرو نزدیکترین هتل ها به محل برگزاری نمایشگاه

  • پیش فروش تور های نمایشگاهی

  • ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی

  • ترانسفر رفت و برگشت به نمایشگاه


برای خرید یا رزرو تور تا قبل از به پایان رسیدن مهلت نمایشگاه، با دفتر آژانس به شماره تلفن 88542094-021 تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

نامه ی پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

اخذ نامه ی پذیرش (Acceptance Letter) از یکی از موسسات آموشی معتبر کانادا (DLI) اولین مرحله در فرآیند درخواست ویزای تحصیلی کانادا می باشد. برای آشنایی با چگونگی دریافت آن در ادامه با ما همراه باشید.


مطالب مرتبط: چرا در کانادا تحصیل کنیم؟


نامه ی پذیرش برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا (استادی پرمیت) اجباری می باشد. برای اخذ یک نامه ی پذیرش، یک دانشجوی بالقوه  ابتدا درخواستی برای یک موسسه ی معتبر آموزشی (DLI) ارائه می نماید. اگر موفق شود، موسسه یک نامه پذیرش برای او صادر  می کند. به منظور ارائه ی درخواست مجوز تحصیلی کانادا، همه ی موارد زیر در نامه ی پذیرش مورد نیاز هستند.

نامه ی پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

نامه ی پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  • نام کامل دانشجو، تاریخ تولد و آدرس پستی

  • کد ملی دانشجو

  • نام موسسه و نام فرد قابل تماس رسمی

  • اطلاعات تماس موسسه

  • اگر DLI یک موسسه ی خصوصی باشد، اطلاعات مجوز موسسه اید به طور واضح بیان شده باشد(معمولا در سربرگ نامه ی موسسه)

  • شماره ی DLI

  • نوع موسسه یا دانشگاه (به طور مثال  دولتی، خصوصی، کالج های تحصیلات تکمیلی، کالج محلی یا کالج های فنی و …)

  • دوره ی تحصیلی، مقطع و سال پذیرش دانشجو

  • مدت برآورد شده برای برنامه ی تحصیلی یا تاریخ برآورده شده برای اتمام دوره

  • تاریخ شروع دوره ی تحصیلی

  • دیرترین تاریخی که دانشجو ممکن است در دوره ثبت نام نماید.

  • اینکه آیا دوره ی انتخاب شده تمام وقت است یا نیمه وقت

  • هزینه های برآورد شده برای شهریه ی سال اول تحصیل، بورسیه ها و سایر کمک های هزینه های مالی (در صورتی که شامل فرد می شود)

  • جزئیات کارورزی یا قرارداد کار مورد نیاز (در صورتی که شامل فرد می شود)

  • تاریخ انقضای نامه ی پذیرش

  • شرایط پذیرش به DLI (در صور امکان). این شرایط ممکن است شامل دروس پیش نیاز، مدارک گذشته و مدرکی از دانش زبان باشند.

  • اگر DLI در کبک باشد، الزام داشتن یک گواهی پذیرش کبک (Quebec Acceptance Certificate) باید به طور واضح عنوان شود.

نامه ی پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

نامه ی پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

تاریخ انقضا باید در نامه ی پذیرش ذکر شود. اگر فرآیند درخواست مجوز تحصیل قبل از تاریخ انقضای پذیرش به اتمام نرسد، ممکن است از موسسه درخواست یک نامه ی تمدید شود و برای ادامه ی روند مجوز تحصیل این نامه به سازمان IRCC ارائه شود.

سازمان مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC که قبلا با نام CIC شناخته می شد)، قالبی برای نامه ی پذیرش و دستورالعملی برای تکمیل اطلاعات مورد نیاز ارائه کرده است.

باید توجه کنیم که اخذ نامه ی پذیرش از یک DLI، تضمین نمی کند که درخواست ویزای تحصیلی تایید شود. این در حیطه ی قدرت سازمان IRCC است که یک درخواست ویزای تحصیلی را تایید کند.

استثنائات الزام ارائه ی یک نامه ی پذیرش

 برخی دانشجویان بالقوه ی  ممکن است از ارائه ی نامه ی پذیرش مستثنی باشند.

  • اگر یک دانشجو با ملیت خارجی، قبل از ورود به کانادا تایید کتبی یک ویزای موقت کار یا تحصیل را دریافت کرده باشد، خود او یا اعضای خانواده اش می توانند بدون نامه ی پذیرش برای مجوز تحصیلی درخواست دهند.

  • دانشجویان بالقوه ای که قصد دنبال کردن یک دوره ی تحصیلی به مدت شش ماه کمتر را دارد نیاز به اخذ یک نامه ی پذیرش ندارند زیرا این افراد نیاز به مجوز تحصیل ندارند.

نامه ی پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مجوزهای تحصیل در بیش از یک موسسه ی معتبر آموزشی (DLI)

 اگر یک متقاضی برای یک دوره های تحصیلی که توسط بیش از یک موسسه (به صورت اشتراکی) ارائه می شود، اپلای کند، این موضوع باید به طور واضح در نامه ی پذیرش ذکر کندشود. هر دو موسسه باید DLI  داشته باشند. دانشگاه های کانادا داری دوره های اشتراکی میان چند دانشگاه هستند. نامه ی پذیرش باید توسط DLI یی که مدرک، گواهینامه و دیپلما را صادر می کند، ارائه شده باشد. اگر مدرک، دیپلما و گواهینامه توسط بیش از یک موسسه به صورت مشترک صادر شود، نامه ی پذیرش باید توسط DLI یی صادر شود که دانشجو دوره ی تحصیلی خود را در آنجا شروع می کند. در این شرایط در نامه ی پذیرش باید به طور واضح موارد زیر بیان شود:

  • نام، نوع و موقعیت موسسه ی دیگر

  • دوره ای که دانشجوی بالقوه قصد دنبال کردن در یک موسسه ی متفاوتی را دارد یا

  • نیمسالی که دانشجوی بالقوه باید در موسسه ی دیگری بگذراند.

هنگامی که مجوز تحصیل صادر شد، DLI ممکن است، موسسه ای تعیین شود که نامه ی پذیرش را صادر کرده است. با این حال، موسسه ی دیگر نیز ممکن است در بخش ملاحظات مجوز تحصیلی لیست شده باشند.

نامه ی پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

نامه ی پذیرش مشروط

ممکن است نامه ی پذیرشی برای یک دانشجوی بالقوه صادر شده باشد و در آن پیشنهاد یک دوره ی تحصیلی مشروط به گذراندن دوره ی پیش نیاز یا یک برنامه ی تحصیلی را ارائه داده باشد. برای مثال یک ممکن است لازم باشد که دانشجوی بالقوه قبل از دنبال کردن یک دوره ی تحصیلی پیشرفته تر، درس انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) یا فرانسه به عنوان یک زبان دوم (FRSL) را بگذراند. در این شرایط، یک مجوز تحصیلی فقط برای گذراندن برنامه ی پیش نیاز صادر خواهد شد. بعد از اتمام موفقیت آمیز دوره ی پیش نیاز، دانشجو می تواند برای مجوز تحصیلی دیگری برای دوره ی تحصیلی بعدی خود درخواست دهد. اگر قصد اخذ پذیرش مشروط در کانادا را دارید، بسیار دقت کنید زیرا نکات مهمی درخصوص صدور ویزای دانشجویی کانادا برای دوره های مشروط وجود دارد.

نامه ی پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

نامه ی پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

تجدید مجوز تحصیل

برای تمدید مجوز تحصیل در کانادا عموما نیاز به یک نامه ی پذیرش دوم نداریم. با این حال، مامور مهاجرت که درخواست تجدید مجوز تحصیل را بررسی می کند،می تواند درخواست ارائه ی مدرکی را داشته باشد که نشان دهد دانشجو الزامات مجوز تحصیلی را دارا می باشد. این موضوع ممکن است با نامه ای از موسسه که اعلان کند دانشجو به طور فعال تحصیلات خود را در آن موسسه دنبال می کند، آشکار شود.

نامه ی پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای اقدام به اخذ ویزای تحصیلی فرم زیر را پر کنید:

فرم ارزیابی آنلاین اخذ ویزای تحصیلی کانادا (رایگان)
با تکمیل فرم در چند ثانیه، شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا



:: بازدید از این مطلب : 560
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

چرا در کانادا تحصیل کنیم؟

تحصیل در کانادا از لحاظ هزینه و رتبه بندی دانشگاه ها نسبت به تحصیل در کشورهای دیگر بسیار برتری دارد. ولی این دلایل به تنهایی قانع کننده نیستند؟

در ادامه با آدراپانا همراه باشید تا با مزایای تحصیل در کانادا آشنا شوید.


مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی کانادا


تحصیل در کانادا دارای مزایای بیشماری است ولی مهمترین مزایای تحصیل در کانادا از قرار زیر می باشد:

۱- هزینه تحصیل در کانادا نسبت به تحصیل در استرالیا، تحصیل در انگلستان و تحصیل در امریکا بسیار مقرون به صرفه تر است. دانشگاه های کانادایی بسیار عالی وجود دارد که شما می توانید با شهریه حدود ۳۰ میلیون تومان در سال در آنها تحصیل کنید. تحصیل در کانادا از نظر شهریه و کیفیت در مقایسه با کشورهای نامبرده به مراتب بهتر است.

چرا در کانادا تحصیل کنیم؟

چرا در کانادا تحصیل کنیم؟

۲- اقامت پس از تحصیل در کانادا. در تمامی استان های کانادا برای دانشجویان بین المللی امکان استفاده از روش های مهاجرت به کانادا پس از تحصیل دیده شده است.

۳- یکی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا محاسبه زمان تحصیل در کانادا به عنوان روزهای اقامت شما در راستای اخذ پاسپورت کانادایی. نیمی از روزهای اقامت شما به عنوان دانشجو در کانادا به عنوان اقامت شما در مسیر اخذ پاسپورت کانادا شمرده می شود. (تا حداکثر یک سال می توانید از این مزیت استفاده کنید). به طور مثال با اخذ یک لیسانس یا فوق لیسانس یا دوره کالج در کانادا، و اقامت ۲ سال پس از اخذ مدرک در کانادا شما شهروند کانادایی خواهید شد. عالی نیست؟‌

چرا در کانادا تحصیل کنیم؟

چرا در کانادا تحصیل کنیم؟

۴- در برخی از استان های کانادا شهریه پرداختی شما به صورت معافیت مالیاتی پس از تحصیل در کانادا محاسبه خواهد شد و تا ۷۰٪ آن به شما باز پس داده خواهد شد.

۵- هزینه زندگی در کانادا نسبت به کشورهای نامبرده ارزان تر است.

۶- برخلاف امریکا که اجازه کار همزمان با تحصیل را در بیشتر موارد به دانشجو نمی دهد، کار دانشجویی در کانادا قانونی و مجاز است و شما بدون محدودیت می توانید شغل مورد نظر خود را داشته باشید. در ایام تحصیل ۲۰ ساعت در هفته و در ایام غیر درسی به صورت تمام وقت کار دانشجویی در کانادا مجاز است.

چرا در کانادا تحصیل کنیم؟

چرا در کانادا تحصیل کنیم؟

۷- امکان دریافت ویزای کار همراه دانشجو برای همسر و فرزندان در بدو ورود و حتی پیش از ورود شما به کانادا

۸- امکان تحصیل رایگان فرزندان در مدارس کانادایی توام با تحصیل پدر یا مادر در کانادا

۹- امکان کار کردن بدون محدودیت برای همسر متقاضی در کانادا

۱۰- امکان تغییر دانشگاه و رشته پس از اخذ ویزای کانادا بدون خروج از کشور کانادا

چرا در کانادا تحصیل کنیم؟

چرا در کانادا تحصیل کنیم؟

۱۱- امکان تحصیل به زبان فرانسوی در کانادا

۱۲- امکان تحصیل فرزندان شما در مدارس دولتی کانادا و بسیار مقرون به صرفه. شهریه مدارس دولتی کانادا، گاها از شهریه مدارس در کشور متقاضی ارزان تر است.

۱۳- امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون حضور در سفارت برای فرزندان زیر ۱۶ سال

چرا در کانادا تحصیل کنیم؟

۱۴- امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مصاحبه در سفارت و اپلای برای ویزای تحصیلی به صورت ۱۰۰٪ آنلاین در کمترین زمان ممکن

۱۵- از دیگر مزایای تحصیل در کانادا امکان استفاده از بورسیه های دولتی و دانشگاهی در مقاطع فوق لیسانس و دکتری می باشد

اگر با مطالعه ی این مزایا، شما هم قصد تحصیل در کانادا را دارید، فرم زیر را پر کنید:

فرم ارزیابی آنلاین اخذ ویزای تحصیلی کانادا (رایگان)
با تکمیل فرم در چند ثانیه، شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا



:: بازدید از این مطلب : 548
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

رنکینگ دانشگاه های کانادا

طبق آخرین رده بندی سازمان کیو اس در خصوص رنکینگ دانشگاه های کانادا، ۲۶ دانشگاه کانادایی در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. در لیست ۵۰ دانشگاه برتر دنیا ۳ دانشگاه از کانادا وجود دارد که آنها دانشگاه های تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با رنکینگ دانشگاه های کانادا، آشنا شوید.


مطالب مرتبط: با دانشگاه های معروف کانادا آشنا شوید!


اگر دانشگاه شما در این لیست نمی باشد نگران نباشید. تمام دانشگاه های کانادا از نظر استانداردهای آموزشی حداقل های لازم را دارند. همچنین رنکینگ دانشگاه ها بر اساس فاکتورهای مختلف بوده و ممکن است این فاکتورها به طور مستقیم با اولویت گذاری های شما رابطه نداشته باشد.

دانشگاه مک گیل برای دومین سال متوالی بهترین دانشگاه کانادایی شناخته شده است. دانشگاه مک گیل در شهر مونترال که یکی از دانشجویی ترین شهرهای دنیاست واقع شده و حدود ۴۰ هزار دانشجو دارد. فارغ التحصیلان مک گیل تاکنون بیشترین جایزه نوبل را کسب کرده اند.

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رنکینگ دانشگاه های کانادا

در رتبه بعدی در لیست بهترین دانشگاه های کانادا، دانشگاه تورنتو قرار دارد که این دانشگاه بزرگ در بزرگترین شهر کانادا یعنی شهر تورنتو قرار دارد. این دانشگاه به تنهایی ۱۶ بیلیون دلار به اقتصاد کانادا سود رسانی می کند. دانشگاه تورنتو همواره در لیست ۳۰ دانشگاه برتر دنیا بوده است.

در رتبه سوم بهترین دانشگاه های کانادایی، دانشگاه بریتیش کلمبیا قرار دارد. این دانشگاه بزرگ ۶۵ هزار دانشجو دارد که در شهر های ونکوور و کلونا در حال تحصیل هستند. رنک دانشگاه بریتیش کلمبیا در ۵۰ دانشگاه برتر دنیاست.

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رتبه چهارم در لیست برترین دانشگاه های کانادا در دست دانشگاه آلبرتا است. دانشگاه آلبرتا در شهر نفتی ادمونتون قرار دارد. این دانشگاه بزرگ چهارمین شرکت بزرگی است که از نظر تعداد بیشترین استخدام در استان آلبرتا را دارد. دانشگاه آلبرتا در رتبه ۹۰ در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. (رتبه بندی کیو اس).

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رتبه پنجم دانشگاه های ممتاز و درجه یک کانادا در اختیار دانشگاه مونترال در شهر مونترال است. این دانشگاه در فاصله نزدیکی از دانشگاه مک گیل از نظر مسافت قرار دارد و بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان در آمریکای شمالی میباشد. رنک دانشگاه مونترال در بین دانشگاه های دنیا زیر ۱۰۰ است.

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رتبه ششم دانشگاه مک مستر در انتاریو می باشد. دانشگاه مک مستر برای دوره های کو آپ شهرت زیادی دارد و از این طریق کمک شایانی در آماده سازی نیروی کار ماهر در کانادا داشته است. رنک جهانی این دانشگاه  ۱۴۹ است.

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رتبه هفتم در بین دانشگاه های کانادایی در دست دانشگاه واترلو قرار دارد. این دانشگاه در رنک دانشگاه های جهان در رتبه ۱۵۲ است.

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رتبه هشتم مربوط به دانشگاه کلگری که زادگاه اختراعات بیشماری مانند نوروچیپ است، در رتبه ۱۸۰ قرار داشته و جز بهترین دانشگاه های ریسرچ در کاناداست.

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رتبه نهم در بین دانشگاه های کانادا، در اختیار دانشگاه وسترن که جایگاه و رتبه ۱۹۰ در دنیا را دارد در شهر لندن کانادا واقع شده است. شهر لندن کانادا در بزرگترین استان کانادا یعنی انتاریو قرار دارد.

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رتبه دهم دانشگاه کوئینز کانادا در رتبه دهم در لیست دانشگاه های کانادا است. نکته جالب این جاست که دانشگاه کوئینز کانادا در سال ۱۸۴۱ تاسیس شده است که در آن سال هنوز کشور کانادا به نوع امروزی شکل نگرفته بود. یعنی قدمت این دانشگاه از قدمت کشور کانادا هم بیشتر است. این دانشگاه در رتبه ۲۲۰ دنیا می باشد.

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رنکینگ دانشگاه های کانادا

گروه U15 کانادا(متشکل از ۱۵ دانشگاه برتر کانادا در زمینه ریسرچ)

دانشگاه های عضو گروه U15 علاوه بر ۱۰ دانشگاه ذکر شده در بالا، دانشگاه های دالهازی، دانشگاه لاوال، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه ساسکاچوان، دانشگاه اتاوا، می باشند. این دانشگاه ها نقش مهمی در ریسرچ و سیاست گذاری در برنامه های کلان دارند. این دانشگاه های کانادایی با دانشگاه های گروه هشت استرالیا نیز همکاری دارند.

فرم ارزیابی آنلاین اخذ ویزای تحصیلی کانادا (رایگان)
با تکمیل فرم در چند ثانیه، شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا



:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

اقامت دائم در کانادا بعد از تحصیل

کانادا علاوه بر سیستم آموزشی قوی این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده است که بتوانند در این کشور اقامت داشته باشند. روش های عمومی که در همه استان ها برای متقاضیان قابل اجرا است، در ادامه ی این مطلب آورده شده است. با آدراپانا همراه باشید.


مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی کانادا


روش های عمومی به شرح زیر است. علاوه بر این سه روش، می توانید بر اساس استانی که در آن تحصیل کرده اید امکان اقامت دائم را بررسی کنید.

اقامت دائم در کانادا بعد از تحصیل

سیستم اکسپرس اینتری و فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا

اکسپرس اینتری یک سیستم مدیریت جذب پویا است که درخواست ها را از سه مورد از مشهورترین برنامه های اقتصادی مهاجرت کانادا مدیریت می کند. این سه گروه شامل برنامه ی تجربه ی کانادایی (CEC)، برنامه ی نیروی متخصص فدرال (FSWC)، و برنامه ی نیروی فنی حرفه ای فدرال (FSTC) می شوند.

