نوشته شده توسط : آدراپانا

کسانی که قصد سفر به کشورهای را دارند که سفارت خانه و یا کنسولگری فعال را در داخل کشور ما ندارند ( همانند آمریکا ، کانادا و انگلستان ) و درگیر امور مربوط به آن هستند ، به احتمال بسیار زیاد با مفهومی مانند پیکاپ پاسپورت یا همان پیکاپ ویزا آشنا شده اند و یا به گوششان خورده است. اما مفهوم آن چیست !؟

همان طور که گفته شد با توجه به اینکه پاسپورت از مدارک اصلی شناسایی اشخاص محسوب می شود و حفظ و حراست آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تحویل آن به غیر ، مستلزم اعتماد کامل به کارگزار است ، از این رو تیم های متخصص در موسسه آدراپانا با مجوز رسمی از وزارت امور خارجه و سابقه ای درخشان در این زمینه ، خدمات پیکاپ پاسپورت را در کمترین زمان ممکن و بهترین قیمت در بین شرکت های دارای مجوز انجام می دهد.

موسسه آدراپانا با در اختیار داشتن تیم متخصص در تهران ، امارات عربی متحده ، ترکیه و ارمنستان پس از دریافت پاسپورت متقاضی در تهران و ارسال آن به کشور مورد نظر بدون حضور وی مبادرت به اخذ پاسپورت از سفارت مربوطه و تحویل آن به متقاضی در ایران می نماید.

 



:: بازدید از این مطلب : 1015
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آدراپانا

فواره تروی (به ایتالیایی: Fontana di Trevi) در منطقه تروی در رم ایتالیاست. ارتفاع این فواره ۲۶ متر و عرض آن ۲۰ متر است. تروی بزرگترین فواره دوران باروک در رم و یکی از معروف ترین آبنماهای جهان است. فواره دختر دوشیزه یا فواره تروی در حدود ۲۵۶ سال پیش در ۳۵ کیلومتری شرق شهر روم ساخته شده است ، ارتفاعش ۲۶٫۳ متر و ۴۹٫۱۵ متر هم پهنا دارد و همچنان میلیون ها بازدیدکننه تور اروپا را به خود جذب می کند.

حدودا ۳ قرن از شروع اولین قدم برای بنای این آبنما می گذرد، در سال ۱۶۲۹ میلادی پاپ آربن ( Pope Urban ) دستور به ساخت این آبنما را به بهترین و زیبا ترین شکل ممکن داد اما ساخت این پروژه در سال ۱۶۴۴ میلادی همزمان با مرگ پاپ متوقف شد و به صورت متروکه باقی ماند ؛ از آن روز تا به حال سازندگان مختلفی بر روی این بنا کار کرده اند اما هیچ گاه کامل و به صورت امروزی نشده بود، همچنین در سال ۱۶۲۹ پاپ اوربان هشتم هم طراحی این آبنما بار دیگر تغییر کرد به دلیل این که او طراحی قدیمی را هیجان انگیز نمی دید وی از جیان برنینی خواست تا طرحی نو برای آبنما پیاده کند اما بار دیگر با مرگ پاپ این پروژه ناتمام رها شد. امروزه این آبنما دقیقا در وسط یک سه راه قرار گرفته است و حاصل چشمه ای قدیمی است که آب همه ی روم را تامین می کرده است.

زمینه ی پشت آبنما ظاهر ساختمان دو طبقه ای را نشان می دهد که با ستون هایی که به سبک قرنتی ساخته شده اند به فضای آبنما که به صورت دایره و میدانی ساخته شده است پیوند می خورد، مانند طاق نصرت باشکوه و عظیم. در فضای آبنما مجسمه های مختلفی وجود دارند و همه ی مجسمه های موجود در آبنما سمبولیک هستند و داستانی دار با خود دارند، جنس بیشتر سنگ های استفاده شده در حوضچه ی دوشیزه از سنگ تراورتن است و مجسمه ها خدایان رومی را نشان می دهند. سنبلی از خدای تریویا ( Tirivia) ، نمادی از دیانا ( diana ) ، نمادی خدای یونان ( که در اصل سه سر دارد ) در این بنا تراشیده شده اند تا از مردم روم حفاظت کنند.



:: بازدید از این مطلب : 1054
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 دی 1395 | نظرات ()