افرادی که واجد شرایط یکی از این سه برنامه هستند می توانند یک پروفایل اکسپرس اینتری بسازند. با انجام این کار امتیازی تحت عنوان امتیاز CRS به آنها تخصیص یافته و وارد بانک اطلاعاتی داوطلبین می شوند. این امتیاز بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله آموزش، سابقه ی کار و مهارت زبان و بسیاری از عوامل دیگر تخصیص داده می شود. داوطلبین در بانک اطلاعاتی اکسپرس اینتری بر حسب امتیازشان رتبه بندی شده و داوطلبین در رتبه های بالا دعوت نامه ی پذیرش (ITA) را برای اخذ وضعیت اقامت دائم در طول دراو های دوره ای انجام شده توسط سازمان IRCC دریافت می کنند.

این برنامه ها میان دانشجویان بین المللی که از موسسات کانادایی فارغ التحصیل می شوند و قصد دارند بعد از تحصیلشان نیز در کانادا اقامت داشته باشند، شهرت دارد. مخصوصا برنامه CEC که به عنوان برنامه ای که مبتنی بر امتیاز نیست و هر فردی که شرایط برنامه را برآورده می کند می تواند بعد از یک سال کار به عنوان نیروی ماهر در کانادا واجد شرایط CEC شود، جذابیت زیادی دارد. در نتیجه فارغ التحصیلان بین المللی که یک مجوز کار پس از فارغ التحصیلی را اخذ کرده و حداقل برای یک سال در کانادا کار می کنند می توانند واجد شرایط این برنامه باشند.

فارغ التحصیلان بین المللی که شرایط برنامه ی FSWC یا FSTC را نیز برآورده می کنند می توانند پروفایلی برای بانک اطلاعاتی اکسپرس اینتری از طریق آن برنامه ها ارائه نمایند.

اقامت دائم در کانادا بعد از تحصیل

اقامت دائم در کانادا بعد از تحصیل

در صورتیکه دانشجو شرایط زیر را داشته باشد میتواند برای اقامت کانادا اقدام نماید:

  • آشنایی کافی با جامعه کانادا

  • دانش کافی زبان انگلیسی و یا فرانسه

  • توانایی شرکت در فعالیت های اقتصادی در کانادا

  • تجربه کاری مرتبط

  • شرکت در برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری کانادا جهت اخذ اقامت دائم

اقامت دائم در کانادا بعد از تحصیل

اقامت دائم در کانادا بعد از تحصیل

فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا می توانند از امتیازات زیر برخوردار گردند:

  • داشتن تجربه کاری در کانادا    ۷۰ امتیاز

  • تحصیلات کانادایی                ۳۰ امتیاز

  • داشتن پیشنهاد شغلی        ۲۰۰ امتیاز

* طبق قوانین جدید دولت کانادا، مدت زمان حضور دانشجو و همراه وی دراین کشور، از زمان مورد نیاز برای دریافت شهروندی کانادا می کاهد. (حداکثر تا یکسال)*

اقامت دائم در کانادا بعد از تحصیل

اقامت دائم در کانادا بعد از تحصیل

روش‌های استانی

علاوه بر روش های مذکور استان های کانادا از طریق برنامه های ویژه مهاجرتی خود متقاضیانی که در آن استان تحصیل کرده اند را دعوت به اقدام برای اخذ اقامت دائم می کنند. متقاضی پس از اخذ اقامت از طریق استان الزامی برای ماندن در آن استان نداشته و می تواند در هر نقطه ای کار یا تحصیل و زندگی کند.

در صورتیکه دانشجو شرایط زیر را داشته باشد میتواند برای اقامت کانادا اقدام نماید:

  •  ۱۸ سال به بالا باشد.

  • حداقل هشت ماه به طور مداوم در کانادا تحصیل کرده باشد.

  • مدرک معتبر از مدرسه/ کالج/ دانشگاه محل تحصیل خود، که تایید کند دانشجو دوره مربوطه را گذرانده است. (رونوشت، نامه رسمی، گواهی نامه، و غیره)

  • اتمام یک مقطع تحصیلی درکانادا که حداقل ۸ ماه (۹۰۰ ساعت) به طول انجامیده باشد.

  • داشتن ویزای تحصیلی معتبر در زمان اقدام.

اقامت دائم در کانادا بعد از تحصیل

اقامت دائم در کانادا بعد از تحصیل

دانشجویان فارغ التحصیل پس از اتمام دوره، حداکثر تا ۹۰ روز فرصت دارند برای دریافت “اجازه کار” اقدام نمایند.

دانشجویان در صورت داشتن شرایط زیر نمی توانند در برنامه فوق شرکت کنند:

  • کمتر از هشت ماه در کانادا تحصیل کرده باشند.

  • تحصیل در برنامه بورسیه تحصیلی کشورهای مشترک المنافع کانادایی (Global Affairs Canada (GAC

  • تحصیل در برنامه ای که از سوی دولت کانادا و توسط GAC تامین میگردد.

  • داشتن بودجه از GAC

  • شرکت در برنامه تحصیلی بورسیه کانادا-شیلی

  • شرکت در برنامه تحصیلی بورسیه کانادا-چین

  • تجصیل در دوره های آموزش از راه دور از خارج از کانادا و یا داخل کانادا

فرم ارزیابی آنلاین اخذ ویزای تحصیلی کانادا (رایگان)
با تکمیل فرم در چند ثانیه، شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا



:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

چگونه سفری موفق به فرانسه داشته باشیم؟

آشنایی با زبان کشور مقصد یکی از کلیدهای اساسی موفقیت گردشگران در سفرهای خارجی است، ولی در صورت عدم آشنایی با زبان چه باید کرد؟ آیا بدون آشنایی با این زبان چگونه می‌توان با سایر افراد ارتباط برقرار کرده و سفر موفقی داشت؟ در ادامه با ما همراه باشید.


مطالب مرتبط: ویزای فرانسه


فرانسه یکی از محبوب‌ترین مقصدهای اروپایی در زمینه گردشگری است و سالانه گردشگران بسیاری راهی این کشور زیبای اروپایی می‌شوند؛ ولی آیا یادگیری زبان فرانسه پیش از سفر الزامی است و در غیر این صورت چه می‌توان کرد؟

چگونه سفری موفق به فرانسه داشته باشیم؟

چگونه سفری موفق به فرانسه داشته باشیم؟

شاید برای افرادی که پیش‌تر تجربه سفر به فرانسه و مواجهه با افراد بومی را دارند با موقعیت‌‌های مشابهی مانند تعارف خوراکی، سلام و احوال‌پرسی ساده یا راهنمایی در جستجوی آدرس و پاسخ طرف مقابل به زبان فرانسه و سردرگرمی در درک آن مواجهه شده‌اند… تجربه نشان می‌دهد که در چنین مواقعی به خاطر داشتن نکاتی کوچک (در حد اصطلاحات و عبارت‌های ساده درس فرانسه مدارس) بسیار راهساز خواهند بود، زیرا مردم فرانسه بسیار مبادی آداب هستند و پاسخ متقابل باعث ایجاد نگرشی مثبت در آن‌ها در مورد فرد مقابل به عنوان یک خارجی خواهد بود.

برای مثال یکی از گردشگران در مورد تجربه خود چنین بیان می‌کند که:

در سال‌های ۱۹۸۰ نخستین سفر خود را به فرانسه انجام دادم و با توجه به ارزش دلار در آن ایام هتلی شیک و مدرن را برای اقامت انتخاب کردم. همه چیز بر وفق مراد پیش می‌رفت تا این که لامپ اتاق دچار سوختگی شد و من به جای تماس تلفنی با پذیرش برای رفع مشکل، شخصا نزد مسئول پذیرش رفته و با طرح جملاتی مانند

Bonjour, Madame. Excusez-moi de vous dérangez, mais nous avons une petite problème chez nous.

معادل «سلام، عذر می‌خواهم که مصدح اوقات می‌شوم ولی مشکل کوچکی برایمان پیش آمده است».

چگونه سفری موفق به فرانسه داشته باشیم؟

چگونه سفری موفق به فرانسه داشته باشیم؟


مطالب مرتبط: اقامتی در مرز سوئیس و فرانسه


این رفتار چنان تاثیر مثبتی بر وی داشت که پس از طرح مشکل شخصا برای برای تعویض لامپ به اتاق مراجعه کرده و پس از آن اتفاق تا پایان سفر رفتار بسیار خوبی با من داشت.

از این جریان چنین می‌توان برداشت کرد که عذرخواهی دارای تاثیر شگفت‌انگیزی در زبان فرانسه است و بیانگر احترام به وقت و فرهنگ آن‌ها است؛ در واقع، چند کلمه عملکردی شگفت‌انگیز در تعامل موفق دو سویه دارند. برای این کار می‌توان از کتاب‌های راهنمای سفر، اپلیکیشن‌های سفر یا مترجم گوگل استفاده کرد.

چگونه سفری موفق به فرانسه داشته باشیم؟

در مجموع، می‌توان چنین نتیجه گیری کرد که رفتار مودبانه تاثیر مثبتی در کلیه نقاط فرانسه دارد و کلیه درها را برای افراد خارجی باز می‌کند؛ مهم‌تر اینکه به راحتی می‌توان به کلیه خواسته‌ها در موقعیت‌های مختلف مانند ایستگاه قطار، مواجهه با مشکلات رایج در مورد تلفن همراه، رستوران و … دست یافت.

چگونه سفری موفق به فرانسه داشته باشیم؟

چگونه سفری موفق به فرانسه داشته باشیم؟

 



:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

شرایط تحصیل در کبک

تحصیل در کبک یک تجربه ی فراموش نشدنی است. مونترال به عنوان برترین شهر برای دانشجویان جهان انتخاب شده است.
کانادا دارای 80 دانشگاه و 240 کالج است. سالیانه بیش از 150000 دانشجو از خارج از کانادا جهت ادامه تحصیل به کانادا می آیند و استان کبک به نوعی بهشت دانشگاهی کانادا می باشد. هزینه های تحصیل در کبک نسبت به دیگر شهرهای کانادا ارزانتر می باشد و برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. کمترین میزان شهریه در میان دانشگاه های کانادا مربوط به دانشگاه های استان کبک می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با شرایط تحصیل در این استان آشنا شوید.


مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی کانادا


در استان کبک 9 دانشگاه وجود دارد که سه دانشگاه انگلیسی زبان هستند: هم چون مک گیل که دارای رتبه 17 می باشد (تمرکز بر رشته های علوم پایه/پزشکی و مهندسی) و کنکوردیا که دانشگاهی تازه تاسیس و با سرعت رو به پیشرفت است (تمرکز بر رشته های علوم پایه/ پزشکی و مهندسی و بازرگانی) و بیشاپ هستند. و همچنین چهار دانشگاه فرانسه زبان: هم چون دانشگاه مونترال که بزرگترین دانشگاه فرانسه زبان قاره آمریکاست (تمرکز بر رشته های علوم پایه/پزشکی و مهندسی) و لاوال و شربروک و کبک هستند. دو دانشگاه دیگر اکول پلی تکنیک و اچ ای سی HEC  (مدرسه بازرگانی) می باشند.

شرایط تحصیل در کبک

 هزینه های زندگی در کبک:

هزینه زندگی در مونترال را می توان به دو بخش هزینه های ثابت که هر ماه اتفاق می افتند و هزینه های متغیر که هر زمان اتفاق می افتد و به صورت دوره ای نیست را می توان تقسیم بندی کرد.

اجاره منزل:

نوع مسکن و متراژ

اجاره هر ماه

یک سویئت 25-30 متری

500-650 $

یک آپارتمان 1 خوابه

700- 900 $

یک آپارتمان 2 خوابه

800-1000 $

West Island:

منطقه ای است که در شمال غربی مونترال واقع می باشد که قسمت اعظم ایرانیان و دانشجویان در این منطقه زندگی میکنند حدود 85%.
هزینه خورد و خوراک در کبک نیز بسته به مجرد بودن و یا متاهل بودن متفاوت است. اگر هزینه های مهمانی و رستوران و سایر هزینه های تفریحی را در هر ماه نیز اضافه کنیم برآورد این گونه خواهد بود:

یک فرد مجرد

250- 300 $

یک زوج

350-400 $

یک خانواده سه نفره

400-450 $

هزینه دیگر هزینه حمل و نقل و رفت و آمد است که به دو گروه وسیله نقلیه عمومی و شخصی تبدیل می شود.

شرایط تحصیل در کبک

حمل و نقل عمومی:

به ازاء یک نفر 70 دلار در ماه برای استفاده نا محدود. 30-35 دلار برای استفاده موردی بچه ها و افراد بالاتر از 65 سال و دانشجویان تا 26 سال از مزایای تخفیف برخوردار خواهند بود.

وسیله شخصی:

  • 90 دلار در سال هزینه گواهینامه

  • 300 دلار در سال هزینه پلاک خودرو

  • از ماهی 50 دلار برای بیمه به بالا که در سال بین 600-700 دلار می شود.

یک برآورد از هزینه های کلی:

هزینه ماهانه یک فرد مجرد در مونترال

620 هزینه مسکن
250 خورد و خوراک
100 حمل و نقل
40 موبایل
40 اینترنت
25 برق
100 سایر هزینه ها
1175 $ کل

هزینه ماهانه یک خانواده دو نفره در مونترال

620 هزینه مسکن
350 خورد و خوراک
160 حمل و نقل
80 موبایل
40 اینترنت
25 برق
200 سایر هزینه ها
1475 $ کل

به ازاء هر بچه می توانید تا ماهی 250 دلار اضافه کنید.
به طور کلی به همراه داشتن 20 تا 35 هزار دلار برای سال اول تا زمان دریافت کمک هزینه های تحصیلی و یا دستمزد پژوهشی در مقطع دکترا به ازاء هر فرد مبلغی قابل اتکا و مناسب به نظر می رسد.

هزینه های تحصیل در کانادا:

به طور معمول در مناطق جنوبی تر کبک به علت گرمتر بودن آب و هوا اجاره مسکن بیشتر می باشد نسبت به مناطق شمالیتر و سردتر.
هزینه تحصیل نیز برای دانشجویانی که با ویزای دانشجویی وارد کانادا می‌شوند در حدود 3000 تا 12000 دلار در هر ترم بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه متغیر است.

شرایط تحصیل در کبک

شرایط تحصیل در کبک

لیست دانشگاه های استان کبک بر اساس منطقه:

Montreal:

• Université Concordia

• Université McGil

• Université de Montréal

• HEC de Montreal

• Ecole polytechnique

• UQAM- Université DU Québec a Montréal

• ETS- Ecole de technologie supérieure

• TELQ- L’université a distance de l’UQAM

Québec:

• Université Laval

• INRS- Institut national de la recherche scientifique

• ENAP- Ecole nationale d’administration publique

Sherbrooke:

• Université Bishop دانشگاه بیشاپ

• Université de Sherbrooke

Trois-Rivières

• UQTR- Université du Québec a Trois-Rivières

Saguenay:

• UQAC- Université du Québec a Chicoutimi

Rimouski

• UQAR- Université du Québec a Rimouski

Gatineau:

• UQO- Université du Québec a Outaouais

Abitibi- Témiscaminque

• UQAT- Université du Québec en Abitibi- Témiscaminque

شرایط تحصیل در کبک

پذیرش در کبک:

شرایط پذیرش غالبا متناسب با دانشگاه رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است با این حال موارد عمومی مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه کبک عبارتند از:

1. اصل ترجمه مدارک تحصیلی قبل
2. رزومه علمی حداکثر در دو صفحه
3. گواهی یا کارت اقامت دائم کانادا (پی آر) برای استفاده از کاهش 70 % شهریه
4. انگیزه نامه در دو یا چهار صفحه
5. در برخی مواقع هماهنگی با استاد راهنمای پایان نامه ( برای ادامه تحصیل در فوق و دکترا)
6. تکمیل فرم در خواست پذیرش به صورت آنلاین و یا تکمیل و ارسال با ایمیل
7. پرداخت هزینه بررسی در خواست پذیرش معمولا بین 70-100 دلار به صورت آنلاین و یا با چک بانکی
8. معمولا سه معرفی نامه کتبی رسمی و یا فرم تکمیل شده توسط معرف (استاد دانشگاه یا کارفرما) که مستقیما در پاکت در بسته ارسال می شود.
9. اصل ترجمه رسمی شناسنامه خود و والدین جهت صدور کد تحصیلی ملی
10. در برخی موارد اصل گواهی کار از کارفرمایان قبلی به زبان انگلیسی یا فرانسه و یا ترجمه رسمی آن به زبان اشاره شده
11. ارسال درخواست پذیرش در مدت زمان اعلام شده که غالبا در سایت اینترنتی هر دانشگاه مشخص شده است.
پس از ارزیابی و اعلام نظر توسط هیات ارزیابی دانشگاه چنانچه موفق به دریافت پذیرش شده باشید نامه ای تحت عنوان تبریک و اعلام ادمیشن دریافت خواهید کرد که پس از آن لازم است ثبت نام و انتخاب واحد نسبت به پرداخت شهریه تحصیلی خود اقدام کنید. شهریه های تحصیلی بسته به هر دانشگاه و مرکز آموزشی متفاوت و برای شهروندان و مقیمان کانادا از 1000 تا 4000 دلار در ترم متغیر است . برای کسانی که برای ویزا دانشجویی اقدام می کنند این مبالغ به طور متوسط ضرب در 3 می شود.



:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

شرایط تحصیل در کبک

تحصیل در کبک یک تجربه ی فراموش نشدنی است. مونترال به عنوان برترین شهر برای دانشجویان جهان انتخاب شده است.
کانادا دارای 80 دانشگاه و 240 کالج است. سالیانه بیش از 150000 دانشجو از خارج از کانادا جهت ادامه تحصیل به کانادا می آیند و استان کبک به نوعی بهشت دانشگاهی کانادا می باشد. هزینه های تحصیل در کبک نسبت به دیگر شهرهای کانادا ارزانتر می باشد و برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. کمترین میزان شهریه در میان دانشگاه های کانادا مربوط به دانشگاه های استان کبک می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با شرایط تحصیل در این استان آشنا شوید.


مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی کانادا


در استان کبک 9 دانشگاه وجود دارد که سه دانشگاه انگلیسی زبان هستند: هم چون مک گیل که دارای رتبه 17 می باشد (تمرکز بر رشته های علوم پایه/پزشکی و مهندسی) و کنکوردیا که دانشگاهی تازه تاسیس و با سرعت رو به پیشرفت است (تمرکز بر رشته های علوم پایه/ پزشکی و مهندسی و بازرگانی) و بیشاپ هستند. و همچنین چهار دانشگاه فرانسه زبان: هم چون دانشگاه مونترال که بزرگترین دانشگاه فرانسه زبان قاره آمریکاست (تمرکز بر رشته های علوم پایه/پزشکی و مهندسی) و لاوال و شربروک و کبک هستند. دو دانشگاه دیگر اکول پلی تکنیک و اچ ای سی HEC  (مدرسه بازرگانی) می باشند.

شرایط تحصیل در کبک

 هزینه های زندگی در کبک:

هزینه زندگی در مونترال را می توان به دو بخش هزینه های ثابت که هر ماه اتفاق می افتند و هزینه های متغیر که هر زمان اتفاق می افتد و به صورت دوره ای نیست را می توان تقسیم بندی کرد.

اجاره منزل:

نوع مسکن و متراژ

اجاره هر ماه

یک سویئت 25-30 متری

500-650 $

یک آپارتمان 1 خوابه

700- 900 $

یک آپارتمان 2 خوابه

800-1000 $

West Island:

منطقه ای است که در شمال غربی مونترال واقع می باشد که قسمت اعظم ایرانیان و دانشجویان در این منطقه زندگی میکنند حدود 85%.
هزینه خورد و خوراک در کبک نیز بسته به مجرد بودن و یا متاهل بودن متفاوت است. اگر هزینه های مهمانی و رستوران و سایر هزینه های تفریحی را در هر ماه نیز اضافه کنیم برآورد این گونه خواهد بود:

یک فرد مجرد

250- 300 $

یک زوج

350-400 $

یک خانواده سه نفره

400-450 $

هزینه دیگر هزینه حمل و نقل و رفت و آمد است که به دو گروه وسیله نقلیه عمومی و شخصی تبدیل می شود.

شرایط تحصیل در کبک

حمل و نقل عمومی:

به ازاء یک نفر 70 دلار در ماه برای استفاده نا محدود. 30-35 دلار برای استفاده موردی بچه ها و افراد بالاتر از 65 سال و دانشجویان تا 26 سال از مزایای تخفیف برخوردار خواهند بود.

وسیله شخصی:

  • 90 دلار در سال هزینه گواهینامه

  • 300 دلار در سال هزینه پلاک خودرو

  • از ماهی 50 دلار برای بیمه به بالا که در سال بین 600-700 دلار می شود.

یک برآورد از هزینه های کلی:

هزینه ماهانه یک فرد مجرد در مونترال

620 هزینه مسکن
250 خورد و خوراک
100 حمل و نقل
40 موبایل
40 اینترنت
25 برق
100 سایر هزینه ها
1175 $ کل

هزینه ماهانه یک خانواده دو نفره در مونترال

620 هزینه مسکن
350 خورد و خوراک
160 حمل و نقل
80 موبایل
40 اینترنت
25 برق
200 سایر هزینه ها
1475 $ کل

به ازاء هر بچه می توانید تا ماهی 250 دلار اضافه کنید.
به طور کلی به همراه داشتن 20 تا 35 هزار دلار برای سال اول تا زمان دریافت کمک هزینه های تحصیلی و یا دستمزد پژوهشی در مقطع دکترا به ازاء هر فرد مبلغی قابل اتکا و مناسب به نظر می رسد.

هزینه های تحصیل در کانادا:

به طور معمول در مناطق جنوبی تر کبک به علت گرمتر بودن آب و هوا اجاره مسکن بیشتر می باشد نسبت به مناطق شمالیتر و سردتر.
هزینه تحصیل نیز برای دانشجویانی که با ویزای دانشجویی وارد کانادا می‌شوند در حدود 3000 تا 12000 دلار در هر ترم بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه متغیر است.

شرایط تحصیل در کبک

شرایط تحصیل در کبک

لیست دانشگاه های استان کبک بر اساس منطقه:

Montreal:

• Université Concordia

• Université McGil

• Université de Montréal

• HEC de Montreal

• Ecole polytechnique

• UQAM- Université DU Québec a Montréal

• ETS- Ecole de technologie supérieure

• TELQ- L’université a distance de l’UQAM

Québec:

• Université Laval

• INRS- Institut national de la recherche scientifique

• ENAP- Ecole nationale d’administration publique

Sherbrooke:

• Université Bishop دانشگاه بیشاپ

• Université de Sherbrooke

Trois-Rivières

• UQTR- Université du Québec a Trois-Rivières

Saguenay:

• UQAC- Université du Québec a Chicoutimi

Rimouski

• UQAR- Université du Québec a Rimouski

Gatineau:

• UQO- Université du Québec a Outaouais

Abitibi- Témiscaminque

• UQAT- Université du Québec en Abitibi- Témiscaminque

شرایط تحصیل در کبک

پذیرش در کبک:

شرایط پذیرش غالبا متناسب با دانشگاه رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است با این حال موارد عمومی مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه کبک عبارتند از:

1. اصل ترجمه مدارک تحصیلی قبل
2. رزومه علمی حداکثر در دو صفحه
3. گواهی یا کارت اقامت دائم کانادا (پی آر) برای استفاده از کاهش 70 % شهریه
4. انگیزه نامه در دو یا چهار صفحه
5. در برخی مواقع هماهنگی با استاد راهنمای پایان نامه ( برای ادامه تحصیل در فوق و دکترا)
6. تکمیل فرم در خواست پذیرش به صورت آنلاین و یا تکمیل و ارسال با ایمیل
7. پرداخت هزینه بررسی در خواست پذیرش معمولا بین 70-100 دلار به صورت آنلاین و یا با چک بانکی
8. معمولا سه معرفی نامه کتبی رسمی و یا فرم تکمیل شده توسط معرف (استاد دانشگاه یا کارفرما) که مستقیما در پاکت در بسته ارسال می شود.
9. اصل ترجمه رسمی شناسنامه خود و والدین جهت صدور کد تحصیلی ملی
10. در برخی موارد اصل گواهی کار از کارفرمایان قبلی به زبان انگلیسی یا فرانسه و یا ترجمه رسمی آن به زبان اشاره شده
11. ارسال درخواست پذیرش در مدت زمان اعلام شده که غالبا در سایت اینترنتی هر دانشگاه مشخص شده است.
پس از ارزیابی و اعلام نظر توسط هیات ارزیابی دانشگاه چنانچه موفق به دریافت پذیرش شده باشید نامه ای تحت عنوان تبریک و اعلام ادمیشن دریافت خواهید کرد که پس از آن لازم است ثبت نام و انتخاب واحد نسبت به پرداخت شهریه تحصیلی خود اقدام کنید. شهریه های تحصیلی بسته به هر دانشگاه و مرکز آموزشی متفاوت و برای شهروندان و مقیمان کانادا از 1000 تا 4000 دلار در ترم متغیر است . برای کسانی که برای ویزا دانشجویی اقدام می کنند این مبالغ به طور متوسط ضرب در 3 می شود.



:: بازدید از این مطلب : 665
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی از دبستان تا دوره‌های دانشگاهی و دوره های زبان امکان پذیر است. کشور کانادا یکی از پیشگامان از نظر سرانه سرمایه گذاری در زمینه تحصیلات و ارائه بورسیه تحصیلی می‌باشد، که این منجر به کیفیت بالای موسسات و آموزشگاه‌های کانادا شده است. بر اساس آمار اداره مهاجرت کانادا، هر ساله بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو از کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل در بیش از ۱۰ هزار رشته دانشگاهی به کانادا می‌آیند. تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی و زبان فرانسوی ممکن می‌باشد. در ادامه با آدراپانا همراه باشید تا با مقاطع تحصیلی در کشور کانادا آشنا شوید.


مطالب مرتبط: سیستم آموزشی کانادا 


دوره کالج در کانادا

دوره های کالج دوره هایی هستند که بیشتر روی مهارت های کاربردی و مربوط به بازار کار تمرکز دارند. این دوره ها در کشور کانادا بسیار پر استقبال بوده و شمار زیادی از دانشجویان کانادایی و بین المللی در این دوره ها تحصیل می کنند. شرایط ورود به دوره های کالج در کانادا، نسبت به دانشگاه ها ساده تر بوده ولی دریافت ویزای دانشجویی از طریق ثبت نام در کالج کانادایی کمی پر ریسک بوده و باید تمامی حوانب را سنجیده و سپس عمل کنید. انتخاب نوع دوره و نوع کالج در اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا بسیار حائز اهیمت می باشد.

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

دوره پری بچلر

دوره پری بچلر درکانادا مخصوص متقاضیانی است که قصد ورود به دوره لیسانس را دارند ولی از نظر آکادمیک و زبان در دوره لیسانس پذیرفته نشده اند.

پیش نیاز اخذ پذیرش کالج در کانادا:

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی

  • داشتن مدرک زبان الزامی نیست.

دوره لیسانس در کانادا

دوره لیسانس در کانادا یا همان undergraduate degree در تمامی استان ها به جز استان کبک پس از سال ۱۲ دبیرستان آغاز می شود. دوره لیسانس در کانادا معمولا ۴ سال طول می کشد. در استان کبک پس سال ۱۱ دبیرستان، دانشجو می تواند وارد دوره کالج شود یا در دوره پیش دانشگاهی دو ساله شرکت کرده و سپس وارد دوره لیسانس ۳ ساله شود.

پیش نیازاخذ پذیرش لیسانس در کانادا:

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی ( ۱۲ ساله )

  • داشتن مدرک زبان برای اخد پذیرش الزامی نیست.

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

دوره پری مستر در کانادا Pre-master

دوره پری مستر در کانادا مخصوص متقاضیانی است که قصد ورود به دوره مستر را دارند ولی از نظر آکادمیک و زبان در دوره مستر پذیرفته نشده اند. برای برخی از رشته ها مانند حقوق، شرکت در دوره های پری مستر برای ادامه تحصیل در دوره فوق لیسانس بسیار رایج است. در گروه رشته های مهندسی نیز، برخی از دانشگاه ها برای ادمیشن دوره فوق لیسانس نیاز به نمره آزمون جی آر ای یا جی مت دارند، ولی با شرکت در دوره پری مستر و ارائه کارنامه آن، دانشگاه متقاضی را بدون مدرک جی آر ای یا جی مت می پذیرد.

پیش نیاز اخذ پذیرش پری مستر در کانادا:

  • داشتن مدرک لیسانس با معدل بالای ۱۴

  • داشتن مدرک آیلتس ۵.۵

دوره فوق لیسانس در کانادا Master’s

دوره فوق لیسانس در کانادا یا همان‌ graduate degree معمولا ۱ تا ۲ سال بوده و به صورت ریسرچ یا کورس ارائه می شود. در دوره های course-based دانشجو با شرکت در کلاس و گذراندن واحد های درسی مدرک فوق لیسانس خود را دریافت می کند. در دوره های فوق لیسانس research-based دانشجو باید با کمک استاد راهنمای خود بر روی موضوعی تحقیق کرده و پایان نامه ارائه بدهد. برخی از دوره های مستر نیز ترکیبی بوده و شامل کورس و ریسرچ می شوند. دوره های مستر با ریسرچ در بسیاری از موارد توسط دانشگاه یا استاد راهنما فاند می شودند و نوعی از بورسیه ی تحصیلی کانادا را دریافت می کنند.

پیش نیاز اخذ پذیرش فوق لیسانس در کانادا:

  • داشتن مدرک لیسانس با معدل بالای ۱۴

  • داشتن مدرک آیلتس ۶ یا ۶.۵

  • در برخی از رشته هاداشتن مدرک زبان برای اخد پذیرش الزامی نیست.

برخی از دوره های مستر این امکان را به متقاضی می دهند که به صورت مستقیم در مقطع دکتری دوره ادامه پیدا کند. برای دریافت اطلاعات کامل شرایط تحصیل در کانادا، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

فرم ارزیابی آنلاین اخذ ویزای تحصیلی کانادا (رایگان)
با تکمیل فرم در چند ثانیه، شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا

دوره دکتری در کانادا Doctoral degree

دوره دکتری در کانادا ۳ تا ۵ سال طول می کشد. در دوره دکترای کانادا دانشجو باید یک پروژه را دنبال کند. بیشتر این پروژه ها توسط شرکت های بزرگ اسپانسر شده هستند و به همین دلیل بیشتر پروفسورها در دوره دکتری به دانشجویان فاند یا کمک تحصیلی اعطا می کنند. این فاند ها گاها شهریه دانشجو را پوشش داده و گاها مبلغی اضافه بر آن نیز به دانشجو داده می شود تا هزینه های زندگی او نیز پوشش داده شود. دوره دکتری در کانادا دارای کورس نیز می باشد.

پیش نیاز اخذ پذیرش دکترا در کانادا:

  • داشتن مدرک لیسانس و  فوق لیسانس با معدل بالای ۱۴

  • داشتن مدرک آیلتس ۶ یا ۶.۵

  • در برخی رشته های مهندسی بدون مدرک زبان کار را میتوان آغاز کرد.

  • پذیرش دوره دکتری در کانادا نیازمند رزومه علمی قوی می باشد. در صورتی که سطح زبان انگلیسی و فرانسوی ضعیف دارید و رزومه علمی مناسبی ندارید ( مقالات معتبر)، امکان پذیرش دوره دکتری در کانادا برای شما وجود نخواهد داشت.

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

دوره دیپلما در کانادا graduate diploma

این دوره ها برای متقاضیانی است که مدرک لیسانس را دارند ولی در دوره فوق لیسانس تمایلی به انجام تز یا پایان نامه ندارند و همچنین در دوره فوق لیسانس تمایلی به انجام کارورزی نیز نداشته باشند. این دوره معمولا متشکل از ۳۰ واحد درسی است که در پایان این امکان را به متقاضی می دهد که مدرک Graduate Diploma را دریافت کند. متقاضیانی که قصد دریافت فوق لیسانس را پس از این دوره دارند معمولا می توانند با گذراندن ۱۵ واحد دیگر مدرک فوق لیسانس را دریافت کنند.

پیش نیازاخذ پذیرش دیپلما در کانادا:

  • داشتن مدرک لیسانس

  • داشتن مدرک زبان برای اخد پذیرش الزامی نیست.

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

دوره پست بک در کانادا ( لیسانس پیشرفته ) post bac

دوره های (Post-Baccalaureate Diploma) (PBD or “post-bac”) در کانادا به دوره هایی گفته می شود که متقاضیان دارای مدرک undergraduate یا همان لیسانس می توانند وارد این دوره شوند تا مهارت های زبان انگلیسی و مهارت کاری خود را به صورت عملی ارتقا دهند. این دوره ها در کانادا معمولا شامل ۸ ماه دوره تئوری و ۸ ماه دوره کارورزی در شرکت ها یا کارخانه ها بوده و به متقاضیانی که در دوره لیسانس فارغ التحصیل شده اند شانس خوبی برای استخدام شدن می دهد.

پیش نیازاخذ پذیرش پست بک در کانادا:

  • داشتن مدرک لیسانس

  • داشتن مدرک زبان برای اخد پذیرش الزامی نیست.

دوره سرتیفیکیت در کانادا Certificate Programs

مدرک سرتیفیکیت در کانادا معمولا با گذراندن ۳۰ واحد درسی در کالج یا دانشگاه دریافت می شود. این دوره ها پیش نیاز های کمی دارند و ورود به آنها نسبتا ساده می باشد. دانشجویان بین المللی با ثبت نام در این دوره ها شانس بالایی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ندارند. طول این دوره ها معمولا یک سال است. برای ورود به این دوره باید دیپلم دبیرستان را داشته باشید.

پیش نیازاخذ پذیرش سرتیفیکیت در کانادا:

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی

  • ( نکته: اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای متقاضیان عزیز ایرانی مشکل می باشد)

دوره دیپلما در کانادا Diploma Programs

مدرک دیپلما در کانادا ( متفاوت از دیپلم دبیرستان) معمولا با گذراندن ۳۰ واحد درسی در کالج یا دانشگاه دریافت می شود. این دوره ها پیش نیاز های کمی دارند و ورود به آنها نسبتا ساده می باشد. دانشجویان بین المللی با ثبت نام در این دوره ها شانس بالایی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ندارند. طول این دوره ها معمولا دو سال است و برای ورود به آنها نیاز به ارائه مدرک دیپلم دبیرستان وجود دارد. شانس متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی با شرکت در این دوره ها مناسب است و مشاورین آدراپانا در این زمینه می توانند متقاضیان را راهنمایی کنند.


مطالب مرتبط: 5 دانشگاه معتبر کانادا


پیش نیاز اخذ پذیرش دیپلما در کانادا:

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی

  • داشتن مدرک زبان برای اخد پذیرش الزامی نیست.

دوره ترکیبی در کانادا Collaborative & Joint Degree Programs

این دوره ها با همکاری کالج و دانشگاه ارائه می شوند. متقاضی برخی دروس را در کالج و برخی دیگر را در دانشگاه می گذارند.

پیش نیاز دوره:

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

دوره کو آپ در کانادا Co-op Programs

دوره های کو آپ در کانادا، دوره هایی هستند که متقاضی در حین تحصیل در شرکت ها می گذارند و معمولا برای آن به دانشجو حقوق پرداخت می شود. برخی از دانشگاه ها این دوره ها را الزامی کرده اند.

پیش نیازاخذ پذیرش کو-آپ در کانادا:

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی

دوره کارورزی در کانادا Apprenticeship Programs

دوره های کارورزی در کانادا معمولا یا در حین تحصیل دانشجو هستند و یا در پایان تحصیل او. این دوره ها گاهی به صورت اختیاری و گاهی به صورت الزامی و جزیی از دوره اصلی ارائه می شوند.

پیش نیاز دوره:

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی

  • ( نکته: اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای متقاضیان عزیز ایرانی مشکل می باشد)



:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

بورسیه تحصیلی کانادا

جهت استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا باید این نکته را واقف باشید که بسیاری از دانشگاه های کانادا برنامه های فاند و کمک تحصیلی و بورس متنوعی برای دانشجویان خارجی دارند و شناخت این بورسیه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با این روند با آدراپانا همراه باشید.


مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی کانادا


Scholarships, grants, bursaries مدل های مختلف بورسیه تحصیل در کانادا هستند. Scholarships بر اساس شرایط درسی و تحصیلی متقاضی بوده  و توسط منابع دولتی یا شرکت های خصوصی یا دانشگاه ها ارائه میشوند و به این نوع اسکولارشیپ ها اصطلاحا فلوشیپ fellowship هم گفته میشود. برای دریافت این بورسیه تحصیلی کانادا، متقاضی باید دارای صلاحیت های علمی مانند معدل بالا، مقاله، و گاها نمره زبان انگلیسی یا جی آر ای مناسب باشد.

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا

 grants و bursaries مربوط به مواقعی هستند که دانشجو نیاز مالی داشته و از منبعی به آنها کمک میشود. در این موارد صلاحیت های علمی دانشجو مد نظر نمیباشد. این نوع کمک هزینه ها کمتر برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته میشود.

هر سه نوع فاند تحصیلی در کانادا که در بالا ذکر شد، غیر قابل بازگشت هستند و نیاز به باز پس دادن ندارند.

انواع فاند تحصیلی در کانادا:

  • بورسیه های کشور مبدا

  • کمک هزینه تدریس TA Teaching Assisstantship

  • فاند تحقیقاتی Reasearch Assisstantship RA

  • بورسیه دانشگاهی برای دوره های مستر و دکتری

  • Bursaries

  • بورسیه خارج ازدانشگاه مانند بورس ونیه

این بورس تحصیلی کانادا سالانه به ۵۰۰ دانشجوی کانادایی یا خارجی به مبلغ سالی ۵۰ هزار دلار اعطا میشود و فقط مربوط به دوره دکتری است.

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا

بورس ترودو

این بورس تحصیلی کانادا سالیانه به ۱۵ متقاضی دوره دکترا داده می شود و مبلغ کل آن ۶۰ هزار دلار است.

بورس پست دکتری بنتینگ

این بورس تحصیل در کانادا نیز نوعی فلو شیپ بوده و سالی ۷۰ هزار دلار می باشد که به ۷۰ دانشجوی دوره های پست دکتری به مدت دو سال اعطا می شود.

بورس کوئین الیزابت دوم

این بورس کمک هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویانی حوزه Commonwealth است که نوآور هستند و به مدت دو سال پرداخت می شود.


مطالب مرتبط: سیستم آموزشی کانادا 


بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا

بورس وزارت امور خارجه کانادا

این بورسیه نیز سالیانه به ۹۰۰ متقاضی اعطا می شود.

برای جستجوی بورسیه تحصیلی کانادا، از لینک های زیر کمک بگیرید:

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا

اگر تمایل به تحصیل در کانادا را دارید، ابتدا فرم زیر پر کنید. کارشناسان آدراپانا با شما تماس خواهند گرفت.

فرم ارزیابی آنلاین اخذ ویزای تحصیلی کانادا (رایگان)

با تکمیل فرم در چند ثانیه، شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا

امکان اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی کانادا بسیار ضعیف است. بورس مقطع کارشناسی ارشد کانادا  ممکن هست ولی بیشتر برای دوره های ریسرچ محور بوده و برای دوره های کورس محور بیشتر دانشگاه ها بورسیه ارائه نمی کند. در مقطع دکتری در رشته های مهندسی حتی بدون داشتن نمره زبان امکان اخذ بورسیه وجود دارد. میزان بورس تحصیلی در کانادا در مقطع دکتری بستگی عوامل مختلفی از قبیل میزان بودجه دانشگاه، میزان بودجه ای که استاد راهنما برای پروژه در نظر گرفته و مبلغی که او در اختیار دارد و هم چنین سطح توانایی دانشجو دارد.

بورسیه تحصیلی کانادا

جهت اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا، متقاضیان باید ابتدا رزومه تحصیلی خود را برای کارشناسان آدراپانا ارسال کنند تا ارزیابی دقیقی توسط کارشناسان انجام شود. در رزومه دانشجو می بایست به دوره های گذرانده شده و معدل هر دوره و هم چنین مقالاتی که تاکنون کار کرده و نمره زبان انگلیسی اشاره کند. ما برای متقاضیان بسیار زیادی موفق به اخذ فول فاند کانادا و هم چنین اسکولارشیپ های بسیاری شده ایم. حتی در صورتی که میزان بورسیه مققری برای دانشجو در ابتدا کم باشد که البته همین مقدار معمولا در بیشتر موارد شهریه دانشگاه را پوشش خواهد داد، متقاضی می تواند در ادامه برای اخذ بورس تحصیلی در کانادا از ارگان های مختلف یا استاد راهنما درخواست کمک داشته باشد.

در رشته های غیر فنی تمام دانشگاه های کانادا برای اعطای بورسیه، مدرک زبان انگلیسی با نمره بالای ۶.۵ در آزمون آیلتس میخواهند.



:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی از دبستان تا دوره‌های دانشگاهی و دوره های زبان امکان پذیر است. کشور کانادا یکی از پیشگامان از نظر سرانه سرمایه گذاری در زمینه تحصیلات و ارائه بورسیه تحصیلی می‌باشد، که این منجر به کیفیت بالای موسسات و آموزشگاه‌های کانادا شده است. بر اساس آمار اداره مهاجرت کانادا، هر ساله بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو از کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل در بیش از ۱۰ هزار رشته دانشگاهی به کانادا می‌آیند. تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی و زبان فرانسوی ممکن می‌باشد. در ادامه با آدراپانا همراه باشید تا با مقاطع تحصیلی در کشور کانادا آشنا شوید.


مطالب مرتبط: سیستم آموزشی کانادا 


دوره کالج در کانادا

دوره های کالج دوره هایی هستند که بیشتر روی مهارت های کاربردی و مربوط به بازار کار تمرکز دارند. این دوره ها در کشور کانادا بسیار پر استقبال بوده و شمار زیادی از دانشجویان کانادایی و بین المللی در این دوره ها تحصیل می کنند. شرایط ورود به دوره های کالج در کانادا، نسبت به دانشگاه ها ساده تر بوده ولی دریافت ویزای دانشجویی از طریق ثبت نام در کالج کانادایی کمی پر ریسک بوده و باید تمامی حوانب را سنجیده و سپس عمل کنید. انتخاب نوع دوره و نوع کالج در اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا بسیار حائز اهیمت می باشد.

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

دوره پری بچلر

دوره پری بچلر درکانادا مخصوص متقاضیانی است که قصد ورود به دوره لیسانس را دارند ولی از نظر آکادمیک و زبان در دوره لیسانس پذیرفته نشده اند.

پیش نیاز اخذ پذیرش کالج در کانادا:

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی

  • داشتن مدرک زبان الزامی نیست.

دوره لیسانس در کانادا

دوره لیسانس در کانادا یا همان undergraduate degree در تمامی استان ها به جز استان کبک پس از سال ۱۲ دبیرستان آغاز می شود. دوره لیسانس در کانادا معمولا ۴ سال طول می کشد. در استان کبک پس سال ۱۱ دبیرستان، دانشجو می تواند وارد دوره کالج شود یا در دوره پیش دانشگاهی دو ساله شرکت کرده و سپس وارد دوره لیسانس ۳ ساله شود.

پیش نیازاخذ پذیرش لیسانس در کانادا:

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی ( ۱۲ ساله )

  • داشتن مدرک زبان برای اخد پذیرش الزامی نیست.

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

دوره پری مستر در کانادا Pre-master

دوره پری مستر در کانادا مخصوص متقاضیانی است که قصد ورود به دوره مستر را دارند ولی از نظر آکادمیک و زبان در دوره مستر پذیرفته نشده اند. برای برخی از رشته ها مانند حقوق، شرکت در دوره های پری مستر برای ادامه تحصیل در دوره فوق لیسانس بسیار رایج است. در گروه رشته های مهندسی نیز، برخی از دانشگاه ها برای ادمیشن دوره فوق لیسانس نیاز به نمره آزمون جی آر ای یا جی مت دارند، ولی با شرکت در دوره پری مستر و ارائه کارنامه آن، دانشگاه متقاضی را بدون مدرک جی آر ای یا جی مت می پذیرد.

پیش نیاز اخذ پذیرش پری مستر در کانادا:

  • داشتن مدرک لیسانس با معدل بالای ۱۴

  • داشتن مدرک آیلتس ۵.۵

دوره فوق لیسانس در کانادا Master’s

دوره فوق لیسانس در کانادا یا همان‌ graduate degree معمولا ۱ تا ۲ سال بوده و به صورت ریسرچ یا کورس ارائه می شود. در دوره های course-based دانشجو با شرکت در کلاس و گذراندن واحد های درسی مدرک فوق لیسانس خود را دریافت می کند. در دوره های فوق لیسانس research-based دانشجو باید با کمک استاد راهنمای خود بر روی موضوعی تحقیق کرده و پایان نامه ارائه بدهد. برخی از دوره های مستر نیز ترکیبی بوده و شامل کورس و ریسرچ می شوند. دوره های مستر با ریسرچ در بسیاری از موارد توسط دانشگاه یا استاد راهنما فاند می شودند و نوعی از بورسیه ی تحصیلی کانادا را دریافت می کنند.

پیش نیاز اخذ پذیرش فوق لیسانس در کانادا:

  • داشتن مدرک لیسانس با معدل بالای ۱۴

  • داشتن مدرک آیلتس ۶ یا ۶.۵

  • در برخی از رشته هاداشتن مدرک زبان برای اخد پذیرش الزامی نیست.

برخی از دوره های مستر این امکان را به متقاضی می دهند که به صورت مستقیم در مقطع دکتری دوره ادامه پیدا کند. برای دریافت اطلاعات کامل شرایط تحصیل در کانادا، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

فرم ارزیابی آنلاین اخذ ویزای تحصیلی کانادا (رایگان)
با تکمیل فرم در چند ثانیه، شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا

دوره دکتری در کانادا Doctoral degree

دوره دکتری در کانادا ۳ تا ۵ سال طول می کشد. در دوره دکترای کانادا دانشجو باید یک پروژه را دنبال کند. بیشتر این پروژه ها توسط شرکت های بزرگ اسپانسر شده هستند و به همین دلیل بیشتر پروفسورها در دوره دکتری به دانشجویان فاند یا کمک تحصیلی اعطا می کنند. این فاند ها گاها شهریه دانشجو را پوشش داده و گاها مبلغی اضافه بر آن نیز به دانشجو داده می شود تا هزینه های زندگی او نیز پوشش داده شود. دوره دکتری در کانادا دارای کورس نیز می باشد.

پیش نیاز اخذ پذیرش دکترا در کانادا:

  • داشتن مدرک لیسانس و  فوق لیسانس با معدل بالای ۱۴

  • داشتن مدرک آیلتس ۶ یا ۶.۵

  • در برخی رشته های مهندسی بدون مدرک زبان کار را میتوان آغاز کرد.

  • پذیرش دوره دکتری در کانادا نیازمند رزومه علمی قوی می باشد. در صورتی که سطح زبان انگلیسی و فرانسوی ضعیف دارید و رزومه علمی مناسبی ندارید ( مقالات معتبر)، امکان پذیرش دوره دکتری در کانادا برای شما وجود نخواهد داشت.

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

دوره دیپلما در کانادا graduate diploma

این دوره ها برای متقاضیانی است که مدرک لیسانس را دارند ولی در دوره فوق لیسانس تمایلی به انجام تز یا پایان نامه ندارند و همچنین در دوره فوق لیسانس تمایلی به انجام کارورزی نیز نداشته باشند. این دوره معمولا متشکل از ۳۰ واحد درسی است که در پایان این امکان را به متقاضی می دهد که مدرک Graduate Diploma را دریافت کند. متقاضیانی که قصد دریافت فوق لیسانس را پس از این دوره دارند معمولا می توانند با گذراندن ۱۵ واحد دیگر مدرک فوق لیسانس را دریافت کنند.

پیش نیازاخذ پذیرش دیپلما در کانادا:

  • داشتن مدرک لیسانس

  • داشتن مدرک زبان برای اخد پذیرش الزامی نیست.

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

دوره پست بک در کانادا ( لیسانس پیشرفته ) post bac

دوره های (Post-Baccalaureate Diploma) (PBD or “post-bac”) در کانادا به دوره هایی گفته می شود که متقاضیان دارای مدرک undergraduate یا همان لیسانس می توانند وارد این دوره شوند تا مهارت های زبان انگلیسی و مهارت کاری خود را به صورت عملی ارتقا دهند. این دوره ها در کانادا معمولا شامل ۸ ماه دوره تئوری و ۸ ماه دوره کارورزی در شرکت ها یا کارخانه ها بوده و به متقاضیانی که در دوره لیسانس فارغ التحصیل شده اند شانس خوبی برای استخدام شدن می دهد.

پیش نیازاخذ پذیرش پست بک در کانادا:

  • داشتن مدرک لیسانس

  • داشتن مدرک زبان برای اخد پذیرش الزامی نیست.

دوره سرتیفیکیت در کانادا Certificate Programs

مدرک سرتیفیکیت در کانادا معمولا با گذراندن ۳۰ واحد درسی در کالج یا دانشگاه دریافت می شود. این دوره ها پیش نیاز های کمی دارند و ورود به آنها نسبتا ساده می باشد. دانشجویان بین المللی با ثبت نام در این دوره ها شانس بالایی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ندارند. طول این دوره ها معمولا یک سال است. برای ورود به این دوره باید دیپلم دبیرستان را داشته باشید.

پیش نیازاخذ پذیرش سرتیفیکیت در کانادا:

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی

  • ( نکته: اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای متقاضیان عزیز ایرانی مشکل می باشد)

دوره دیپلما در کانادا Diploma Programs

مدرک دیپلما در کانادا ( متفاوت از دیپلم دبیرستان) معمولا با گذراندن ۳۰ واحد درسی در کالج یا دانشگاه دریافت می شود. این دوره ها پیش نیاز های کمی دارند و ورود به آنها نسبتا ساده می باشد. دانشجویان بین المللی با ثبت نام در این دوره ها شانس بالایی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ندارند. طول این دوره ها معمولا دو سال است و برای ورود به آنها نیاز به ارائه مدرک دیپلم دبیرستان وجود دارد. شانس متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی با شرکت در این دوره ها مناسب است و مشاورین آدراپانا در این زمینه می توانند متقاضیان را راهنمایی کنند.


مطالب مرتبط: 5 دانشگاه معتبر کانادا


پیش نیاز اخذ پذیرش دیپلما در کانادا:

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی

  • داشتن مدرک زبان برای اخد پذیرش الزامی نیست.

دوره ترکیبی در کانادا Collaborative & Joint Degree Programs

این دوره ها با همکاری کالج و دانشگاه ارائه می شوند. متقاضی برخی دروس را در کالج و برخی دیگر را در دانشگاه می گذارند.

پیش نیاز دوره:

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

دوره کو آپ در کانادا Co-op Programs

دوره های کو آپ در کانادا، دوره هایی هستند که متقاضی در حین تحصیل در شرکت ها می گذارند و معمولا برای آن به دانشجو حقوق پرداخت می شود. برخی از دانشگاه ها این دوره ها را الزامی کرده اند.

پیش نیازاخذ پذیرش کو-آپ در کانادا:

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی

دوره کارورزی در کانادا Apprenticeship Programs

دوره های کارورزی در کانادا معمولا یا در حین تحصیل دانشجو هستند و یا در پایان تحصیل او. این دوره ها گاهی به صورت اختیاری و گاهی به صورت الزامی و جزیی از دوره اصلی ارائه می شوند.

پیش نیاز دوره:

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی

  • ( نکته: اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای متقاضیان عزیز ایرانی مشکل می باشد)



:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

سیستم آموزشی کانادا

سیستم آموزشی کانادا در حال حاضر یکی از قویترین سیستم های آموزش در دنیا می باشد. اگر شما هم قصد تحصیل در کانادا را دارید، می توانید از طیق پر کردن فرم زیر، اولین گام پذیرش در کانادا را بردارید. آدراپانا در تمام مراحل در کنارتان خواهد بود.

فرم ارزیابی آنلاین اخذ ویزای تحصیلی کانادا (رایگان)

با تکمیل فرم در چند ثانیه، شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا


مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی کانادا


مدرسه در کانادا

به طور کلی تمامی مدارس کانادا آموزش به محصلان از سن 5 سال تا 17 یا 18 سال را پوشش می دهد. اما سیستم آموزشی کانادا و سطح بندی دانش آموزان در استان های مختلف متفاوت است:

  •   مدارس ابتدایی کانادا سطوح 1 (یا پیش دبستانی) تا 4، 5، 6 و یا گاهی سطح 7 را شامل می شود.

  •   مدارس راهنمایی کانادا سطوح 5، 6، 7 و 8 را شامل می شود البته سطوح ارائه شده به منطقه و مدرسه نیز بستگی دارد.

  •   دبیرستان مقدماتی سطوح 7، 8 و گاهی 9 را شامل می شود و در واقع دانش آموزان را برای انتقال به دبیرستان آماده می کند.

  •   دبیرستان کانادا سطوح 8، 9 یا 10 تا 12 را شامل می شود البته به جز تحصیل در استان کبک که دبیرستان در این استان سطوح 7 تا 11 را شامل می شود.

سیستم آموزشی کانادا

سیستم آموزشی کانادا

عموما ساعات مدرسه بین 5 تا 6 ساعت می باشد به جز پیش دبستانی که تقریبا نیمی از ساعات روز را تشکیل می دهد. سال تحصیلی از ماه سپتامبر (مهر) تا ماه ژوئن (خرداد) را شامل می شود البته گاهی برخی مدارس کل سال را برنامه ارائه می دهند.
بر اساس سیستم آموزشی کانادا، دانش آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس دولتی کانادا باید بین 10 تا 14 هزار دلار در سال بپردازند. مسلما هزینه مدارس خصوصی از این میزان بیشتر است.
پس از پایان دوره دبیرستان در کانادا، مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا شروع می شود. اما امروزه بسیاری افراد ترجیح می دهند که با توجه به رشد سریع بازار کار، به دوره های کوتاه مدت در کالج ها و یا موسسات فنی بروند تا بتوانند مهارت های مرتبط با دنیای بازار کار را سریعتر و در دوره های کوتاهتر بگذرانند. مشاورین شرکت ویزای آدراپانا آماده ارائه خدمات مربوطه می باشند.

تحصیل در دبیرستان کانادایی:

محصلین دبیرستانی سال های سوم و چهارم و کسانی که معدل دیپلم آنها پایین از حد نصاب اخذ پذیرش لیسانس در کانادا می باشند، می توانند ابتدا دیپلم دبیرستان کانادایی خود را از یک دبیرستان کانادایی دریافت نمایند و سپس برای دانشگاه اقدام کنند. مدت تحصیل در دبیرستان بستگی به سابقه تحصیل متقاضی و نمرات قبلی آنها دارد و معمولا بین 1 تا 2 سال طول می کشد.

سیستم آموزشی کانادا

تحصیل در دوره های زبان کانادا:

متقاضیان تحصیل در دوره های زبان انگلیسی و یا فرانسه می توانند، پذیرش زبان از یکی از دانشگاه ها، کالج ها و سایر مراکز آموزشی زبان در کانادا دریافت کنند. مدت آموزش زبان بستگی به سطح زبان متقاضی دارد و از 6 ماه تا یک سال طول می کشد. دوره های زبان در کالج ها، موسسات زبان کانادا و دانشگاه های کانادا برگزار می شود. جهت تحصیل در دوره های زبان در کانادا متقاضی گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب دارد. جهت انتخاب بهترین گزینه متقاضی می تواند با مشاورین آدرپانا مشورت کند تا در کوتاه ترین زمان اخذ پذیرش از دوره های زبان انجام شود. شایان ذکر است در حال حاضر سفارت کانادا به متقاضیان ایرانی که فقط در دوره زبان در کشور کانادا شرکت کنند ویزای تحصیلی اعطا نمی کند.

تحصیلات عالیه کانادا شامل 3 قسمت می باشد:

  •  دانشگاه و پلی تکنیک ها

  •  موسسات فنی در کانادا

  •  کالج در کانادا


مطالب مرتبط: هزینه ی تحصیل و زندگی در کانادا


تحصیل در کالج های کانادا:

متقاضیان تحصیل در بسیاری از دوره های فنی، مهندسی، کاربردی، و هنری می توانند پذیرش تحصیلی از یک کالج کانادایی دریافت نمایند. مدت تحصیل در دوره های کالج بین 2 تا 4 سال می باشد. متقاضیانی که دارای مدرک زبان انگلیسی نیستند، باید ابتدا در دوره های زبان کالج شرکت کنند. آدراپانا نماینده رسمی تمامی کالج های بزرگ کشور کانادا می باشد. حتی در صورت داشتن پذیرش از کالج های معتبر کشور کانادا شانس دریافت ویزای تحصیلی با دوره های کالج، برای متقاضیان ایرانی بالا نیست.

سیستم آموزشی کانادا

سیستم آموزشی کانادا

سیستم ترانسفر واحد های درسی در کانادا:

بسیاری از کالج ها و پلی تکنیک ها طبق توافقنامه ای که با دانشگاه های کانادا دارند این امکان را به متقاضیان می دهند که واحد های درسی پاس شده در کالج یا پلی تکنیک را به دانشگاه ها منتقل کنند. این روش در کانادا بسیار مرسوم می باشد و متقاضیانی که از نظر صلاحیت علمی و یا زبان در حد دانشگاه خاصی نیستند، ابتدا وارد دوره کالج شده و با داشتن شرط معدل مشخص در کالج ( که دانشگاه مورد نظر مشخص میکند ) می تواند واحد های پاس شده را به دانشگاه ترانسفر کند. این روش در بین دانشجوهای بین المللی نیز کاملا مرسوم است و دانشجو با ورود به کالج می تواند در محیط ساده تر و کمتر آکادمیک و شهریه پایین تر کالج وارد شده و پس از گذراندان یک یا دو سال و البته داشتن شرایط معدل و زبان دانشگاه مورد نظر، ادامه تحصیل خود را در آنجا دهد.

سیستم آموزشی کانادا

سیستم آموزشی کانادا

تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا:

متقاضیان تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا بایستی دارای معدل بالا و نمره زبان انگلیسی باشند. پذیرش مقطع لیسانی بستگی به سابقه تحصیلی و معدل متقاضی دارد. پذیرش لیسانس در تمامی رشته ها و دانشگاه های کانادا انجام می گیرد. درصورتی که متقاضی دارای نمره زبان کافی برای دانشگاه مورد نظر نباشد، بایستی ابتدا در دوره زبان دانشگاه شرکت نماید. دوره لیسانس در کانادا اگر تمام وقت باشد معمولا ۳ تا ۴ سال می باشد. برای پذیرش در مقطع لیسانس در کانادا متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر باشند. در برخی از استان ها متقاضی می تواند دوره پیش دانشگاهی نیز را در کشور کانادا سپری کند که معمولا ۲ سال خواهد بود.

سیستم آموزشی کانادا

سیستم آموزشی کانادا

تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکتری در کانادا:

متقاضیان تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکتری در کانادا، بایستی دارای معدل بالای ۱۳ و مدرک IELTS با نمره حداقل ۵ و گاها مدارک GRE و GMAT برای برخی از رشته ها باشند. پذیرش فوق لیسانس و دکتری در تمامی رشته ها ممکن می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

ویزای تحصیلی کانادا

اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا و در هر مقطع تحصیلی، قبل از مدرسه تا تحصیلات عالیه، را دارید باید بگوییم که انتخاب درستی کرده اید. با حمایت دولت های محلی و فدرال، دانش آموزان می توانند بعد از تحصیل، این کشور را برای زندگی نیز انتخاب نمایند و اقامت کانادا را بدست آورند.

در ادامه با آدراپانا همراه باشید تا با شرایط تحصیل در کانادا به تفکیک مقاطع تحصیلی آشنا شوید. در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس گرفته و یا اقدام به تکمیل فرم ارزیابی نمایید.

فرم ارزیابی آنلاین اخذ ویزای تحصیلی کانادا (رایگان)

با تکمیل فرم در چند ثانیه، شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا


مطالب مرتبط: ویزای توریستی کانادا


شرایط تحصیل در کانادا به تفکیک مقطع تحصیلی، قبل از دانشگاه، کالج و ورود به دانشگاه به شرح زیر می باشد.

در هر مقطع تحصیلی که هستید، قبل از دبستان تا دبیرستان، می توانید برای مدارس کانادا درخواست دهید و ادامه تحصیل دهید تا دیپلم بگیرید.

هر استان برنامه و قوانین خاص خود را برای دانش آموزان خارجی دارد و حتی مدارس خاصی برای آنها در نظر گرفته شده است. هر کس بر اساس سن، مدرسه اش برگزیده می شود، به طور کلی افراد 5 تا 18 سال می توانند در این مدارس ادامه تحصیل دهند.

هیچ جای نگرانی هم برای سطح زبان شما وجود ندارد! شرط زبان در بیشتر این مدارس برای دانش آموزان ایرانی قرار داده نشده است و پیش نیازهای هر متقاضی بر اساس سطح زبان در طول تحصیل ارایه می شود. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل کنید:

جهت دریافت مشاوره و اخذ ویزای تحصیلی کانادا با همکاران ما تماس حاصل نمایید:

۰۲۱-۸۸۵۴۲۰۹۴

انوع مدارس کانادا

مدارس کانادایی به دو دسته ی عمومی و خصوصی تقسیم می شوند. مدارس عمومی دارای تنوع زیادی در مباحث درسی هستند. رتبه ی هر مدرسه بر اساس نتایجی که دانش آموزان بدست می آورند و هم چنین امکانات موجود در مدارس تعیین می شود. بهترین مدارس از لحاظ رتبه برای تحصیل دانش آموزان خارجی انتخاب می شود و تحصیل در کنار دانش آموزان کانادایی باعث یادگیری فرهنگ و آداب و رسوم نیز خواهد شد.

مدارس خصوصی در کمتر از مدارس عمومی به ارایه دروس می پردازند و عموما دارای محدودیت در ارایه دروس اختیاری و امکانات ورزشی و فوق برنامه می باشند. هزینه ی این مدرسه ها بالاتر از مدارس عمومی است و باعث تحمیل هزینه های زیادی در صورت موارد فوق برنامه خواهد شد.

به طور کلی تمام این مدارس مورد قبول اداره مهاجرت کانادا هستند و نیازی به کد دی ال آی هم نمی باشند.

هزینه های تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل به طور میانگین در تمام ایالت کانادا در مقطع راهنمایی و دبیرستان 12500 دلار سالیانه و در مقطع دبیرستان 14000 دلار سالیانه می باشد و به این هزینه ها باید هزینه بررسی مابین 200-400 دلار و هزینه بیمه به میزان 900 دلار سالیانه و هزینه منزل 900 دلار ماهیانه و قیم که می تواند تا سالی 1500 دلار باشد را اضافه کرد ولی در مدارس خصوصی این هزینه به مراتب بیشتر و تا 30تا 50 درصد گرانتر خواهد بود.

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

اسکان دانش آموزان خارجی

دانش آموزان خارجی می توانند در کنار خانواده های کانادایی داوطلب زندگی کنند تا در محیطی کانادایی رشد کرده و فرهنگ آنها را نیز بیاموزند. این مراکز تحت نظر و بررسی ادارات آموزش و پرورش هر ایالت هستند و مورد بازبینی و سرکش قرا می گیرند.

در این خانه های هر دانش آموزی اتاق شخصی و تغذیه ی روزانه در کنار خانواده ی کانادایی دارد که باعث رشد و تقویت زبان وی نیز خواهد شد. در صورتی که دانش آموزان نخواهند از سیستم Home Stay استفاده کنند، می توانند یکی از والدین خود را نیز با خود به کانادا بیاورند و با هم زندگی کنند.

ویزای صادره در این برنامه از نوع توریستی چند بار ورود و بلند مدت می باشد.

قیم در کانادا

دانش آموزان متقاضی تحصیل در کانادا باید قیم داشته باشند که این فرد از طرف مدرسه و یا از طرف خانواده دانش آموز می تواند انتخاب شود. قیم مسئولیت تحصیلی دانش آموز را بر عهده خواهد داشت و از مدرسه می توانند با آنها تماس بگیرند. فرد قیم باید شرایط خاصی داشته باشد. فرد قیم باید دارای اقامت دایم کانادا و حداقل 25 سال سن داشته باشد و از سلامتی کامل جسمی و روحی مناسب برخوردار باشد. در مواقعی که اولیا دارای آشنایی در کانادا نباشند این فرد توسط ادارات آموزش پرورش تعیین و هزینه ان توسط اولیا پرداخت می شود.



:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

مدارک لازم جهت ویزای دانشجویی کانادا

اولین نکته ای که هر فرد متقاضی ویزا باید بداند، اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا می باشد، تا در صورت عدم ارائه مدارک مورد نیاز، زمان و هزینه ی خود را هدر ندهد. در ادامه لیست هایی از مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی را آورده ایم تا سرعت روند انجام پرونده ی شما در آدراپانا تسریع پیدا کند. لطفا با دقت موارد زیر را مطالعه کرده و سپس فرم زیر را پر کنید.

فرم ارزیابی آنلاین اخذ ویزای تحصیلی کانادا (رایگان)

با تکمیل فرم در چند ثانیه، شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا


مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی کانادا


مدارک لازم جهت ویزای دانشجویی کانادا

مدارک لازم برای اخذ پذیرش مدرسه در کانادا

  • اسکن پاسپورت معتبر

  • ترجمه سه سال اخیر کارنامه تحصیلی متقاضی با فرمت pdf

  • یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ (با فرمت pdf یا jpeg)

  • ادمیشن فی (پرداخت پس از هماهنگی با مشاورین ویزا موندیال)

  • آدرس و شماره تماس و کد پستی متقاضی

  • نام پدر و مادر متقاضی به طور کامل (برای تکمیل فرم ها مورد نیاز است)

مدارک لازم جهت ویزای دانشجویی کانادا

مدارک لازم جهت ویزای دانشجویی کانادا

مدارک لازم برای اخذ پذیرش کالج در کانادا

  • اسکن پاسپورت معتبر (هر مدرک به همراه ریز نمرات آن به صورت جداگانه و با فرمت pdf)

  • ترجمه سه سال اخیر کارنامه تحصیلی متقاضی با فرمت pdf

  • ترجمه شناسنامه

  • ادمیشن فی (پرداخت پس از هماهنگی با مشاورین ویزا موندیال)

  • آدرس و شماره تماس و کد پستی متقاضی

  • نام پدر و مادر متقاضی به طور کامل (برای تکمیل فرم ها مورد نیاز است)


مطالب مرتبط: ویزای 5 ساله ی کانادا


مدارک لازم جهت ویزای دانشجویی کانادا

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس در کانادا

  • متقاضیان دوره لیسانس: اسکن کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات دیپلم و پش دانشگاهی ترجمه شده به انگلیسی یا فرانسوی و فارسی (ترجمه بدون مهر دادگستری و خارجه مورد قبول است).

  •  متقاضیان دوره فوق لیسانس: اسکن کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات لیسانس (و فوق لیسانس در صورت وجود) ترجمه شده به انگلیسی یا فرانسوی و فارسی (ترجمه بدون مهر دادگستری و خارجه مورد قبول است)

  • اسکن پاسپورت معتبر (هر مدرک به همراه ریز نمرات آن به صورت جداگانه و با فرمت pdf)

  • رزومه به انگلیسی یا فرانسوی (با فرمت word)

  • مدرک زبان (اکثر دانشگاه ها از شما میخواهند که مدرک زبان را به صورت مستقیم از سنتر دریافت کنند، در این خصوص با مشاورین ویزا موندیال مشورت کنید) (با فرمت pdf)

  • انگیزه نامه مرتبط با رشته مورد نظر (با فرمت word)

  • دو یا سه توصیه نامه از اساتید(توصیه نامه ها بر اساس دانشگاه فرق میکنند. گاها دانشگاه الزام به دریافت توصیه نامه ها به صورت مستقیم از دانشگاه یا استاد دارند. در این زمینه مشاورین ویزا موندیال شما را راهنمایی میکنند.)  (با فرمت pdf)

  • یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ (با فرمت pdf یا jpeg)

  • ادمیشن فی (پرداخت پس از هماهنگی با مشاورین ویزا موندیال)

  • آدرس و شماره تماس و کد پستی متقاضی

  • نام پدر و مادر متقاضی به طور کامل (برای تکمیل فرم ها مورد نیاز است)

مدارک لازم جهت ویزای دانشجویی کانادا

مدارک لازم جهت ویزای دانشجویی کانادا

مدارک تکمیلی مورد نیاز برای دوره ی دکتری یا ریسرچ در کانادا

علاوه بر مدارک بالا:

  • مقاله یا پروپزال (در صورت وجود یا نیاز) (با فرمت word)

  • فایل مقاله یا ژورنال و … (در صورت وجود)  (با فرمت pdf)



:: بازدید از این مطلب : 549
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

جنگلی مملو از تابلوهای گرافیکی؛ کانادا

جنگل تابلوهای ترافیکی یکی از جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد در کشور کانادا به شمار می‌رود که هر ساله گردشگران و علاقه‌مندان بسیاری از آن بازدید می‌کنند. برای آشنایی با این جنگل و مشاهده ی تصاویری از این جنگل با ما همراه باشید.


مطالب مرتبط: ویزای 5 ساله ی کانادا


جنگل تابلوهای ترافیکی یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های کشور کانادا است که در جوار بزرگراه آلاسکا و در نزدیکی شهر واتسون لیک (Watson Lake) در ایالت یوکون قرار دارد. در این جنگل تعداد بیشماری از تابلوها و علائم با شکل‌ها و رنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر نصب شده‌اند.

جنگلی مملو از تابلوهای گرافیکی؛ کانادا

جنگلی مملو از تابلوهای گرافیکی؛ کانادا

پروژه احداث این منطقه برای نخستین بار توسط کارل کی.لیندلی (Carl K. Lindley) در سال ۱۹۴۲ و همزمان با عملیات احداث بزرگراه آلاسکا آغاز شد. در آن دوران شهر واتسون لیک وجود خارجی نداشت و تاسیسات منطقه محدود به پایگاه نیروی هوایی و فرودگاه بود؛ در همین دوران، کارل لیندلی از شرکت D به همراه یگان ۳۴۱ مهندسی در منطقه‌ای نزدیک به لاور پست (Lower Post) مشغول به کار در پروژه بزرگران آلاسکا بودند. در حین انجام عملیات احداث وی مصدوم شد و از این‌رو، مداوای وی در مرکز درمانی یگان مهندسی انجام شد. در طول درمان، افسر مافوق وی دستور داد تا در این مدت به ترمیم و رنگ‌زنی مجدد تابلوهای راهنما در طول جاده بپردازد.

جنگلی مملو از تابلوهای گرافیکی؛ کانادا

جنگلی مملو از تابلوهای گرافیکی؛ کانادا

در همان دوران، نصب تابلوهای راهنما در کمپ یکی از تمرین‌های متداول برای مهندسان ارتش آمریکا محسوب می‌شد. در سراسر دنیا عملکرد اصلی این تابلوها نمایش مسیر و مسافت است. از آنجایی که کارل در این دوره بسیار احساس دلتنگی می‌کرد، تصمیم گرفت تابلوها و علائم محل زندگی خود (دانویل، ایلیونویز) را نیز در محل کارش نصب کند. این ایده برای سایر همکاران وی نیز جالب بود و از این‌رو، نصب تابلوهای زادگاه و محل زندگی این افراد تبدیل به سنتی جالب شد.

جنگلی مملو از تابلوهای گرافیکی؛ کانادا

جنگلی مملو از تابلوهای گرافیکی؛ کانادا

پس از گذشت سال‌ها، این منطقه تبدیل به جنگلی با چندین هکتار وسعت شد که در آن افراد تابلوهایی مختلفی را از اقصی نقاط دنیا نصب کرده بودند. تابلوهای این جنگل از لحاظ شکل و محتوا بسیار متنوع هستند، مانند تابلوهای خیابان‌ها، خوشامدگویی، علائم غذا، تابلوهای راهنمایی و رانندگی از سراسر جهان نظیر تابلویی به اندازه ۱۸۲/۸۸ در ۳۰۴/۸ سانتی‌متر متعلق به بزرگراهی در آلمان. البته هزینه حمل این تابلو از آلمان به کانادا نیز بسیار تعجب‌برانگیز است. طبق گزارش سایت دانشنامه ویکی‌پدیا در حدود ۱۰۰،۰۰۰ تابلو در این جنگل قرار دارد و هر ساله نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

جنگلی مملو از تابلوهای گرافیکی؛ کانادا

 متاسفانه اولین تابلوی نصب شده در این جنگل توسط کارل لیندلی گم شده است، ولی در سال ۱۹۹۲، کارل و همسرش، الینور، پس از گذشت نزدیک به نیم قرن از افتتاح بزرگراه آلاسکا به این منطقه آمده و از کپی اولین تابلوی خود متعلق به دانویل در الینویز پرده‌برداری کرد. امروزه این تابلو در مرکز بازدید در معرض دید عموم قرار دارد.



:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

5 دانشگاه معتبر کانادا

مجله خبری معروف کانادا، Maclean، لیست جدیدی از 5 دانشگاه معتبر کانادایی را منتشر کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با 5 دانشگاه معتبر کانادا آشنا شوید. به نظر شما کدام یک از این دانشگاه ها در جایگاه اول قرار دارد؟


مطالب مرتبط: ویزای کانادا


دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا که در سال 1908 تاسیس شده، در Edmonton در استان prairie آلبرتا واقع شده است. این دانشگاه بیش از 7700 دانشجوی بین المللی دارد، همچنین دارای 400 توافقنامه آموزشی و تحقیقاتی بین المللی در 51 کشور جهان می باشد. این دانشگاه بیش از 200 رشته در مقطع کارشناسی و 170 رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارد. این دانشگاه بیشتر در رشته های مهندسی، علوم و برنامه های پزشکی و همچنین رشته های محبوب قانون و اموزش شناخته شده است. دانشگاه آلبرتا در میان 200 دانشگاه معتبر و برتر دنیا در رتبه های بالای تحصیلی قرار دارد. این دانشگاه دارای فرصت های پژوهشی با بیش از 500 میلیون دلار بودجه تحقیقاتی سالانه است و بیش از 32000 دانشجوی تمام وقت را با اموزش های عالی، امکانات پیشرفته و سایر برنامه های موجود به خوبی آماده می کند. رشته های این دانشگاه، مهندسی (به ویژه مهندسی شیمی، بیوشیمی و علوم نانو) قانون، آموزش و پرورش و داروسازی است.

5 دانشگاه معتبر کانادا

دانشگاه مک‌گیل

در رتبه بندی 2018 Maclean، دانشگاه مک‌گیل نیز، بعنوان یکی از دانشگاه های بین المللی کشور در جایگاه چهارم بعنوان رتبه برتر پزشکی/ دکتری کانادا شناخته میشود که تقریبا 26 درصد از جمعیت دانشجویان مک‌گیل جز دانشجویان بین المللی هستند. این دانشگاه که در مرکز lively واقع شده از نظر فرهنگی با مونترال متفاوت است.

این دانشگاه هرساله دانشجویانی از سراسر جهان با روند افزایشی ثبت نام، را می پذیرد. دانشگاه ‌مک‌گیل به مرکزی برای تحقیق و آموزش در رشته های پزشکی، مهندسی و قانون در سطوح بالا شناخته شده است. نخست وزیر کانادا جاستین ترودو در مقطع کارشناسی از این دانشکاه عالی رتبه فارغ التحصیل شد.

رشته های این دانشگاه شامل پزشکی، شیمی، حقوق، موسیقی، رشته ی مهندسی، مدیریت، مطالعات مداوم و دندانپزشکی می باشد.

5 دانشگاه معتبر کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه بیش از 60000 دانشجوی درحال تحصیل واقع در دو مکان ونکوور و اوکناگان دارد که 14400 نفر از آنها دانشجویان بین المللی از 162 کشور جهان هستند.

این دانشگاه بیش از 200 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد و برنامه های اموزشی مداوم باعث می شود دانشجویان از طیف گسترده انتخاب خود لذت ببرند. جای تعجب نیست که این دانشگاه بزرگترین کتابخانه تحقیقاتی در این کشور را داراست. این دانشگاه به دانشجویان بین المللی خود یادگیری زبان انگلیسی فشرده را در موسسه زبان انگلیسی خود واقع در ونکوور پیشنهاد می کند. اخیرا آمار تعداد دانشجویان بین المللی که در دانشگاه ونکوور حضور دارند به میزان 17 درصد نسبت به 9 درصد سال گذشته افزایش یافته است.

علاوه بر امکانات تحقیقاتی بالا، دانشجویان می توانند از مناظر بسیار جذاب اقیانوس، جنگل ها، و کوه ها و یا از برخی جاذبه های گردشگری واقع در دانشگاه مانند موزه انسان شناسی، باغ گیاه شناسی و مسیرهای زیبای پارک لذت ببرند.

5 دانشگاه معتبر کانادا

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو میزبان Velocity، بزرگترین انکوباتور با بالاترین سرعت در جهان است. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های کانادا در رتبه بندی 2018 Maclean قرار گرفته است. این دانشگاه به دانشجویانی که توانایی و استعداد بیزینس را دارند به طور رایگان دسترسی به منابع را اجازه می دهد که به انها کمک می کند یک پروژه را از یک ایده به یک محصول و استراتژی تجاری تبدیل کنند.

این دانشگاه دارای بزرگترین برنامه همکاری در جهان با بیش از 19800 دانشجو شرکت کننده در آن است. ابتکار عمل این دانشگاه به جذب مشارکت بازار کار با بیش از 6700 کارفرما کمک می کند. برای دانشجویانی که علاقمند به استخدام پس از فارغ التحصیلی خود هستند، دانشگاه واترلو برنامه ای دارد که دانشجویان می توانند بین یک تجربه علمی و تعامل مستقیم با صنعت تعادل ایجاد نمایند. این دانشگاه بطور نواورانه و با هدفی روشن برای تبدیل شدن به یکی از پیشگام ترین مقصدهای یادگیری در جهان درحال تلاش است. رشته های این دانشگاه شامل علوم حقیقی، معماری، فناوری نانو و تجارت است.

5 دانشگاه معتبر کانادا

دانشگاه تورنتو

این دانشگاه معتبر کانادا در سال های متوالی در رتبه ی یک قرار گرفته است که جمعیت دانشجویی زیادی دارد و تقریبا 90000 دانشجوی داخلی و بین المللی را در بیش از 700 دوره کارشناسی و 300 برنامه تحصیلات عالی برای ادامه تحصیل پذیرش می کند. این دانشگاه دارای سه محوطه دانشگاهی در منطقه تورنتو بزرگ است که برای افرادی که در هر قسمت از شهر هستند برای دسترسی به آموزش عالی در سطح جهان کمک می کند. دانشگاه تورنتو بسیاری از دانشجویان بین المللی را جذب می کند، آمار دانشگاه نشان می دهد تعداد پذیرفته شدگان از خارج کشور در سال 2017 به اندازه 20 درصد افزایش یافته است. از تحقیقات هوش مصنوعی گرفته تا پیشرفت تکنولوژی های پیشرفته از جمله راه اندازی Creative Destruction labs، تحقیقات دانشگاه تورنتو اغلب در سرفصل های مربوط به اکتشافات جدید و راه حل خلاق بوده است.
در سال جاری دانشگاه تورنتو در میان 100 دانشگاه نوآوران جهان با عنوان خلاقترین دانشگاه با نوآوری های بالا، در لیست رویترز قرار گرفته است. رشته های این دانشگاه عالی رتبه شامل علوم، پزشکی و هوش مصنوعی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 551
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

نکاتی برای تسریع در روند اخذ ویزای کانادا

قبل از اقدام برای اخذ ویزای کانادا، به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی و سرعت بخشیدن به روند کار، بهتر است نکاتی که باعث تسریع در روند اخذ ویزای کانادا می شود را بدانیم.

اگر شما هم متقاضی اخذ ویزای کار، تحصیلی و یا توریستی هستید، در ادامه با ما همراه باشید.


مطالب مرتبط: ویزای کانادا


شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

 شما باید افسر مهاجرت را متقاعد کنید که:

  • در پایان اقامت موقت کانادا را ترک خواهید کرد.

  • از توان مالی لازم برای اداره خود و اعضای خانواده خود در مدت زمانی که در کانادا اقامت دارید، برخوردار می باشید.

  • قصد تحصیل و یا کار در کانادا را ندارید مگر آن که مجوزهای لازم را کسب نمایید.

  • فردی قانون مند هستید و دارای سوابقی جنایی نمی باشید.

  • تمامی مدارک مورد درخواست افسر ویزا را ارائه نمایید تا پذیرش شما میسر گردد.

  • باید از سلامت جسمی لازم برخوردار باشید (در صورت نیاز معاینات پزشکی را به انجام برسانید).

  • تمامی اعضای یک خانواده که قصد دارند با متقاضی اصلی وارد خاک کانادا شوند باید هر یک به صورت جداگانه فرم تقاضای ویزا را تکمیل نمایند و وجه ویزا را به حساب سفارت واریز کنند.

نکاتی برای تسریع در روند اخذ ویزای کانادا

نکاتی برای تسریع در روند اخذ ویزای کانادا

در صورت تشخیص افسر ویزا، شما و یا هر یک از اعضای خانواده باید معاینات پزشکی را انجام دهید و نتیجه آزمایشات را برای بخش صدور ویزا ارسال نمایید تا پس از بررسی های لازم در صورت صلاح دید افسر ویزا نسبت به صدور ویزا برای شما و یا هر یک از اعصای خانواده اقدام گردد.
دعوتنامه: درخواست ویزای توریستی کانادا مستلزم ارائه دعوتنامه از سوی میزبان در کانادا می باشد، اطلاعات ذیل به دوستان و یا بستگان شما در تهیه و تنظیم دعوتنامه کمک می کند. ارائه دعوت نامه تصمین کننده صدور ویزای توریستی نمی باشد. افسران ویزا درخواست متقاضی را مورد ارزیابی قرار می دهند و تعیین می نمایند که متقاضی دارای شرایط مندرج در قانون مهاجرت می باشد یا خیر.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

به منظور گرفتن ویزای تحصیلی کانادا شما می بایست شرایط ذیل را داشته باشید:

  • شما باید از یک مدرسه، کالج، دانشگاه با دیگر موسسات آموزشی در کانادا پذیرش گرفته باشید.

  • برای اخذ پذیرش از دانشگاه، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی الزامی می باشد. در صورت نداشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی، متقاضیان (به جز متقاضیان تحصیل در دوره های فوق لیسانس و دکتری) می بایست ابتدا در دوره های زبان انگلیسی در کانادا شرکت کنند.

  • معدل بالا و نمرات تخصصی بالا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ممتاز کانادا الزامی می باشد.

  • اخذ بورسیه تحصیلی و سایر کمک هاک مالی دانشگاهی منوط به شرایط متقاضی، معادل، رشته مورد نظر و دانشگاه محل تحصیل دارد.

  • باید ثابت کنید که پول کافی برای پرداخت شهریه، مخارج زندگی و هزینه های مراجعت به کشور خودتان را دارید.

  • ارسال معرفی نامه به سفارت کانادا، برای اخذ ویزای دانشجویی همراه با راهنمای انجام مصاحبه.

  • شما باید درسلامت کامل بودہ و سابقه ی ارتکاب جرم نداشته باشید.

  • باید در مصاحبه با افسر مهاجرت او را قانع کنید که بعد از پایان تحصیلات به کشورتان مراجعت خواهید کرد.

  • دارای پاسبورت معتبر، مدارک هویت قانونی و مدارک سفر باشید.

  • ممکن است نیاز به داشتن ویزای موقت داشته باشید.

نکاتی برای تسریع در روند اخذ ویزای کانادا

نکاتی برای تسریع در روند اخذ ویزای کانادا

موارد منع صدور ویزای تحصیلی کانادا

در برخی موارد، به شما ویزای تحصیلی کانادا داده نخواهد شد.

  • در صورتی که شما قصد داشته باشید که در دوره تحصیلی یا برنامه کوتاه مدت ۶ ماه یا کمتر شرکت کنید.

  • اگر از اعضای خانواده یا پرسنل یک نماینده خارجی در کانادا باشید.

  • اگر شما عضو نیروهای مسلح تحت نظارت نیروهای قانونی باشید.

  • بچه های خردسال والدینی که مجوز کار یا تحصیل دارند یا والدینی که پناهنده هستند یا درخواست پناهندگی دارند.

  • شما باید از یک مدرسه، کالج، دانشگاه با دیگر موسسات آموزشی در کانادا پذیرش گرفته باشید.

  • برای اخذ پذیرش از دانشگاه، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی الزامی می باشد. در صورت نداشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی، متقاضیان (به جز متقاضیان تحصیل در دوره های فوق لیسانس و دکتری) می بایست ابتدا در دوره های زبان انگلیسی در کانادا شرکت کنند.

  • معدل بالا و نمرات تخصصی بالا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ممتاز کانادا الزامی می باشد.

  • اخذ بورسیه تحصیلی و سایر کمک هاک مالی دانشگاهی منوط به شرایط متقاضی، معادل، رشته مورد نظر و دانشگاه محل تحصیل دارد.

  • باید ثابت کنید که بول کافی برای پرداخت شهریه، مخارج زندگی و هزینه های مراجعت به کشور خودتان را دارید.

  • ارسال معرفی نامه به سفارت کانادا، برای اخذ ویزای دانشجویی همراه با راهنمای انجام مصاحبه.

  • شما باید درسلامت کامل بودہ و سابقه ی ارتکاب جرم نداشتہ باشید.

  • باید در مصاحیه با افسر مهاجرت او را قانع کنید که بعد از پایان تحصیلات به کشور تان مراجعت خواهید کرد.

  • دارای باسبورت معتبر، مدارک هویت قانونی و مدارک سفر باشید.

  • ممکن است نیاز به داشتن ویزای موقت داشته باشید.

  • در صورتی که شما قصد داشته باشید که در دوره تحصیلی یا برنامه کوتاه مدت ۶ ماه یا کمتر شرکت کنید.

  • اگر از اعضای خانواده یا پرسنل یک نماینده خارجی در کانادا باشید.

  • اگر شما عضو نیروهای مسلح تحت نظارت نیروهای قانونی باشید.

  • بجه های خردسال والدینی که مجوز کار یا تحصیل دارند یا والدینی که پناهنده هستند یا درخواست پناهندگی دارند.

نکاتی برای تسریع در روند اخذ ویزای کانادا

نکاتی برای تسریع در روند اخذ ویزای کانادا

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

اخذ ویزای کار به سه صورت انجام می پذیرد: اقدام از خارج از کانادا و از داخل کانادا و همچنین شرایط اخذ ویرای کار کانادا در زمان ورود به کانادا.

شرایط اخذ ویزای کار از خارج از کانادا

  •  یک پیشنهاد کار از کارفرمای کانادایی

  • درخواست نامه تکمیل شده

تاییدیه کتیبی از “اداره منابع انسانی و توسعه مهارتهای کانادا” (HRSDC) که بر اساس آن کارفرما بتواند کارگر یا کارمند خارجی را برای کار استخدام نماید. این تاییدیه Positive Labor Market Opinion نامیده می شود. در بعضی شرایط به این تاییدیه نیازی نیست. ھمچنین باید:

  •  افسر ویزا را متقاعد نمایید که در پایان کار و قبل از انقضای اعتبار مجوز کار، کانادا را ترک می کنید.

  • نشان دهید که وجه نقد کافی در زمان اقامت برای امرار معاش خود و خانواده تان را دارید.

  • اثبات کنید که سوء سابقه ندارید و به قانون احترام می گذارید.

  • نشان دهید که خطری برای امنیت کانادا ندارید.

  • ثابت کنید که در سلامت کامل هستید.

نکاتی برای تسریع در روند اخذ ویزای کانادا

نکاتی برای تسریع در روند اخذ ویزای کانادا

شرایط اخذ ویزای کار از  داخل از کانادا

  •  باید مجوز کار یا تحصیل داشته باشید، یا همسر یا والدین شما ویزای کار با تحصیل داشته باشند.

  • باید برای کار مشخصی مجوز کار داشته باشد و بخواهید برای کار دیگر که درخواست مجوز کنید.

  • باید مجوز اقامت موقت (TRP) با اعتبار ۶ ماه یا بیشتر داشته باشید.

  • به دلیل اقدام برای اقامت کانادا از داخل کانادا، هم اکنون در کانادا زندگی می کنید. باید قبل از آن که بتوانید برای ویزای کار اقدام کنید باید پرونده اقامت دائم شما به مرحله خاصی رسیده باشد.

  • یک پیشنهاد کار از کارفرمای کانادایی

  • درخواست نامه ی تکمیل شده

  • تاییدیه کتبی از “ادارہ منابع انسانی و توسعه ی مهارت های کانادا” (HRSDC) که براساس آن کارفرما بتواند کارگر یا کارمند خارجی را برای کار استخدام نماید. این تاییدیه Positive Labor Market Opinion نامیده می شود. در بیشتر موارد گرفتن این تاییدیه بر عهده کارفرما می باشد. در بعضی شرایط به این تاییدیه نیازی نیست.

همچنین باید:

  • افسر ویزا را متقاعد نمایید که در پایان کار و قبل از انقضای اعتبار مجوز کار، کانادا را ترک می کنید.

  • نشان دهید که وجه نقد کافی در زمان اقامت برای امرار معاش خود و خانواده تان دارید.

  • اثبات کنید که سوء سابقه ندارید و به قانون احترام می گذارید.

  • نشان دهید که خطری برای امنیت کانادا ندارید.

  • ثابت کنید که در سلامت کامل هستید.

نکاتی برای تسریع در روند اخذ ویزای کانادا

شرایط اخذ ویرای کار کانادا در زمان ورود به کانادا

شما می توانید برای مجوز کار در زمان ورود به کانادا اقدام نمایید، ولی تنها در صورتی که شرایط زیر وجود داشته باشد:
از ویزای دیدار معاف باشید و بتوانید بدون ویزا وارد کانادا شوید و کار شما احتیاجی به تاییدیه از اداره منابع انسانی و توسعه مهارت های کانادا نداشته باشد یا این تاییدیه را داشته باشید.

توحه:

اگر کار شما نیاز به تاییدیه اداره منابع انسانی و توسعه مهارتهای کانادا داشته باشد، در صورتی میتوانید در زمان ورود برای مجوز کار اقدام کنید که این تاییدیه قبل از ورود به کانادا صادر شده باشد(به استثنای پرستاران سرخانه و کشاورزان فصلی)۔

نکته:

در کل، مهاجرت به کانادا از هر طریق اعم از گرفتن ویزای تحصیلی کانادا و ویزای کار کانادا و ویزای سرمایه گذاری در کانادا بر اساس Point Based System است. این بدان معناست که شما بر اساس هر ویژگیتان یک امتیاز خاص می گیرید که همه ی آنها با هم جمع شده و در نهایت یک نمره با معدل به شما می دهد و آن نمره تعیین کننده ی آن است که آیا شما واجد شرایط اخذ ویزای کانادا هستید یا خیر. هرچه نمره ی شما بالاتر باشد شانس موفقیت پرونده ی شما بالاتر می رود.



:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا

اسکاربرو بلافز که به “بلافز” معروف است، پرتگاهی در ناحیه ی اسکاربرو، واقع در اونتاریوی کانادا می باشد. درمیان ۹ پارکی که در امتداد پرتگاه قرار دارند، پارک بلافرز تنها موردی است که به ساحل دسترسی دارد.

برای آشنایی با این پرتگاه دیدنی در تورنتو و مشاهده ی تصاویر آن، در ادامه با ما همراه باشید.


مطالب مرتبط: ویزای کانادا


اسکاربرو بلافز که بخش اعظم اسکله شرقی تورنتو را تشکیل می دهد، روی ساحل دریاچه ی اونتاریو قرار دارد. در بالاترین نقطه آن، ارتفاع به ۹۰متر بالاتر از سطح ساحل هم می رسد و یک مساحت ۱۵کیلومتری را پوشش می دهد. این منطقه برای اولین بار در سال ۱۷۹۳ نام گذاری شد. شما می توانید با سفر به این کشور از جاذبه های این مکان دیدن کنید.

اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا
July 1, 2011
CARLOS OSORIO/TORONTO STAR

تاریخچه اسکاربرو بلافز

فرانسوی ها نام Les Grands Ecores یا نقاط بلند برفراز ساحل را روی این صخره ها نهادند. در نقشه ی سال ۱۷۸۸ تورنتو (رسم شده توسط الکساندر اتیکن)، این پرتگاه به عنوان زمین های بلند نام گذاری شده بود. این منطقه در سال ۱۷۹۳ توسط الیزابت سیمکو، همسر نخستین فرماندار ایالت Upper Canada یعنی جان سیمکو، با نام اسکاربرو (شهری واقع در ایالت نورث یورک شایر انگلستان) نام گذاری شد. زیرا این پرتگاه واقع شده در امتداد دریاچه ی اونتاریو، او را به یاد صخره های آهکی زادگاهش می انداخت.

او همچنین در خاطراتش ذکر کرده: “این ساحل سرسخت ظاهری همچون صخره های گچی دارد؛ اما من بر این باورم که جنس آنها تنها از ماسه ی سفید است و به قدری زیبا هستند که در فکر ساخت یک اقامتگاه تابستانی به نام اسکاربرو در آن هستیم.” این نام بعدها درسال ۱۷۹۶ روی کل شهر گذاشته شد. در همین زمان بود که به صخره ها “بلافز” می گفتند. همچنین یک مدل از بلافز در طراحی پرچم شهر اسکاربرو به کار برده شده است.

اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا

اسکاربرو بلافز، پیشتر در امتداد غربی ساحل دریاچه ی اونتاریو و به سمت لنگرگاه تورنتو کشیده شده بود. اما اغلب این مناطق حاشیه ی غربی توسط اعمال انفجارهایی جهت توسعه های شهری و صنعتی، مسطح شد. حتی همین آرایش موجود نیز به علت فرسایش شدید و پیوسته، به طور قابل توجهی درحال عقب روی است.بلافز امروزه محل اجتماع افراد در تمام سنین است و شامل مسیرهای پیاده روی سرگرم کننده، میز پیک نیک، منقل، محل چادر زدن، محوطه ی پارکینگ، رستوران و یک تفرجگاه ساحلی بزرگ و باشگاه قایقرانی می باشد.

اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا

اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا

زمین شناسی اسکاربرو بلافز

ابتدای آن از پایه ی خیابان پارک ویکتوریا در غرب شروع شده و پس از طی مسیر ۱۵ کیلومتری نهایتاً در دهانه ی نهر کوهستانی در شرق خاتمه می یابد. ارتفاع آن به ۹۰ متر هم می رسد که معادل با یک ساختمان ۲۵ طبقه است. البته این پرتگاه در غرب کشور هم کشیده می شود و پس از عبور از بین جاده ی Kingston و Queen Street East و توقف در دره ی Don ، دوباره در سمت شمالی جاده ی Davenport ادامه می یابد. همچنین این پرتگاه بخشی از ساحل دریاچه ی یخی Iroquois را که پس از آخرین عصر یخبندان تشکیل شد، دربرمی گیرد و به علت فرسایش بخشی از پرتگاه توسط دریاچه، شواهد زمین شناسی ارزشمندی از آنجا، به جا مانده است. رسوب های فرسایش یافته سپس به سمت غرب کشیده شدند و جزایر تورنتو را تشکیل دادند.

اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا

اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا

مشکلات احتمالی اسکاربرو بلافز

اسکاربرو بلافز، از زمان ساخته شدن کلبه هایی در حوالی این ناحیه در دهه ی ۱۹۴۰، با سرعت زیادی شروع به فرسایش نمود و این مسئله در دهه ی ۱۹۷۰ با جدا شدن قطعه ی بزرگ ۶متری از پرتگاه، شدت بیشتری یافت. مالکان و مسئولین می دانستند که این خوردگی ها حتمی است. اما چشم انداز اسکله به قدری زیبا و فریبنده بود که به استقرار در این محل ادامه دادند. حتی خانه سازی در امتداد بلافز ترقی بیشتری یافت و موجب افزایش بیشتری در سرعت فرسایش شد. در تابستان ۲۰۰۸، بلافز به قدری فرسایش یافت که یک چهارم کلبه ای که زمانی متعلق به Billy Van(بازیگر و کمدین) بود، روی صخره ها معلق شد و زنگ خطری برای مسئولین شهر تورنتو شد.

برای مقابله با مشکل فرسایش، قرار بر این شد که تخته سنگ ها به عنوان سپری برای درختان به کار روند و درختان در پایه کاشته شوند. گرچه برای قراردادن این سنگ ها و کاشت درختان لازم بود که ساحل به گونه ای باشد که امکان عبور کامیون ها در آن برای دسترسی به صخره ها فراهم باشد؛ پس بخش هایی از بلافز ازجمله پارک مذبور، بلافرز، مسطح شد. The Cathedral Bluffs که بخش تاثیرگذاری از بلافز است، نتیجه ی همین فرسایش های مداوم می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

کبک یکی از معروف ترین و محبوب ترین شهرهای کانادا می باشد طوری که در چند سال اخیر ایرانی های بسیاری به این شهر سفر کرده اند. ولی قبل از سفر به هر شهر و کشوری، بهتر است دیدنی های آن منطقه را بشناسید و با دید بازتر به سفر بروید.

در ادامه با آدراپانا همراه باشید تا با 10 مکان دیدنی استان کبک آشنا شوید.


مطالب مرتبط: ویزای 5 ساله ی کانادا


کبک یکی از خیره کننده ترین و زیباترین شهرهاس کاناداست. تاریخ غنی آن، به این معنی است که برای توریستها، ساختمانهای باشکوه و فعالیتهای فراوانی وجود دارد. اما از مسیر همیشگی توریستها خارج شوید تا فرهنگ غنی و پر جنب و جوشی را کشف کنید که باعث می شود با اطمینان بگویید به جای کانادا، در فرانسه بوده اید. زیبایی و تاریخ کبک سیتی و برخی مکانهای محبوب و جالب را که به طور یکسان مورد علاقه افراد محلی و توریستها است درک کنید.

رستوران Chez Temporel

رستوران Chez Temporel در بخش مسکونی خیابانی در قدیمی ترین و توریستی ترین بخش شهر، بین آپارتمان هایی با پرده های کرکره ای و ساختمانهای سنگفرش قرار داشته و از سال ۱۹۷۴ به سرو قهوه و ناهار و صبحانه های خوشمزه مشغول بوده است. برای صرف ناهار در محیطی آرام و با فراغت خاطر، غذای Croque Monsieur را که با نوشیدنی دلچسب محلی همراه است، در حال مشاهده افراد محلی در محل سکونت طبیعی خود میل کنید.

آدرس:

25 Rue Couillard

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

هتل Auberge Le Vincent

این هتل مجلل زمانی یک فروشگاه چاپ روزنامه بود تا اینکه صاحب آن، Claude Langevin ملک متروک نزدیک را خرید و آن را تغییر داد. تغییر این ساختمان به یک هتل با ده اتاق با زیبایی هنری و طراحی های مجلل (مانند دوشهایی با دیوارهای شیشه ای و نمایی وسیع و دیوارهای فقط آجری) به چشم می آیند. هتل Auberge Le Vincent در کناره های منطقه احیاشده Saint-Rochقرار دارد که مکانی فرهنگی، زیبا و هنری است. خدمات این هتل عالی و بسیار شخصی هستند.

آدرس:

295 rue Saint-Vallier Est

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

رستوران La Cuisine

این کافه همچون یک آشپزخانه دهه ۱۷ می باشد که با خاطرات قدیمی گوناگون و آمیزه ای از میزها و صندلی هایی با پوششی از Formica تکمیل گشته است. رستوران La Cuisine بشقابهای بزرگ غذا را که اغلب از انواع متنوعی همچون پای یا پیتزا هستند، همراه با سالاد سرو می کند. این رستوران در هنگام روز جمعیتی از کارمندان اداره و در هنگام شب جوانان را به خود جذب می کند (در این هنگام با وجود DJ هایی که به بازی کارت مشغول می شوند، رستوران بیشتر شبیه به کافه می شود).

آدرس:

205 rue Saint-Vallier Est

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

اغذیه فروشی Le Clocher Penche

Rue Saint-Joseph یکی از خیابانهای اصلی است که از میان Saint-Roch می گذرد و دارای انواع متنوعی رستورانها و کافه ها است. برای صرف یک غذای محلی عالی، ارگانیک و بسیار فرانسوی باید به اغذیه فروشی Le Clocher Penche بروید. در منو، نام نانواها، سازنده های پنیر و کشاورزان محلی را خواهید دید که غذاها را برای شما آماده کرده اند. خدمات عالی، دکور هنری و صمیمی و غذاهای شعف انگیزی در این مکان خواهید یافت.

آدرس:

203 rue Saint-Joseph Est

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

کافه La Barberie

این مکان محلی تولید نوشیدنی، انواع نوشیدنی های همیشه در حال تغییر را سرو می کند، هر نوشیدنی تا وقتی بشکه های حاوی نوشیدنی خالی شده سرو می شود و سپس با نوع دیگری جایگزین می شود. با پانزده دلار می توان هشت لیوان نوشیدنی داشت که برای شما و همراهانتان عالی است. در این مکان فقط نوشیدنی سرو شده و غذایی سرو نمی شود اما مشتریان می توانند غذای خود را همراه داشته و در ایوانهای بزرگ اوقاتی را بگذرانند.

آدرس:

310 rue St-Roch

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

رستوران فست فود Chez Ashton

اگر چه ممکن است Ashton’s (همانطور که افراد محلی آن را می نامند) شبیه به هریک از رستورانهای زنجیره ای فست فود باشد، اما غذای این رستوران به طور متمایزی مختص کبک بوده و فقط در کبک سیتی یافت می شود. در این مکان می توانید ساندویچهای گوشت دودی، هات داگها، برگرها و انواع مختلف poutine (نوعی غذا) را بیابید. این رستورانها در اواخر شب کار کرده و اکثر آنها ۲۴ ساعت باز هستند.

آدرس:

25 locations in the Quebec City area

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا


مطالب مرتبط: راهنمای سفر به کبک


فروشگاه اسباب بازی Benjo

این فروشگاه اسباب بازی بی نظیر و بزرگ در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و موفق به داشتن بیشترین انواع اسباب بازی ها در کانادا شد. این مکان محبوب کودکان که برای فروشگاههای اسباب بازی فروشی بزرگ کمک رسان است مملو از اسباب بازیهای تخیلی و آموزشی است. آخر هفته ها کودکان می توانند بر قطاری که از میان فروشگاه می گذرد سوار شوند و در قسمتهای مختلف به بازی های عملی بپردازند که شامل یک بخش شگفت انگیز مربوط به پوشیدن و طراحی لباس می باشد. همچنین یک کتابفروشی، بوتیک و یک مغازه بستنی فروشی در محوطه وجود دارد.

آدرس:

550 Boulevard Charest Est

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

کافه Bar Le Sacrilège

این کافه در همسایگی یکی از مکانهای محبوب محلی است. نوشیدنی، ارزان و محیط، دوستانه است و یک باغ آرام و پر برگ برای استراحت بعداز ظهر وجود دارد. مشتریان، غذاهای عالی و افراد طرفدار مد با هم می آمیزند، این مکان آخر هفته ها شلوغ تر است (زمانی که DJ ها حضور دارند و سایر سرگرمی ها انجام میشود).

آدرس:

447 rue St-Jean

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

رستوران و نوشیدنی فروشی Le Pape Georged

در مرکز توریستی ترین بخش از این شهر، Quartier Petit Champlain، یک رستوران کوچک وجود دارد که از نظر توریست ها تاثیرناپذیر بوده و یک مکان محبوب همیشگی برای افراد محلی است. این رستوران انواع نوشیدنی عالی، پنیر و پیش غذا ها را سرو می کند و شب هنگام موسیقی زنده برپا می شود. مهمانان شامل، موسیقی دان های محلی موزیک سرناد همراه با آهنگهای سنتی و قومی فرانسوی، موسیقی Doors and Eric Clapton covers و افراد محبوب معاصر همچون جک جانسون می باشند.

آدرس:

8 ½ rue Cul-de-sac

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

10 مکان دیدنی استان کبک؛ کانادا

کافه Tutto Gelato

با یک گردش کوتاه از میان استحکامات کبک سیتی قدیم مکانی عالی و لذت بخش را برای خوردن چیزی خوشمزه خواهید یافت: Tutto Gelato. در این مکان طعم های منحصر به فرد و جالب توجه gelato را مانند شکلات و pimento chilies، آووکادو، زعفران و شاه بلوط و انواع مختلف مزه های کلاسیک تر و دسرهای سوربت میوه ای را خواهید چشید. همچنین قهوه و دسرهای خوشمزه موجود می باشد.

آدرس:

716 rue St Jean



:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

نمایشگاه اتومکانیکا | Automechanika | شانگهای

درباره ی نمایشگاه اتومکانیکا شانگهای:

نمایشگاه اتومکانیکا شانگهای (Automechanika) دومین نمایشگاه تجاری جهان در صنعت خدمات خودرو محسوب می شود. پس از بیش از یک دهه رشد و خدمت به صنعت، این نمایشگاه شهرت خود به عنوان رویداد الزامی برای حضور در صنعت خودرو را شکل داده است که برای تبادل اطلاعات، بازاریابی، تجارت و آموزش بهترین گزینه بوده و کل این صنعت را تحت پوشش قرار می دهد. نمایشگاه اتومکانیکا شانگهای نمایشگاهی بین المللی برای قطعات خودور و ارائه دهندگان تجهیزات و خدمات است و کل زنجیره تامین اتومبیل را گرد هم می آورد. این نمایشگاه کلیه محصولات و خدمات را در چهار دسته اصلی ارائه می دهد: قطعات و اجزاء، تعمیر و نگهداری، لوازم جانبی و سفارشی سازی، و برق و سیستم ها.


جهت هماهنگی در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری با شماره 09120676792 تماس حاصل فرمایید.
***ساعت کار آژانس ایام معمولی 9 صبح الی 17. پنج شنبه و جمعه ها 9 صبح الی 13.***


اطلاعات نمایشگاه اتومکانیکا شانگهای:

اطلاعات نمایشگاه شمسی میلادی
تاریخ شروع نمایشگاه 08 آذر 1396 November 29, 2017
تاریخ پایان نمایشگاه 11 آذر 1396 December 02, 2017
شرایط رزرو غرفه دارای ورودی رایگان
وبسایت نمایشگاه http://automechanika-shanghai.hk.messefrankfurt.com/shanghai/en/visitors/welcome.html
آدرس نمایشگاه NECC Exhibition Center shanghai
محصولات ارائه شونده در نمایشگاه تجهیزات نیرو، شاسی اتومبیل، بدنه، قسمت های استاندارد، اجزای داخلی، اجزای متناوب و اصلی سیستم رانندگی، تجهیزات شارژ شونده، سیستم های چراغ وسایل نقلیه، سیستم الکتریکی، تغییرات بصری سفارشی، رینگ چرخ ها، تعمیر و نگهداری و …

خدمات آژانس برای علاقه مندان به شرکت در نمایشگاه:

  • رزرو نزدیکترین هتل ها به محل برگزاری نمایشگاه

  • پیش فروش تورهای نمایشگاهی

  • ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی

  • ترانسفر رفت و برگشت به نمایشگاه


برای خرید یا رزرو تور تا قبل از به پایان رسیدن مهلت نمایشگاه، با دفتر آژانس به شماره تلفن 88542094-021 تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

نمایشگاه انرژی خورشیدی | Solarex | استانبول

درباره ی نمایشگاه انرژی خورشیدی استانبول:

نمایشگاه انرژی خورشیدی استانبول (Solarex) اولین و تنها نمایشگاه با موضوع انرژی خورشیدی در ترکیه است که فرصتی فراهم می کند تا این کشور گام های مهمی در جهت تبدیل شدن به مرکزی برای تولید انرژی خورشیدی بردارد. نمایشگاه انرژی خورشیدی ترکیه رویدادی بازرگانی است که در آن جدیدترین فناوری های جهان در زمینه انرژی خورشیدی و محصولات جدید تولید شده در ترکیه به صورت یک جا ارائه می شود.

در نمایشگاه انرژی خورشیدی استانبول شرکت های برتر و نمایندگان برتر بین المللی این بخش با هم دیدار خواهند کرد. این حقیقت که رویدادی با تمرکز بر این موضوع در ترکیه که یکی از آفتابی ترین کشور هاست، توجه شرکت ها و برندهای مهم جهانی را به خود جلب خواهد کرد و آنها را نسبت به سرمایه گذاری در ترکیه ترغیب می کند. نمایشگاه انرژی خورشیدی استانبول رویدادی برجسته است و با حضور شرکت کنندگان خارجی به رشد خود ادامه می دهد. این نمایشگاه درصدد است تا اهمیت انرژی پاک را برای هر دو قشر شرکت کننده و بازدیدکنندگان سمینارها به اثبات برساند.


جهت هماهنگی در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری با شماره 09120676792 تماس حاصل فرمایید.
***ساعت کار آژانس ایام معمولی 9 صبح الی 17. پنج شنبه و جمعه ها 9 صبح الی 13.***


اطلاعات نمایشگاه انرژی خورشیدی استانبول:

اطلاعات نمایشگاه شمسی میلادی
تاریخ شروع نمایشگاه 16 فروردین 1397 April 05, 2018
تاریخ پایان نمایشگاه 18 فروردین 1397 April 07, 2018
شرایط رزرو غرفه دارای ورودی رایگان
وبسایت نمایشگاه eng.solarexistanbul.com
آدرس نمایشگاه Istanbul Exhibition Center (CNR)
محصولات ارائه شونده در نمایشگاه سلول ها، ماژول ها، اینورتر، فن آوری اندازه گیری و کنترل، شارژر، باتری، کابل، کانکتور، جعبه اتصال، سیستم های ردیابی خورشیدی، مواد جاذب، پوشش های صنعتی، قطعات اتصال، مخازن انبساط، دستگاه گاز زدا، مایعات انتقال حرارت، فناوری های کنترل و اندازه گیری و …

خدمات آژانس برای علاقه مندان به شرکت در نمایشگاه:

  • رزرو نزدیکترین هتل ها به محل برگزاری نمایشگاه

  • پیش فروش تورهای نمایشگاهی

  • ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی

  • ترانسفر رفت و برگشت به نمایشگاه


برای خرید یا رزرو تور تا قبل از به پایان رسیدن مهلت نمایشگاه، با دفتر آژانس به شماره تلفن 88542094-021 تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

دیوار بزرگ آلپ؛ دژی عظیم در ایتالیا

دژ فنسترله (Fenestrelle Fortress) در ایتالیا، آنقدر عظیم است که دیوار بزرگ آلپ نامیده می‌شود. اگر آنقدر خوش‌شانس هستید که تعطیلاتتان را در کوهستان آلپ ایتالیا می‌گذرانید، سری هم به تورین بزنید و از معماری و غذاهای خوشمزه‌اش لذت ببرید.

اگر ماجراجوتر هم هستید به سراغ اسکی در روستای «سستریر» (Sestriere) بروید. حالا وقتش رسیده که ۲۵۰۰ پله‌ی دژ‌ی فنسترله را بالا بروید! به ما اطمینان کنید، پشیمان نخواهید شد. ولی قبل از سفر بهتر است با این دژ عظیم اجثه آشنا شوید.


مطالب مرتبط: دیدنی های تورین


ویکتور آمادئوس دوم، یک دوک بود که در مراقبت از خود مهارت بالایی داشت. به گفته‌ی اسمیتسونیان، وی رهبر خاندانی بود که طولانی‌ترین سلطنت را در اروپا داشتند ( شروع سلطنتشان از سال ۱۰۰۳ بود).

یکی از دلایل این موفقیت، ساخت یک بنای دفاعی بود که از آن وقت «دیوار بزرگ آلپ» نامیده شده است. 

دیوار بزرگ آلپ؛ دژی عظیم در ایتالیا

دیوار بزرگ آلپ؛ دژی عظیم در ایتالیا

دژ‌ فنسترله در کوه پینایا در پارک ملی «اورسیرا روچاوره» (Orsiera Rocciavrè)  واقع شده و ۱۳۰ هکتار وسعت دارد. این دژ یکی از بزرگترین سازه‌های مستحکم در اروپاست و شامل مجموعه‌ای از سه قلعه‌ی بزرگ، به علاوه‌ی حصارهای محافظ، باروها، توپخانه‌ها، سربازخانه‌ها، انبارهای باروت، انبارهای کالا، آشپزخانه‌ها، عمارت فرماندار، محوطه‌ی رژه و کلیسا می‌شود.

دیوار بزرگ آلپ؛ دژی عظیم در ایتالیا

دیوار بزرگ آلپ؛ دژی عظیم در ایتالیا

این دژ برای محافظت از دره‌ی کیزونه (در نزدیکی سستریر) ساخته شده بود، اما زندانیان عالیرتبه هم در آن نگهداری می‌شدند؛ کسانی مثل افسران نظامی، نجیب‌زادگان و روحانیونی که جریانات سیاسی سرنوشتشان را دگرگون کرده بود. در قرن ۱۹مجله‌ی کاتولیک «رمبلر»، فنرسترله را «سیبری ایتالیا» نامید.

شاید فیلم «مردی با نقاب آهنین» که در سال ۱۹۹۸ با بازی لئوناردو دی‌کاپریو ساخته شده را دیده‌ باشید. این فیلم برگرفته از یک داستان واقعی است. شخصیت اصلی بین سالهای ۱۶۶۹ تا ۱۶۸۱ در دژ زندانی بود. افسانه‌ها می‌گویند که این زندانی توسط دارتانیان و سه تفنگدار محافظت می‌شد.

مردی با نقاب آهنین

اما عمده‌ی شهرت فنسترله مربوط به چه چیزیست؟ این دژ بیشترین تعداد پله‌های سرپوشیده در اروپا را دارد؛ ۲۵۰۰ پله‌ی عظیم که اغلب مسیر سطلنتی نامیده می‌شوند. اما مطمئناً دیگران بعد از پله‌ی ۲۰۳۲میلادی آن را چیز دیگری می‌نامند!

دیوار بزرگ آلپ؛ دژی عظیم در ایتالیا

دیوار بزرگ آلپ؛ دژی عظیم در ایتالیا

اگر می‌خواهید با تاریخ پرماجرای فنسترله آشنا شوید، می‌توانید در تور دوچرخه‌ی دژ ثبت‌نام کنید. اما بهتر است زمان زیادی را به آن اختصاص دهید. تور کامل هشت ساعت طول می‌کشد. کنت بنسون، راهنمای تور، می‌گوید:

شما ارتفاعی معادل دو برج ایفل را بالا می‌روید. (بهتر است با خودتان کفش کوهنوردی راحت همراه داشته باشید).

بنسون اصرار دارد که اگر حتی از دیوار بزرگ آلپ بازدید نمی‌کنید، اما حتماً این جواهر پنهان را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید:

امکان ندارد که از دژ بازدید کنید و روی شما تأثیر عمیقی نگذارد. این تأثیر ممکن است یا به دلیل تاریخچه‌ی آن و یا حجم کاری باشد که برای ساختش انجام شده است.



:: بازدید از این مطلب : 582
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

نمایشگاه تجهیزات شهربازی | ATRAX | استانبول

درباره ی نمایشگاه تجهیزات شهربازی استانبول:

نمایشگاه تجهیزات شهربازی استانبول (ATRAX) اولین و تنها نمایشگاه تخصصی ترکیه و کشورهای همسایه است که پروژه های بزرگ در صنعت شهربازی در آن به تحقق می پیوندند. این نمایشگاه که گوشه مهمی از رویدادهای مربوط به بخش رو به رشد سرگرمی و بخش تفریحات را در یرمی گیرد، تعداد بیشماری بازدیدکننده از اروپا، آفریقا، بالکان و کشورهای خاورمیانه، روسیه، امارات متحده عربی و ترکیه را به دلیل موقعیت استراتژیک و جغرافیایی منحصربفرد استانبول به خود جذب می کند.

امسال، نمایشگاه شهربازی استانبول آخرین نوآوری ها، فناوری ها، محصولات و پروژه های بخش تفریحات و سرگرمی را به متخصصین و سرمایه گذاران این حوزه، بعنوان جزئی از یک سازمان بین المللی معرفی خواهد کرد. در دوره جاری، نمایشگاه استانبول میزبان شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان حرفه ای با ابتکارات و پیشرفت های بیشمار خواهد بود.


جهت هماهنگی در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری با شماره 09120676792 تماس حاصل فرمایید.
***ساعت کار آژانس ایام معمولی 9 صبح الی 17. پنج شنبه و جمعه ها 9 صبح الی 13.***


اطلاعات نمایشگاه تجهیزات شهربازی استانبول:

اطلاعات نمایشگاه شمسی میلادی
تاریخ شروع نمایشگاه 12 بهمن 1396 February 01, 2018
تاریخ پایان نمایشگاه 14 بهمن 1396 February 03, 2018
شرایط رزرو غرفه دارای ورودی رایگان
وبسایت نمایشگاه www.atraxexpo.com
آدرس نمایشگاه Istanbul Exhibition Center (CNR)
محصولات ارائه شونده در نمایشگاه
  • تجهیزات تأسیسات پارک تفریحی
  • تجهیزات مرکز خرید
  • دستگاه های آرکید و فروش خودکار
  • تجهیزات تأسیسات بولینگ
  • تجهیزات صعود از دیوار
  • تجهیزات بازی های کارتینگ، بولینگ، گلف در سایز کوچک
  • تجهیزات دارت، بیلیارد، پینت بال
  • سیستم های صحنه پردازی
  • سیستم های نمایشی صدا و نور
  • سیستم و تجهیزات نمایش لیزری

خدمات آژانس برای علاقه مندان به شرکت در نمایشگاه:

  • رزرو نزدیکترین هتل ها به محل برگزاری نمایشگاه

  • پیش فروش تورهای نمایشگاهی

  • ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی

  • ترانسفر رفت و برگشت به نمایشگاه


برای خرید یا رزرو تور تا قبل از به پایان رسیدن مهلت نمایشگاه، با دفتر آژانس به شماره تلفن 88542094-021 تماس حاصل فرمایید



:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

4 هتل کانادا با منظره ی آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا، بزرگترین آبشار جهان است و وقتی نامش را می شنویم شکوه و عظمت آن به ذهنمان می آید. حالا تصور کنید به کانادا سفر کرده اید و در هتلی اقامت دارید که منظره ی آبشار نیگارا دارد. چه اقامت با شکوهی!


مطالب مرتبط: ویزای کانادا


اکثریت کانادایی‌ها و همچنین آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که پایتخت جهان برای ماه‌عسل، آبشار نیاگارا است و سفر به آن برای هر شخصی نیاز است. زمانی که از خواب بیدار می‌شوید و با چشم‌انداز آبشار نیاگارا روبه رو می‌شوید، تمام خستگی‌های روز قبل را فراموش می‌کنید و با انرژی ویژه‌ای روز خود را شروع خواهید کرد. همین عوامل باعث شده گردشگران زیادی جذب این منطقه شوند، بنابراین هتل‌های زیادی هم در این حوالی با چشم‌انداز آبشار نیاگارا ساخته شده است. این هتل‌های لوکس با اتاق‌های مطلوب، هزینه‌‌ی زیادی خواهد داشت اما ما در این مقاله، گزینه‌ها را با توجه به بودجه‌ی مسافران محدود کرده‌ایم. با این حال باید ببینید که آیا این هتل‌ها با این چشم‌انداز و امکانات باز هم با بودجه‌ی شما هم‌خوانی دارد یا خیر.

1. هتل کازینو (Casino Resort)

هتلی مجلل با چشم‌انداز آبشار نیاگارا که با اقامت در آن در فصل پاییز می‌توانید از تخفیف ویژه‌ای برخوردار شوید، تخفیفی که مسافران فصل تابستان از آن بی‌نصیب خواهند ماند. تمام اتاق‌های این هتل دارای چشم‌انداز نیست. اتاق‌ها به سه نوع مجلل، سوئیت دیپلمات و اتاق نشیمن تقسیم می‌شوند که همه‌ی آن‌ها شیک و راحت هستند. این هتل مجلل شامل: آبگرم و ماساژ، مانیکور و دیگر خدمات طبیعی و آرامش‌بخشی است که خستگی‌های روز را از بین می‌برد. علاوه بر‌ آن، مرکز تناسب اندام و استخر سر‌پوشیده نیز در این هتل موجود است. رستوران هتل نیز با انواع استیک، غذا‌های دریایی، ایتالیایی و آسیایی خدمت‌رسانی می‌کند. سرگرمی و هیجان نیز در این هتل در دسترس است، مثلا می‌‌توانید هنگام اقامت در این هتل، از بازی‌های روی میزی که در آن تعبیه شده است، استفاده کنید.

4 هتل کانادا با منظره ی آبشار نیاگارا

4 هتل کانادا با منظره ی آبشار نیاگارا

2. هتل اواکس (Oakes Hotel)

هتل اواکس با چشم‌اندازی زیبا از آبشار نیاگارا، دارای مرکز تناسب اندام، استخر سر‌پوشیده، آب‌گرم و حتی سالنی برای تماشای زیبای آبشار در طبقه‌ی چهاردهم است. اگر قرار است در این سفر همراه خانواده باشید، هتل اواکس می‌تواند انتخاب مناسبی باشد زیرا این هتل دارای یک زمین بازی برای کودکان است. رستوران‌های اپلبی (Applebee) و پرکینز (Perkins) در محوطه‌ی هتل با قیمت مناسب آماده‌ی خدمت‌رسانی هستند. علاوه بر آن، رستوران رمینگتون نیز با محیطی بی نظیر، استیک و غذا‌های دریایی لذیذ و عالی را سرو می‌کند. با اقامت در این هتل، به جاذبه‌های شهری نظیر: برج اسکای لون و تئاتر ایمکس نیز دسترسی خواهید داشت.

4 هتل کانادا با منظره ی آبشار نیاگارا

4 هتل کانادا با منظره ی آبشار نیاگارا


مطالب مرتبط: آبشار نیاگارا


3. هتل رادیسون (Radisson)

اگر دوست دارید در هتلی با چشم‌انداز آبشار نیاگارا اقامت داشته باشید اما هزینه‌ی آنها با بودجه‌ی شما هیچ تناسبی ندارد، نا‌امید نشوید. هتل رادیسون به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته است و هم دارای چشم‌انداز زیبا و هم قیمت مناسب است. قیمت این هتل در فصل پاییز دارای تخفیفی باور‌نکردنی است. همچنین این هتل در سال ۲۰۱۲ از سوی TripAdvisor.com گواهینامه‌ای به عنوان تقدیر و تمجید دریافت کرده است. اتاق‌های هتل مدرن و مجهز به تخت‌خواب‌های جدید، تلویزیون‌های صفحه تخت، میز کار، وای‌فای و حمام اختصاصی شده‌اند. علاوه بر آن دو رستوران نیز در این هتل، برای غذا خوردن راحت مسافران ساخته شده است.

4 هتل کانادا با منظره ی آبشار نیاگارا

4. هتل Four Points by Sheraton

یکی دیگر از هتل‌ها با چشم‌اندازی جذاب، قیمت و امکانات مناسب، هتل Four Points by Sheraton است. مکانی تمیز و آرام با اتاق‌های بزرگ و راحت که دارای وسایل مدرن نظیر تلویزیون‌های صفحه تخت و وای‌فای رایگان با سرعت بالا است. امکانات بازی، سرگرمی و غذا در نزدیکی این هتل در دسترس است.



:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

در سفر به کانادا نباید از شهر اتاوا به سادگی گذشت. این شهر نیز مانند رقبای گردشگری خود دیدنی‌های بسیاری دارد که می‌توانید به کمک این راهنما با آن‌ها به خوبی آشنا شوید. با آدراپانا همراه باشید.


مطالب مرتبط: ویزای 5 ساله ی کانادا


پایتخت کانادا می‌تواند به خاطر همسایگان معروفش نظیر تورنتو و مونترال نادیده گرفته شود، اما در واقع این شهر با جاذبه‌های مختلف و دیدنی‌های بسیارش، خود یک مقصد ارزشمند محسوب می‌شود. از جاذبه‌های فرهنگی گرفته تا مناظر طبیعی بسیار چشمگیر، برای هر کسی در اتاوا چیزی وجود دارد که بتواند از آن لذت ببرد. در ادامه ما به معرفی ۱۰ جاذبه برتر این شهر پرداخته‌ایم.

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

کانال ریدو

این جاذبه دیدنی که اتاوا را به پایتخت سابق کانادا یعنی کینگ استون متصل می‌کند، جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. کانال «ریدو» (Rideau) بیش از ۲۰۲ کیلومتر از اونتاریو را پوشش داده و یکی از معروف‌ترین شاخصه‌های جغرافیایی استان محسوب می‌شود. امروزه این کانال بیشتر توسط دوچرخه سواران، علاقه‌مندان کشتی سواری و تماشای مناظر یا برای پیاده روی استفاده می‌شود.

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

پارلیامنت هیل

«پارلیامنت هیل» (Parliament Hill) محور اصلی سیاسی کانادا به شمار رفته و ساختمان‌های دولتی شهر را در خود جای داده است. معماری سبک گوتیک به کار رفته در اینجا شما را مسحور کرده و می‌توانید بر رودخانه اتاوا نیز اشراف داشته باشید. جشن‌های روز ملی کانادا (اول جولای) حول همین نقطه از شهر برگزار شده و نمایش‌هایی جذاب از نور و موسیقی در تابستان و طی فستیوال‌های مختلف آن را غرق در خود می‌کنند. در زمان‌های عادی تورهای هدایت شده بهترین راه برای اکتشاف در جنبه‌های مختلف اینجا بوده و به شما اطلاعاتی مفید درباره اهمیت شهر در منظره فرهنگی کانادا می‌دهند.

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

برج صلح

برج صلح در مرکز ساختمان‌های پارلمان کانادا واقع شده و یک بنای مهم ملی به شمار می‌رود. تزئینات حکاکی شده روی سنگ و ساعتی که در بالای برج قرار دارد، آن را تبدیل به یکی از معروف‌ترین سمبل‌های کانادا کرده‌اند و به خاطر حضور تصویرش بر روی اسکناس‌های بیست دلاری نیز شهرت زیادی کسب کرده است. وقتی در پایین آن هستید از عظمتش حیرت می‌کنید و وقتی به تراس تماشای بالای آن می‌رسید با مناظری پانورامیک و بی‌همتا از کل شهر شگفت زده خواهید شد.

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

یادمان ملی جنگ

یادمان ملی جنگ در سال ۱۹۳۹ بنا گردید و از یک طاق بلند برای گرامیداشت تمام سربازان کانادایی کشته شده در جنگ تشکیل شده است. جدای از سازه گرانیتی طوسی آن، یادمان شامل تندیس‌های نمادین برنزی از صلح و آزادی نیز می‌شود. در واقع این یادمان را به عنوان سمبلی از تأسیس ملت کانادا می‌شناسند. با توجه به موقعیتی که این جاذبه در مرکز میدان اتحاد (Confédération) اتاوا دارد، یک نقطه دیدنی و ساده در حین گشت و گذارتان در شهر به حساب می‌آید.

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

گالری ملی کانادا

معماری غیر معمول این ساختمان شیشه‌ای، آن را تبدیل به یکی از شگفت انگیزترین شاخصه‌های منظره شهری اتاوا کرده است. مجسمه خیره کننده و عجیب «مامان» اثر «لوئیز بورژوا» (Louise Bourgeois) نیز که یک عنکبوت غول پیکر را نمایش می‌دهد، بیرون این ساختمان خودنمایی می‌کند. داخل گالری به همان اندازه بیرونش جذابیت داشته و شامل بیش از ۴۰,۰۰۰ اثر هنری از بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنرمندان کانادایی دنیا می‌شود. آثار سایر هنرمندان برجسته جهان نیز در این بین دیده می‌شود. نمایشگاه‌های موقتی معمولاً بر روی موضوع خاصی تأکید داشته یا به معرفی هنرمندان نوظهور می‌پردازند.

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

موزه جنگ کانادا

شاید موزه جنگ، جدید‌ترین عضو موزه‌های اتاوا باشد، اما از زمان بازگشایی‌اش در سال ۲۰۰۵ توانسته ارزش خود را به اثبات برساند. فضای نمایشگاهی آن تمامی تاریخ ارتش کانادا را پوشش داده و از آغاز این کشور تا آخرین درگیری‌ها را به نمایش می‌گذارد. راهنماهای صوتی و تصویری، مجموعه سلاح‌ها، تانک‌ها و هواپیماهای جنگی را کامل می‌کنند و آن‌ها را جانی دوباره می‌بخشند. اطلاعاتی که در این موزه به بازدیدکنندگان داده می‌شود به شیوه‌ای بی‌همتا بر روی تجربه انسانی نزاع‌های ارتش تمرکز دارد.

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

کلیسای نتردام

ساخت کلیسای نتردام در سال ۱۸۴۶ به پایان رسید و می‌توان آن را قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کلیسای اتاوا دانست که هنوز هم به صورت دو زبانه برای پرستش و عبادت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در داخل این سازه ساده یک فضای داخلی سر زنده با نقاشی‌های درخشان پنهان شده و شیشه‌های رنگی زیبا و تمثال نگاری‌های گوتیکی‌اش بسیار دیدنی هستند. این کلیسا روزانه به روی بازدیدکنندگان باز بوده و می‌توانید از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

بازار بای‌ وارد

بازار تاریخی «بای‌وارد» (ByWard) در یک محله مرکزی واقع شده و ارزش زمان گذاشتن و بازدید را دارد. اینجا یک جاذبه توریستی بزرگ به شمار رفته و هنوز هم حال و هوای خاص خود را به لطف بوتیک‌ها و رستوران‌های سر زنده‌ای که در بین خیابان‌های متقاطع آن قرار گرفته‌اند حفظ کرده است. ساختمان بازار خودش در تمام سال باز بوده و در ماه‌های تابستان میزبان قدیمی‌ترین بازار دهقانی شده و می‌توانید تازه‌ترین محصولات غذایی و تولیدات صنایع دستی را در آن پیدا کنید. شب‌های این محله بسیار دیدنی و جذاب هستند.

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

فستیوال وینترلود

بعضی از گردشگران علاقه دارند که از زمستان‌های سخت کانادا دوری کنند، اما برای آن دسته از گردشگران شجاع‌تر، فستیوال «وینترلود» (Winterlude) اتاوا را پیشنهاد می‌کنیم. این جشنواره حقیقتاً یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر است و در سه آخر هفته ژانویه تا اوایل فوریه برگزار می‌شود. وینترلود بزرگ‌ترین جشنواره زمستانی آمریکای شمالی حساب شده و نزدیک به ۶۰۰,۰۰۰ بازدیدکننده از سرتاسر جهان را به خود جلب می‌کند. کانال ریدو به یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های پاتیناژ طبیعی دنیا تبدیل شده و ۷/۸ کیلومتر مسیر اسکیت را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند. مسابقات هاکی هم در این میان برگزار می‌شود. رقابت یخ تراشی و مجسمه‌ سازی بین‌المللی هم بسیار دیدنی خواهد بود.

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

پارک گاتینو

پارک «گاتینو» (Gatineau) در ۴ کیلومتری شمال مرکز شهر اتاوا قرار داشته و برای فرار از شلوغی شهر، یک پناهگاه عالی محسوب می‌شود. در ماه‌های گرم سال مردم و گردشگران برای دوچرخه سواری و کوهپیمایی در شبکه گسترده مسیرهای اینجا و شنا در یکی از دریاچه‌های متعددش کیلومترها راه را طی می‌کنند. دریاچه «پینک» (Pink) یکی از این دریاچه‌های محبوب بوده و بر خلاف نامش در تابستان به خاطر حجم زیاد جلبک‌ها، رنگی سبز و خیره کننده داشته و در پاییز به رنگ نارنجی و زرد می‌گراید.

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا

جاذبه های شهر اتاوا؛ کانادا



:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 آذر 1396 | نظرات ()